 Dohoda o partnerství ČR – EK  OP Věda, výzkum, vzdělávání  OP Zaměstnanost  OP Životní prostředí  OP Doprava  OP Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Priority a možnosti v programovém období a hlavní změny oproti programovému období prosince 2014, Liberec JUDr. Olga Letáčková.
Advertisements

Operační program Životní prostředí. Finanční rámec OPŽP 2,6 mld. €
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Setkání k tvorbě Integrované strategie území MAS OS Aktivios na období Letiny
Integrovaná strategie rozvoje území MAS Hrubý Jeseník pro roky Shrnutí dosavadních výstupů.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Plzeň Integrovaný operační program Název materiálu2 Co je to IOP? Tematický operační program financovaný z ERDF pro období 2007-
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro životní prostředí Brno,
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Páteřní infrastruktura Liberec mobilita, energetika, ICT, sítě ŽP Východiska, priority.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Příprava programového období EU 2014 – 2020 Olomouc, 25. června 2014.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Strategický rozvoj Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území Praha,
IROP předpokládaná podoba implementace.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Možnosti čerpání MAS v rámci jednotlivých OPERAČNÍCH PROGRAMŮ MAS STŘEDNÍ POVLTAVÍ z. s.
Integrovaný regionální operační program Centrum pro regionální rozvoj České republiky Mgr. Adéla Hájková.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Integrovaný regionální operační program Centrum pro regionální rozvoj České republiky Mgr. Adéla Hájková
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
SROVNÁNÍ PROGRAMOVÝCH OBDOBÍ A
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Dokument KAP MSK - obsah
Mgr. Radek Jiránek ředitel Agentury pro sociální začleňování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Josef Středula, předseda ČMKOS
Členská schůze MAS Nepomuk,
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Aktuální témata v oblasti Evropských strukturálních a investičních fondů JUDr. Olga Letáčková, náměstkyně pro řízení sekce koordinace evropských fondů.
„IOP – šance pro váš rozvoj“
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Společenská odpovědnost ve školství
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program životní prostředí (OPŽP)
Akční plán Strategie MAS, Programové rámce, Fische
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
ITI Ústecko-chomutovské aglomerace Aktuální stav
Jan Maršák Odbor odpadů Ministerstvo životního prostředí
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
AKTUALIZACE REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
ITI Ústecko-chomutovské aglomerace
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Život bez střeva , Praha.
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Transkript prezentace:

 Dohoda o partnerství ČR – EK  OP Věda, výzkum, vzdělávání  OP Zaměstnanost  OP Životní prostředí  OP Doprava  OP Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost  Integrovaný regionální operační program  OP Technická pomoc  Programy Evropské územní spolupráce  Dokumenty jsou na ustecky.cz/rozvoj-kraje.asp?p1=204504http:// ustecky.cz/rozvoj-kraje.asp?p1=204504

OPVVVZamŽPDPIKIROPOP Praha TPPRV mld. EUR 2, 7792, 1352, 5654, 6954, 1704, 8710,2010, 2232, 170 mld. Kč 75,03357,64569,255126,76112,59131,515,4276,02158,59

 ŘO vyhlašují výzvy k podání projektů ◦ Celoplošné (soutěžit budou projekty v rámci celé ČR) ◦ Územní dimenze – cílené výzvy  Integrované nástroje  ITI Ústecko – chomutovské aglomerace  CLLD – pro území MAS  Specifická území dle NDÚD  Administrace projektů prostřednictvím zprostředkujících subjektů (ÚRR, CRR, SFŽP, CzechInvest, TAČR, apod.)  Jednotná metodika pro všechny OP

 ÚD jsou specificky územně zaměřené intervence v rámci jednotlivých operačních programů  Základním nástrojem jsou cílené výzvy, příp. grantová schémata  Územní dimenzi v krajích by měla koordinovat Regionální stálá konference na základě Regionálního akčního plánu SRR  Indikativní rozdělení prostředků na cílené výzvy mezi kraje – vazba na čerpání!

 Územní dimenze pro řešení sociálního začleňování – sociálně vyloučené lokality – dle Analýzy SVL (MPSV)  Územní dimenze pro řešení problémů v oblasti trhu práce a podnikání – dle vymezení příslušného řídícího orgánu  Územní dimenze v oblasti sociální a vzdělávací sféry – území bude definováno v Krajském akčním plánu rozvoje vzdělávání  Územní dimenze řešící dopravní dostupnost – příloha č. 4 IROP  Územní dimenze zaměřená na oblast životní prostředí – 7 typů území  Územní dimenze pro rozvoj měst a jejich zázemí – dle SRR a ITI ÚCHA

 Územní dimenze pro rozvoj venkova – území MAS  Jinak vymezená územní dimenze - území bez vysokorychlostního internetu a území přírodně a památkově cenná (dle IROP) ORR vypracuje mapy s vymezením jednotlivých typů území a vloží je do GIS ÚK

 VYMEZENÍ ÚZEMÍ ÚSTECKO-CHOMUTOVSKÉ AGLOMERACE Pro účely realizace ITI bylo na základě provedených analýz (přirozená spolupráce a funkční propojenost měst a jejich zázemí) vymezeno území dopadu realizovaných investic, v němž se nachází 75 měst a obcí s celkovým počtem více než půl milionu obyvatel. Území zahrnuje statuární města Chomutov, Most, Teplice, Ústí nad Labem a Děčín a jejich funkční zázemí.

 PO 1: Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony  PO 2: Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů  PO 3: Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí  Podpora investičních projektů

 SPECIFICKÝ CÍL 1.1: Zvýšení regionální mobility prostřednictvím modernizace a rozvoje sítí regionální silniční infrastruktury navazující na síť TEN-T ◦ Rekonstrukce, modernizace, popř. výstavba silnic a budování obchvatů sídel na vybrané regionální silniční síti s cílem zvýšit konektivitu k síti TEN-T. Podporováno bude napojení hospodářsky problémového regionu nebo periferního území na síť TEN-T ◦ Příloha 4 nebo splnění daných kritérií

 SPECIFICKÝ CÍL 1.2: Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy ◦ Výstavba a modernizace přestupních terminálů pro veřejnou dopravu a systémů pro přestup na veřejnou dopravu P+R, K+R, B+R za účelem podpory veřejné dopravy a multimodality ◦ Výstavba, rekonstrukce nebo modernizace inteligentních dopravních systémů (ITS) a dopravní telematiky pro veřejnou dopravu, ◦ Zavádění nebo modernizace řídících, informačních, odbavovacích a platebních systémů pro veřejnou dopravu ◦ Výstavba a rekonstrukce cyklostezek a cyklotras, budování doprovodné infrastruktury

 SPECIFICKÝ CÍL 1.3: Zvýšení připravenosti k řešení a řízení rizik a katastrof ◦ Vozidla a vybavení zdravotnické záchranné služby

 SPECIFICKÝ CÍL 2.1: Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucí k sociální inkluzi ◦ Zřizování či rekonstrukce stávajících zařízení pro poskytování komunitní péče ◦ Zřizování nových (i výstavba) či rekonstrukce stávajících zařízení (i pobytových) pro dosažení deinstitucionalizované péče a humanizace pobytových zařízení. Podporována bude infrastruktura pro terénní, ambulantní a nízkokapacitní pobytové formy sociálních, zdravotních a návazných služeb pro osoby sociálně vyloučené či ohrožené chudobou a sociálním vyloučením

 SPECIFICKÝ CÍL 2.2: Vznik nových a rozvoj existujících podnikatelských aktivit v oblasti sociálního podnikání ◦ Výstavba, rekonstrukce, rozšíření a vybavení sociálních podniků.

 SPECIFICKÝ CÍL 2.3: Rozvoj infrastruktury pro poskytování zdravotních služeb a péče o zdraví ◦ Modernizace infrastruktury poskytovatelů vysoce specializované péče (onkogynekologická a perinatologická síť) v podobě pořízení přístrojového vybavení a nezbytných stavebních úprav – vybrané nemocnice ◦ Modernizace infrastruktury návazné péče – nemocnice splňující daná kritéria ◦ Deinstitucionalizace psychiatrických nemocnic

 SPECIFICKÝ CÍL 2.4: Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení ◦ Rozšíření kapacit pro předškolní vzdělávání ◦ Výstavba, rekonstrukce a vybavení odborných učeben, laboratoří, dílen, center odborné přípravy a pozemků pro výuku přírodovědných a technických oborů a pro výuku technických a řemeslných dovedností ◦ Obdobně pro výuku jazyků, matematiky a ICT ◦ Pro vzdělávání dětí, žáků a studentů se SVP budou podporovány úpravy budov a učeben, vybavení nábytkem, stroji, didaktickými pomůckami, kompenzačními pomůckami a kompenzačním vybavením

 SPECIFICKÝ CÍL 3.1: Zefektivnění prezentace, posílení ochrany a rozvoje kulturního a přírodního dědictví ◦ Památky zapsané na na Seznam kandidátů na zápis na Seznam kulturního a přírodního dědictví UNESCO ◦ Veřejná infrastruktura pro zpřístupnění a zatraktivnění kulturního a přírodního dědictví (např. parkoviště) ◦ Projekty zlepšující podmínky pro uchování a zefektivnění správy sbírek, mobiliárních a knihovních fondů ◦ Projekty, které zpřístupní sbírky, mobiliární a knihovní fondy pro veřejnost a pro kulturní a kreativní průmysly

 SPECIFICKÝ CÍL 3.2 Zvyšování efektivity a transparentnosti veřejné správy prostřednictvím rozvoje využití a kvality systémů IKT ◦ projekty z oblasti eGovernment, infrastruktury a informační a komunikační systémy veřejné správy v rozsahu rozšíření, propojení, konsolidace systémů, aplikací a datového fondu (včetně jeho publikování) veřejné správy včetně cloudových řešení.

 SPECIFICKÝ CÍL 3.3: Podpora pořizování a uplatňování dokumentů územního rozvoje ◦ Pořízení územních plánů, pořízení regulačních plánů, pořízení územních studií

 PO 1: Posilování kapacit pro kvalitní výzkum  PO2: Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj  PO3: Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, základnímu a sekundárnímu vzdělávání  Příprava národní Strategie inteligentní specializace (S3 strategie) s krajskými doplňky

 SC 2:Zvýšení přínosů výzkumu pro společnost ◦ příprava a realizace projektů a aktivit na tvorbu kvalitního inovačního prostředí pro podporu VaVaI, naplňujících RIS 3 na regionální úrovni, které budou řešeny ve spolupráci veřejného sektoru se soukromým.

 SC 1: Vzdělávání k sociální integraci dětí a žáků v obcích se SVL – místní AP vzdělávání ◦ posílení kompetencí pedagogických pracovníků všech stupňů běžných škol (včetně vedoucích pracovníků) pro inkluzívní vzdělávání ◦ zavádění moderních (aktivizující) metod výuky pro zvýšení její kvality. Budou zde dále podpořeny aktivity vedoucí ke zlepšení pedagogicko- psychologického poradenství a speciálně pedagogického poradenství

 SC 1:Vzdělávání k sociální integraci dětí a žáků ◦ opatření pro snižování předčasného ukončování vzdělání u žáků z ohrožených skupin. Budou podpořeny aktivity směřující k posílení motivace ke vzdělávání, podpůrné skupiny, podpora při přechodu ze ZŠ na SŠ a při vstupu na trh práce, začleňování do již existujících organizací zájmového a neformálního vzdělávání, apod. ◦ aktivizaci žáků škol samostatně zřízených pro děti a žáky se zdravotním postižením, včetně aktivit vedoucí k vyšší míře jejich začleňování do již existujících organizací zájmového a neformálního vzdělávání a programů podpory jejich vstupu na trh práce. ◦ V zařízeních institucionální výchovy budou podpořena opatření zaměřená na snížení rizika předčasného ukončení vzdělávání a pozdější nezaměstnanosti

 SC 2:Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích ◦ zkvalitňování vzdělávání všech žáků v KK s důrazem na rozvoj základních gramotností (čtenářská a matematická) a na podporu nadání a talentu každého žáka, speciálně pak v oblastech spadajících pod koncept STEM

 SC 3: Rozvoj systému strategického řízení a hodnocení kvality ve vzdělávání ◦ Cílem je na všech úrovních vzdělávacího systému zkvalitnit strategický přístup k vedení, sdílet představu o kvalitě ve vzdělávání a budovat kulturu hodnocení výsledků vzdělávání. U aktérů dojde ke zvýšení kompetencí v oblasti vedení, monitorování a vyhodnocování výsledků z hlediska sledovaných cílů, včetně podpory rovných příležitostí. K realizaci změny je nutné výrazně zlepšit informovanost odborné veřejnosti a rodičů.

 SC 4: Zkvalitnění přípravy budoucích a začínajících pedagogických pracovníků ◦ Cílem je zvýšení kvality přípravy pedagogických pracovníků a usnadnění jejich adaptačního období ve spolupráci se školami jako zaměstnavateli  SC 5: Zvyšování kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce ◦ Cílem je podpořit motivaci dětí, žáků a studentů ke studiu technických a přírodovědných oborů, zlepšit odborné a podnikatelské kompetence absolventů a zvýšit jejich uplatnitelnost na trhu práce. Doprovodným cílem je zlepšit podmínky pro vzdělávání dospělých na školách a zvýšení přínosu tohoto vzdělávání pro jejich uplatnitelnost.

 IP 2: Rovnost žen a mužů ve všech oblastech, a to i pokud jde o přístup k zaměstnání a kariérní postup, sladění pracovního a soukromého života a podpora stejné odměny za stejnou práci ◦ Aktivity vhodné pro Pakt zaměstnanosti  IP 3: Pomoc pracovníkům, podnikům a podnikatelům přizpůsobovat se změnám ◦ Aktivity vhodné pro Pakt zaměstnanosti

 IP 4 ◦ Specifický cíl 1: Zvýšit kapacitu, komplexnost a kvalitu služeb poskytovaných institucemi veřejných služeb zaměstnanosti ◦ Specifický cíl 2: Zvýšit kvalitu systému dalšího vzdělávání ◦ Pro úřady práce, apod.

 PO1: Podpora zaměstnanosti a adaptability pracovní síly  PO2: Sociální začleňování a boj s chudobou  PO3: Sociální inovace a mezinárodní spolupráce  PO4: Efektivní veřejná správa

IP 5  SC: Snížit míru nezaměstnanosti podpořených mladých osob v regionu NUTS II Severozápad ◦ Podpora učňovské přípravy a odborných stáží ◦  Poskytnutí prvních pracovních zkušeností ◦  Podpora náboru mladých pracovníků a podpora vytváření pracovních míst ◦  Podpora zahájení podnikání ◦  Odborné vzdělávání a příprava ◦  Podpora mobility mladých pracovníků ◦  Programy druhé šance

IP 1  SC 1: Zvýšit uplatnitelnost osob ohrožených sociálním vyloučením nebo sociálně vyloučených ve společnosti a na trhu práce  SC 2: Rozvoj sektoru sociální ekonomiky IP 2 SC 1: Zvýšit kvalitu a udržitelnost systému sociálních služeb, služeb pro rodiny a děti a dalších navazujících služeb podporujících sociální začleňování SC 2: Zvýšit kvalitu péče o duševní zdraví a přispět k udržitelnosti systému zdravotnictví cílenou podporou zdraví, zdravého životního stylu a prevence nemocí

 Specifický cíl 1: Zvýšit efektivitu sociálních inovací a mezinárodní spolupráce v tematických oblastech OPZ

 Specifický cíl 1: Zvýšit efektivitu a transparentnost veřejné správy ◦ Nastavení a rozvoj vysoké úrovně profesionalizace, depolitizace a transparentnosti personálních, řídicích, kontrolních a rozhodovacích procesů ve veřejné správě, zejména pak ve státní správě, včetně státní služby; ◦ Nastavení a rozvoj systému vzdělávání pracovníků veřejné správy, zajištění specifických vzdělávacích a výcvikových programů zvyšujících výkonnost a kvalifikaci pracovníků, mimo jiné i v oblasti boje proti korupci, pokročilého zacházení s ICT, environmentálního vzdělávání, v oblasti kybernetické bezpečnosti, územního plánování, měkkých dovedností apod.; ◦ Nastavení a rozvoj moderních metod řízení lidských zdrojů včetně systému přijímání, hodnocení a odměňování pracovníků veřejné správy, zvýšení atraktivity veřejné správy jako zaměstnavatele; ◦ Nastavení a rozvoj procesů dosahování kvality a jejího řízení, včetně environmentálního managementu.

IP 2  Specifický cíl 4: Podpořit preventivní protipovodňová opatření ◦ Analýza odtokových poměrů včetně návrhů možných protipovodňových opatření. ◦ Budování, rozšíření a zkvalitnění varovných, hlásných, předpovědních a výstražných systémů na lokální i celostátní úrovni, digitální povodňové plány

IP1  Specifický cíl 1: Snížit emise z lokálního vytápění domácností podílející se na expozici obyvatelstva nadlimitním koncentracím znečišťujících látek  Specifický cíl 2: Snížit emise stacionárních zdrojů podílející se na expozici obyvatelstva nadlimitním koncentracím znečišťujících látek  Specifický cíl 3: Zlepšit systém sledování, hodnocení a předpovídání vývoje kvality ovzduší, počasí a klimatu a ozonové vrstvy Země

 IP 1: Zachování a ochrana životního prostředí a podporování účinného využívání zdrojů investicemi do odpadového hospodářství s cílem plnit požadavky acquis Unie v oblasti životního prostředí  IP 2 ◦ Specifický cíl 4: Odstranit a inventarizovat ekologické zátěže  inventarizace kontaminovaných a potenciálně kontaminovaných míst, kategorizace priorit pro výběr nejzávažněji kontaminovaných míst k sanaci,  realizace průzkumných prací (včetně doprůzkumů), analýz rizik

 Specifický cíl 5: Snížit environmentální rizika a rozvíjet systémy jejich řízení ◦ vytvoření informačních systémů, znalostních portálů a SW nástrojů pro tvorbu a aplikaci nových metodik a postupů v managementu chemických látek a prevenci závažných chemických havárií,

 Specifický cíl 2: Posílit biodiverzitu ◦ péče o vzácné druhy (ve volné krajině i urbanizovaném prostředí) a jejich biotopy vč. obnovy a tvorby těchto biotopů, ◦ péče o cenná stanoviště a jejich obnova a tvorba, ◦ zajišťování péče o zvláště chráněná území (ZCHÚ) i lokality soustavy Natura Sběr informací, tvorba informačních a technických nástrojů a podkladů pro zajištění ochrany a péče o ZCHÚ a území soustavy Natura 2000 a o cílové organismy, ◦ budování a údržba návštěvnické infrastruktury v ZCHÚ a území soustavy NATURA 2000

 Specifický cíl 1: Snížit energetickou náročnost veřejných budov a zvýšit využití obnovitelných zdrojů energie ◦ snižování spotřeby energie zlepšením tepelně technických vlastností obvodových konstrukcí budov, včetně dalších opatření vedoucích ke snížení energetické náročnosti budov, ◦ realizace technologií na využití odpadního tepla, ◦ realizace nízkoemisních a obnovitelných zdrojů tepla.

 PO 1: Rozvoj výzkumu a vývoje pro inovace ◦ Inovační vouchery ◦ Zadávání veřejných zakázek v předobchodní fázi (Pre-commercial public procurement)  PO 3: Účinné nakládání energií, rozvoj energetické infrastruktury a obnovitelných zdrojů energie, podpora zavádění nových technologií v oblasti nakládání energií a druhotných surovin ◦ Zavedení inteligentních systémů řízení spotřeby energií v budovách

 PO 1: Zlepšování kvality vody a snižování rizika povodní  PO 2: Zlepšování kvality ovzduší v lidských sídlech  PO 3: Odpady a materiálové toky, ekologické zátěže a rizika  PO 4: Ochrana a péče o přírodu krajinu  PO 5: Energetické úspory

 PO 1: Infrastruktura pro železniční a další udržitelnou dopravu  PO 2: Silniční infrastruktura na síti TEN-T a veřejná infrastruktura pro čistou mobilitu  PO 3: Silniční infrastruktura mimo síť TEN-T

 PO 1: Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony  PO 2: Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů  PO 3: Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí

 Zatím se nepodařilo prosadit nic ◦ Nejsou ROPy ◦ Nejsou regionální obálky ◦ Nejsou Integrované strategie rozvoje krajů ◦ Nejsou ITI krajů ◦ Nejasné zapojení krajů do implementace územní dimenze OP  Změní něco nové vedení MMR?

 Základní článek řízení a koordinace aktivit na krajské úrovni  Složení – Ústecký kraj - Hospodářská a sociální rada ÚK - Krajská hospodářská komora ÚK - Euroregion Labe a Euroregion Krušnohoří - ITI Ústecké aglomerace

 Program rozvoje Ústeckého kraje 2014 – 2020 ◦ Základní obecný rozvojový dokument ◦ Problémová analýza ◦ 5 prioritních oblastí  Regionální inovační strategie Ústeckého kraje ◦ Sektorový rozvojový dokument pro oblast výzkumu a inovací ◦ Podklad pro krajskou přílohu národní S3 strategie  Specifické koncepce v různých oborech ◦ Sociální služby, zdravotnictví, školství …

 Ústecký kraj, Krajská hospodářská komora Ústeckého kraje, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Hospodářská a sociální rada Ústeckého kraje  Strategický cíl: Konkurenceschopnost a zaměstnanost  Priority:1.Trh práce a zaměstnanost 2.Vzdělávání a konkurenceschopnost 3.Společenská odpovědnost firem, sociální oblast a rovné příležitosti 4.Podpora průmyslového regionu

 Aktivní zapojení do připomínkování Operačních programů a přípravy dalších dokumentů (Územní dimenze apod.)  Příprava projektového zásobníku kraje  Podpora absorpční kapacity v kraji