11.4.2005 Informační strategie Anna Borovská. 11.4.2005 2 Účel strategie Účelem Informační strategie bylo naplánovat strategický rozvoj informačních technologií.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projektové řízení Modul č.1.
Advertisements

Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
managementu znalostí podle
Podnikové informační systémy Úvod
Optimalizace řízení informatiky Magistrátu města Brna
Tomáš Baďura ARI.  Mnoho velkých společností dávno začalo prosazovat přesun výpočetního výkonu IT do velkých datových center.  Decentralizované systémy.
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
IISPP ■ pojem definován v letech v rámci přípravy výzkumných záměrů NPÚ na roky ■ dlouhodobý projekt na vybudování nového komplexního.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Facility management ČSN EN
Informační systémy podnikové systémy CRM
Audit IT procesů ve FNOL
SAP Ing. Jiří Šilhán.
© 2010 IBM Corporation Stanislav Michelfeit, IBM IDC ČR, Služby – výzkum a výuka IT jako služba SSME - Service – Science, Management and Engineering =
Řízení přístupových práv uživatelů
3. Životní cyklus a procesy projektu
Úvod do ESY Edita Marečková. Představení Exact Synergy Enterprise = ESY propojení jednotlivých oblastí podnikových IS „balík chytrých podnikových řešení“
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Konference SI Praha Ladislav Přívozník is:energy czech a.s.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Význam informací a dat a znalostí
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 Zpracování dokumentace a podpora řízení Integrovaného bezpečnostního centra v Ostravě.
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systémové pojetí hospodářské organizace
Liberalizovaný trh s elektrickou energií
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Statutárního města Liberec
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
CIO priority | Priority IT v bankách a pojišťovnách| Lukáš Klášterský 1.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
IBM Global Services © Copyright IBM Corporation 2002 Internet ve státní správě a samosprávě, Programy „Blended Learning“ pro zaměstnance.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
EGovernment Struktura služeb a řešení. Obsah 1.Požadavky KIVS a řešené problémy 2.Vývoj koncepcí 3.Stávající KIVS a její rozvoj v souladu s koncepcemi.
======!"§==Systems= Řízená informační a komunikační infrastruktura Igor Tomeš Strana: 1 Řízená informační a komunikační infrastruktura Igor Tomeš T-Systems.
Základní rozdělení činností v podnikové informatice
SOA = Architektura orientovaná na služby
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Na cestě k ASP Jiří Voříšek VŠE - KIT publikováno: červen 2002.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Miroslav Skokan IT Security Consultant
Nové trendy v eGovernment
Několik námětů a otázek k zamyšlení a výběru
ECM – Enterprise Content Management
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
YOUR SYSTEM, spol. s r. o. Ing
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
CS ES SS GS Cíle společnosti KOITO CZECH pro rok Navýšení ziskovosti, Nové zakázky Nové zakázky & Splnění střednědobého obchodního plánu zavedením.
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
Informační systémy podnikové systémy CRM
Transkript prezentace:

Informační strategie Anna Borovská

Účel strategie Účelem Informační strategie bylo naplánovat strategický rozvoj informačních technologií na období 3 let. Strategie byla primárně zaměřena na interní zákazníky. Strategie byla zpracována v 1Q 2005

Metodologie SWOT analýza aplikací, infrastruktury, bezpečnosti a organizace, vč. analýzy pokrytí IT procesů podle metodologie Nabla (Per Partes) Rizikově orientované hodnocení Cílový stav pomocí BSC Zpracování na 10 workshopech

Základní principy Konsensus – společný názor manažerů IT Provázanost strategických cílů Aktualizovatelnost – živý dokument, 1x ročně bude aktualizován Měřitelnost strategických cílů Strategický plán + projekty Vazba na podnikání – podnikatelsky založená informační strategie

SWOT analýza Strengths Weaknesses Opportunities Threats Klíčové aplikace – balíková řešení patřící k nejlepším na trhu Řízená aplikační strategie Proveden upgrade SAP Robustní centrální datové středisko (CVS) konstruované jako HA řešení s centralizovanými dohledy Centrální backup a archivace Velké množství aplikací Vysoká míra customizace u balíkových řešení Vysoké provozní náklady Vysoká četnost požadavků na aplikační změny Nedostatečná kvalita dat Nedostatečná úroveň bezpečnosti Nedostatečná flexibilita aplikací Závislost na dodavatelích Stálý tlak na snižování nákladů Nízké bezpečností povědomí u uživatelů Stárnutí infrastruktury Synergie s Eurotelem Rozšiřování SOA architektury v IS ČTc Požadavky SOX

Pokrytí IT procesů Informační strategie se zaměřila na oblasti, kde byla červená čára pod modrou Červená čára = skutečné pokrytí Modrá čára = standardní pokrytí Úroveň 5 – nejvyšší možné pokrytí, dlouhodobá perspektiva

Rizikově orientované hodnocení stávajícího stavu Rostoucí požadavky na automatizaci firemních procesů (v důsledku zkracování doby zřízení služby, zavádění nových produktů a snižování počtu pracovníků v business units) jsou v rozporu s požadavky na snižováním nákladů a počtu pracovníků ISU, včetně ztráty know-how v ISU Rostoucí požadavky na maximální dostupnost služeb ISU jsou v rozporu s požadavky na snižování nákladů a počtu pracovníků ISU Realizaci řady business požadavků ohrožuje nedostatečná kvalita a důvěryhodnost dat

Mise IT Vysoce profesionální IT ČESKÉHO TELECOMU přispívá k naplnění mise společnosti poskytováním spolehlivých, bezpečných, důvěryhodných a flexibilních informačních a telekomunikačních služeb s přidanou hodnotou pro interní i externí zákazníky.

Perspektivy podle metody BSC Perspektiva přínosůKonkurenceschopnost Perspektiva funkcí pro uživatele Spokojenost zákazníků Perspektiva informatických procesů IT Governance Perspektiva zdrojůVybalancované zdroje

Strategické cíle – BSC schema

Strategické cíleMěřítko realizace Dodávka zákaznicky orientovaných IT řešení Splnění aplikační strategie promítnuté do koncepcí a ročních prováděcích plánů Vytvoření koncepcí domén řešení Realizace koncepce 2006 Realizace koncepce 2007 Kvalita a důvěryhodnost dat Snižování počtu datových defektů u klíčových položek Snížení počtu manuálních technických šetření pod 15% Snížení počtu manuálních technických šetření pod 10% Snížení počtu manuálních technických šetření pod 5% Řízení životního cyklu Řízení životního cyklu komponent - % snižování počtu komponent po životnosti Vytvoření metodiky a uplatnění pro plán roku 2006 Snížení o 10% Kvalifikované zdroje pro IT Governance Počet pracovníků vyškolených pro řízení procesů dle IT Governance v daném roce 5810 BSC cíle – způsob měření

Akční plán - přehled strategických cílů a iniciativ Projekty/ iniciativyPodprojekty P1IT Governance IT Governance koncept Řízení dodavatelů a outsourcingu Řízení integrace Knowledge management P2Datová kvalita Čištění dat, Monitorování datových toků TIQM metodika P3Bezpečnost a dostupnost Rozvoj bezpečnosti podle ISO 1779 Shoda se SOX požadavky Disaster recovery Single Sign On P4Inovace řešení Koncepce aplikační podpory procesních domén, Strategie infrastruktury P5Rozvoj lidských zdrojů Zdroje pro IT Governance Zdroje pro řízení integrace Monitoring znalostí pracovníků v klíčových oblastech

Realizační plán iniciativ/projektů PP11Koncepce IT Governance Revize a nastavení ICT procesů, pravidla interní kontroly procesů PP12Řízení dodavatelů a outsourcingu Konsolidace dodavatelů a revize smluv. Vyhodnocení nástrojů pro podporu řízení dodavatelů SW změn Koncepce outsourcingu pro ISU. Uplatnění nástrojů pro podporu řízení dodavatelů PP13Řízení integraceZavedení kompetenčního centra pro integraci. PP14Knowledge Management Zorganizování meziútvarových komunikačních schůzek Vypracování politiky managementu znalostí Zavedení systému KM pro vybranou oblast

Informační strategie - přehled

Aplikační strategie – domény řešení Enterprise nanaging and support processes ment Strategy, Infrastructure & Product Operations Customer FulfillmentAssuranceBillingProduct management Infrastructure management Operations Support FINTransf Strategy. HR Communication Security OSS BSS Enterpris esupport Operatios support SIPFAB Purchase Legal RegulationCorporate govern Ordering Provisioning AssuranceBilling Operation Support External communication Enterprisesupport Product development Infrastruc Mgmt Strategy for Marketing

tabulka 1 Stav a strategie aplikačních domén B B T Business goals Solution domainsStrategy Customer retention & satisfaction Operational excellence IT excellence Legenda InnovationExtensive changes with large investment (a type of migration to a new system) EvolutionMiddle-sized changes in current applications Standard lifeSmall changes, standard development without larger investment good  satisfactory  un satisfactory Domény řešení - strategie Current Strategy for Marketing and Product Dev.  Operational Support Readiness  Ordering Provisioning + Infrastructure mgmt.  Assurance  Billing  External Communication  Enterprise Support

Doména Provisioning – zřízení služby  Hlavní problémy  Roztříštěné registry sítě (RTS, ZIS, NIMS) – komplikovaná integrace nových produktů  Roztříštěné workflow  Nejednoznačnost uživatelských požadavků  Strategie dalšího rozvoje  Krátkodobé cíle: konsolidace stávajících registrů sítě  Dlouhodobé cíle: nový systém registrů sítě  Integrované workflow v SPC (data, IP)

Projekty 2005/2006 Plan 2006 External Communication Provisioning Billing Assurance Ordering Operation Support Product Development Infrastructure Lifecycle Management Strategy for Marketing Enterprise Support Call Center Consolidation IOM Trouble Ticket Integration Inventory integration A/RA/R Integrated Provisioning Group DW Self service channel Web Content Management Consolidated Reporting Internet Provisioning - NOSB Analytic CRM Synergy with Eurotel Realized 2005

Strategie infrastruktury Prostředí koncového uživatele Komunikace (mail, nástroje pro týmovou spolupráci, DMS) Aplikační a databázová platforma Datová střediska Servery a operační systémy Řídící a dohledové systémy Síťové služby a DMS Identity management vč. Single sign on Disaster recovery

Závěr Všechny dokumenty mají vlastníka, který odpovídá za jejich aktualizaci Dokumenty vytvářejí vzájemně provázaný celek a jsou vstupem do plánovacího procesu firmy