Prezentace metodických materiálů a pomůcek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Diagnostika školní zralosti
Advertisements

Modelování jako prostředek vytváření předmatematických představ
Diagnostika SPU.
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
VYVOZENÍ SLABIK s PÍSMENEM a HLÁSKOU m, M
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
PROJEKT NAŠÍ ŠKOLY PŘÍPRAVNÝ KURZ PRO BUDOUCÍ ŽÁKY PRVNÍHO ROČNÍKU.
Podpůrný metodický seminář zaměřený na předškolní věk I.
Speciální péče na naší škole
Předškolní věk Od 3 do 6/7 let
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Jemná motorika Pohybové schopnosti dítěte a řeč se vzájemně ovlivňují. Pokud je postižen pohybový systém, nebo opožděn motorický vývoj, bývá často opožděn.
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
MOŽNOSTI DOMÁCÍ PŘÍPRAVY
Zavedení nových trendů a metod předškolního vzdělávání
Alternativa ve výuce psaní
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu
Logopedická třída MOTÝLCI
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
Alternativní a augmentativní komunikace
VÝZNAM A ÚKOLY TECHNICKÉHO KRESLENÍ
VYVOZENÍ SLABIK S HLÁSKOU A PÍSMENEM S
Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová 2011, MU Projekt FRVŠ
Reedukace SPU s využitím počítačů
Riziko dyslexie a školního selhávání
Vývoj výtvarného projevu
Diagnostika a reedukace
Diagnostika a reedukace. Garantem diagnostiky jsou  Pedagogicko-psychologické poradny  Speciálně pedagogická centra.
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
Učebnice, podle kterých se budeme učit
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Rozvoj zrakového vnímání a odezírání
GENETICKÁ METODA ČTENÍ
Vývojová dysfázie.
GENETICKÁ METODA ČTENÍ
DYSORTOGRAFIE 4. října 2013 VY_52_INOVACE_220119
Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2013.
Dyslexie jako celoživotní zátěž 2015 Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
,,BROUSÍME SI JAZÝČEK S EMILKOU A EMILEM“
Motorické schopnosti.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
Problematika neprospěchu žáka
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Specifické poruchy učení Specifické poruchy učení Pedagogika a psychologie Pedagogika a psychologie Mgr.
Čtení u SP. Čtení artikulace x psaná forma řeči, porozumění čtenému textu artikulace x psaná forma řeči, porozumění čtenému textu základní schopnosti:
Školní zralost Bc. Lenka Hufová 2016.
Výuka čtení a psaní analyticko-syntetickou metodou
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Metodické materiály a pomůcky
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Grafomotorika - Vrba ve větru
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 4: Najdi a vybarvi
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Specifické poruchy učení
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
¨ NA CESTĚ KE ŠKOLNÍ ZRALOSTI
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
Metodika počátečního čtení
PŘÍPRAVNÝ KURZ PRO BUDOUCÍ ŽÁKY PRVNÍHO ROČNÍKU
Diagnostika Uvedení do kontextu
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Prezentace metodických materiálů a pomůcek

Diagnostika dítěte předškolního věku Publikace je zaměřena na sledování a rozvoj následujících oblastí: motoriky, grafomotoriky, zrakového a sluchového vnímání, vnímání prostoru a času, základních matematických představ, myšlení a řeči, sociálních dovedností, sebeobsluhy a hry.

Jedním tahem

Kreslení před psaním Pracovní listy určené dětem předškolního věku. Cílem je rozvíjení jemné motoriky a schopností potřebných ke čtení, psaní a počítání. První část je zaměřena na průpravné grafické cviky, ze kterých vychází písmo. Tvary se kreslí uvolněnou rukou, mnohdy je účelné kreslit i na větší formát papíru. Druhá část listů rozvíjí kromě jemné motoriky i oblast zrakového vnímání, početních představ, myšlení.

Na návštěvě u malíře Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 5 do 7 let. Na konci knihy se rodiče dozví, jak mají při práci s pracovními listy správně postupovat, aby se dostavil dobrý výsledek. 

Pracovní sešit předškoláka je věnován všem dětem, které se připravují ke vstupu do školy, jejich rodičům. Pracovní sešit může dítěti poskytnout první ucelené základy pro jeho další učení a vzdělávání. Obsahuje soubor cvičení, které jsou zaměřeny k rozvoji schopností a dovedností, které dítě potřebuje k úspěšnému a radostnému nástupu do školy.

Předčíselné představy Soustředí se na následující oblasti: - pojmy malý/velký, nejmenší/největší - řazení podle velikosti - pojmy krátký/dlouhý, úzký/široký, nízký/vysoký - nadřazené a podřazené pojmy - trojúhelník, obdélník, kruh, čtverec - pojmy nahoře/dole, vpravo/vlevo - pojmy první/poslední/uprostřed - pojmy hodně/málo - pojmy stejný/jiný

Sluchové vnímání Dobře rozvinutý fonematický sluch je jedním z předpokladů úspěšného čtení a psaní. Publikace je zaměřena zejména na analýzu a syntézu (rozklad a sklad) slov na slabiky a na hlásky. Obrázky z jednotlivých pracovních listů je možno vystříhat a stejně jako náměty z jednotlivých pracovních listů používat k dalším hrám a činnostem rozvíjejícím řeč, fonematické uvědomování, rytmus.

Zrakové vnímání - optická diferenciace I. Dobré zrakové vnímání je jedním z předpokladů úspěšného zvládnutí čtení a psaní písmen, slabik, slov i číslic a čísel.

Škola před školou I., II.

Škola před školou I., II. Dvoudílný materiál Škola před školou I. a Škola před školou II. představuje desetitýdenní program pro předškoláky, celkem 50 + 50 pracovních listů (tj. dva pracovní listy na každý všední den) k procvičování v těchto oblastech: sluchové vnímání, zrakové vnímání, početní představivost, příprava na psaní (grafomotorika), paměť, pozornost, vyjadřovací schopnosti. Pracovat s ním mohou jak rodiče, tak učitelky mateřských škol.

Mezi námi předškoláky pro děti od 5 do 7 let Publikace je určena dětem k prověření jejich znalostí, schopností a dovedností před nástupem do školy, nejvhodnější je pro věk 5 až 7 roků dítěte. Knížka se zaměřuje na oblast grafomotoriky, zrakového vnímání, řeči, sluchového vnímání, prostorové a pravo-levé orientace, vnímání času a základních matematických představ. Každá strana obsahuje motivační příběh pro děti a vysvětlení činnosti a jejího cíle pro dospělé.

Rozvoj zrakového vnímání pro děti od 5 do 7 let

Diagnostika předškoláka Kniha je určena rodičům, kteří chtějí vědět, jak mluví jejich dítě, na jaké úrovni je jeho řeč a jak probíhá rozvoj dítěte v dalších oblastech.

Speciální nástavce na tužky pro cvičení správného úchopu Nástavec BUMBY GRIP

Speciální nástavce na tužky pro cvičení správného úchopu Nástavec TPG

Speciální nástavce na tužky pro cvičení správného úchopu Nástavec PINCH GRIP

Speciální nástavce na tužky pro cvičení správného úchopu Nástavec MOTÝL