ANIMACE škol Šumperk, 1. 4. 2016. Slovníček pojmů „bruselština“ MAS – „místní akční skupina“ IROP – „integrovaný regionální operační program“ OP VVV –

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE VÝZEV č. 02_16_023 a 02_16_023 Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I.
Advertisements

1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ /0.0/0.0/15_002/ Regionální stálá konference 27. dubna 2016.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
PORTÁL MS2014+ URL Aplikace MS Nastavení informačního systému MS Získání přístupových kódů -
Animace škol (šablony). Termíny Schválení šablon – začátek dubna 2016 (vyjednávání s EK) Avízo výzvy – duben 2016 První výzva (vlna) – květen 2016 Právní.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Ustavující zasedání Řídícího výboru MAP Tanvaldsko Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání na území ORP Tanvald.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
 OP VVV, MŠMT ČR  Průběžná výzva – 3 vlny (r. 2016, 2018, 2020)  Úroveň reflektující potřeby území = Prolnutí s výstupy z MAP (2. vlna)  Alokace –
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
PŘÍPRAVA PROJEKTŮ NA ZŠ Autor: Jana Bartoňová.  Fondy EU  Programové období  Zkušenosti s projekty v OPVK +dokumenty  Benefit7  Programové období.
Šablony pro MŠ a ZŠ Výzva č. 02_16_022
Problematika šablon pro MŠ.
Individuálně, ale společně a jinak
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Mgr. Radek Jiránek ředitel Agentury pro sociální začleňování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Podpora školství v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Jednání pracovních skupin k tvorbě Ročního akčního plánu (RAP)
Členská schůze MAS Nepomuk,
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Podpora krajského akčního plánování
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE IROP, OP VVV, PA/ŠAP Kristýna Žižková
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Průběh čerpání - Šablony pro SŠ/VOŠ I..
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
RAP aneb CO BUDE DÁL? Jana Churáčková, ŘV MAP Praha 10,
ŠABLONY II. Výzva č. 02_18_06 OP VVV.
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání Lokální partnerství Liberec Magistrát města Liberec, 1. březen 2017 Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Animace škol (šablony)
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
kam vlastně směřujeme ??? 
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Model intenzivní podpory
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
Zkušenosti Gymnázia, Praha 5, Na Zatlance 11
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Realizace projektu na 7. základní škole a mateřské škole Plzeň
Model intenzivní podpory
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
Strategické řízení a plánování
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Šablony I a jejich realizace
Model intenzivní podpory
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Model intenzivní podpory
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ANIMACE škol Šumperk,

Slovníček pojmů „bruselština“ MAS – „místní akční skupina“ IROP – „integrovaný regionální operační program“ OP VVV – „operační program věda, výzkum, vzdělání“ MAP – „místní akční plán vzdělávání“ ORP – „obec s rozšířenou působností“ KAP – „krajský akční plán“ (platí pro střední školy) KLIMA – „Kultura učení – Leadership – Inkluze – Metodická podpora učitele – Aktivizující formy učení“ opatření – „soubor aktivit, které vedou k naplnění priorit unie“ šablony – „nástroj zjednodušeného financování projektů“ systém MS elektronický systém podávání žádostí

Realizační tým MAS Šumperský venkov, z. s. Mgr. Ivana Hanáková – Mgr. Martin Kuchtík – MAS Horní Pomoraví, o. p. s. Mgr. Anna Bartošová – Ing. Hana Pospíšilová

MAP vs. „šablony“ MAP společná koncepce rozvoje regionálního školství propojení jednotlivých typů vzdělávací soustavy vč. neformálního povinný předpoklad k individuálním žádostem škol (ať školy žádají přímo řídící orgán nebo prostřednictvím nějaké organizace) řeší tvrdé i měkké projekty z operačních programů (zj. IROP a OPZ) projekty údajně od léta 2016 (proto nutné schválení prvotního strategického rámce) zpracovává se pro území ORP „šablony“ konkrétní projekty pro MŠ a ZŠ vedené ve školském rejstříku (které vyplnily dotazník) zpracovává si každá škola ve spolupráci s příslušnou MAS od dubna 2016

„šablony“ šablona = aktivita za konkrétně danou finanční částku výzvy od dubna 2016 – leden 2017 délka šablony 12 – 24 měsíců finance – minimálně ,- Kč (+ 2112,- Kč/žák školy) = maximální částka finance – proces schválení max. 5 měsíců zálohová platba ve výši 60% žádaných nákladů nutnost zvážit své potřeby a možnosti (stupeň potřeby podpory, délka pracovního úvazku…) šetření a převod financí mezi šablonami je možná nelze dodatečně vyřadit typ šablony, na kterou se již žádalo

„šablony“ - přehled MŠ + ZŠ Personální podpora (vždy úvazek 0,5; 12 – 24 měsíců) – školní asistent – školní speciální pedagog – školní psycholog – sociální pedagog

„šablony“ - přehled MŠ Personální podpora (vždy úvazek 0,5; 12 – 24 měsíců) – chůva Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů MŠ – individuální / týmový / supervize – sdílení zkušeností prostřednictvím vzájemných návštěv – specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ – prevence logopedických vad a komunikačních schopností – individualizace vzdělávání v MŠ (DVPP pedagogů) – odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči v MŠ

„šablony“ - přehled ZŠ Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ – CLIL ve výuce na ZŠ – DVPP – 20 / 40 / 60 / 80 hodin – zaměření na čtenářskou, matematickou gramotnost, jazyky nebo mentoring – DVPP – 40 / 80 hodin se zaměřením na inkluzi – vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ (v rámci jedné školy) – příprava materiálů, nápady… – tandemová výuka na ZŠ (v rámci jedné školy) – výuka ve dvou – sdílení zkušeností pedagogů z různých ZŠ – vzdělávání celého sboru na téma inkluze

„šablony“ - přehled ZŠ Extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ – čtenářský klub (kombinace žáků ohrožených školním neúspěchem) – klub zábavné logiky a rozvoje matematické gramotnosti pro žáky ZŠ (kombinace žáků ohrožených školním neúspěchem) – doučování žáků – spolupráce s rodiči žáků ZŠ

„šablony“ - administrace komunikace s MŠMT pouze elektronicky – žádost i vyúčtování při žádosti minimální počet příloh – většina přímo v systému čestná prohlášení o typu školy skenovat osvědčení, prezenční listiny, smlouvy… v případě kontroly na místě se bude nahlížet do originálů všeho – TK, smlouvy, prezenční listiny, osvědčení, výkazy práce Způsobilými výdaji je: max. výše šablony Je uznán každý takový, kdy je splněný výstup (cena DVPP je levnější než cena šablony… bude upřesňováno)

„šablony“ - administrace způsobilé výdaje od financování přes kraj – zřizovatele – školu realizací projektu se naplňují vždy tři specifické cíle – je třeba procentuální zohlednění v žádosti závazné indikátory: – – podpořené osoby – projekt šetření a převod financí mezi šablonami je možný

„šablony“ „Program OP VVV není primárně zaměřen na podporu dětí, ale na změnu vyučovacího systému, posléze na žáky“

MS Systém pro podávání žádostí – šablon i dalších – individuální registrace Veškerá moc je dána správci projektu (podpis si nechte na škole) doporučujeme, aby byl zvolen i „zástupce“

Místní akční skupiny MAS Šumperský venkov, z. s.; MAS Horní Pomoraví, o. p. s. obce – podnikatelé – neziskové organizace dotace pro regiony, projekty spolupráce nové programovací období

Indikativní seznam šablon pro školy – klíčové aktivity s daným rozpočtem a výstupem MŠ Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů MŠ Podpora ředitelů, pedagogů, sdílení zkušeností Personální podpora MŠ Chůva, speciální pedagog, sociální pedagog Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ Prevence logopedických vad, individualizace, spolupráce s rodiči ZŠ Extrakurikulární rozvojové aktivity Čtenářský klub, kluby zábavné logiky a rozvoje matematické gramotnosti Personální podpora Asistent pedagoga, speciální pedagog, psycholog, sociální pedagog Spolupráce s rodiči Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ DVPP, podpora kvality výuky, tandemová výuka, CLIL, sdílení zkušeností

kontakt MAS Šumperský venkov, z. s. Nový Malín 240, Mgr. Jakub Dolníček