Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze."— Transkript prezentace:

1 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

2 1000 2000 3000 4000 5000 MeteorologieEnergieElektřina Elektro- magnetismus Hrací pole

3 Meteorologie 1000 Troposféra je: Hrací pole a) Nejnižší vrstva atmosféry. b) Nejvyšší vrstva atmosféry. c) Nejřidší vrstva atmosféry.

4 Hrací pole Meteorologie 2000 Jak se nazývá speciální stupnice, která popisuje účinky větru v přírodě? a) Jouleova, b) Newtonova, c) Beaufortova.

5 Hrací pole a) přístroj k měření srážek, b) přístroj k měření tlaku vzduchu, c) přístroj k měření vlhkosti vzduchu. Meteorologie 3000 Ombrometr je:

6 Hrací pole Meteorologie 4000 Kumulonimbus je: a) řasová kupa, b) řasová sloha, c) bouřkový mrak.

7 Hrací pole Meteorologie 5000 Fronta je: a)Plocha, která ohraničuje vrstvu studeného vzduchuPlocha, která ohraničuje vrstvu studeného vzduchu od teplého vzduchu a naopak. b) Čára na mapě spojující místa s různým tlakem vzduchu. c) Čára na mapě spojující místa se stejným tlakem vzduchu.

8 Energie 1000 Jaká je značka výkonu? Hrací pole a) F b) P c) W

9 Hrací pole a) watt, b) newton, c) joule. Energie 2000 Hlavní jednotkou práce je:

10 Hrací pole Energie 3000 Rychlejším šplháním po stejně dlouhé tyči: a) zvětšíte výkon, b) nezměníte ani práci ani výkon, c) zvětšíte práci.

11 Hrací pole a) 667 kJ b) 21,6 MJ c) 6 000 kJ Energie 4000 Elektromotor o výkonu 2 kW byl v provozu 3 h. Za tu dobu vykonal práci:

12 Hrací pole Energie 5000 Jak se změnil výkon chlapce při šplhání, když po tréninku dokázal po tyči vyšplhat do stejné výšky za poloviční čas? a) Výkon se zvětšil 4krát. b) Výkon se zvětšil o polovinu. c) Výkon se zvětšil 2krát.

13 Hrací pole Elektřina 1000 Nositelem kladného elektrického náboje je: a) elektron, b) proton, c) neutron.

14 Hrací pole Elektřina 2000 Když se zelektrovaná tyč přiblíží k zavěšené lehké kuličce, kulička je od tyče odpuzována. Znamená to, že: a) kulička není nabitá, b) kulička má opačný náboj než tyč, c) kulička i tyč mají stejný elektrický náboj.

15 Hrací pole a) usměrněný tok protonů pohybujících se v el. poli, b) usměrněný tok elektronů pohybujících se v el. poli, c) usměrněný tok neutronů pohybujících se v el. poli. Elektřina 3000 Elektrický proud v pevných látkách je:

16 Hrací pole Elektřina 4000 Na žárovce jsou údaje 230 V/100 W. Při zapojení na poloviční napětí se její příkon: a) nezmění, b) zmenší 4krát, c) zmenší 2krát.

17 Hrací pole Elektřina 5000 Mezi dvě svislé rovnoběžné desky opačně nabité vletí volným pádem kapka nesoucí kladný náboj. Při průletu mezi deskami se dráha kapky: a) zakřiví směrem ke kladné desce, b) nezmění, c) zakřiví směrem k záporné desce.

18 Hrací pole a)Tyčkou budeme pohybovat v dutině cívky připojenéTyčkou budeme pohybovat v dutině cívky připojené k citlivému ampérmetru. b) Tyčku na konci upevníme k niti a zavěsíme ji. c) Tyčku přiblížíme k nabitému elektroskopu. Elektromagnetismus 1000 Kterým pokusem se můžeme přesvědčit o tom, zda kovová tyčka je trvalým magnetem?

19 Hrací pole Elektromagnetismus 2000 Žák sestavil transformátor ze dvou cívek s nestejným počtem závitů. Tento transformátor by mohl být použit: a) jen pro transformaci dolů, b) jen pro transformaci nahoru, c) pro transformaci nahoru a dolů.

20 Hrací pole Elektromagnetismus 3000 Transformátor sestavený z cívek ze školní soupravy transformoval napětí z 12 V na 8 V. Jedna skupina žáků však zapojila transformátor obráceně. Sekundární napětí naměřila: a) 18 V b) 24 V c) 15 V

21 Hrací pole Elektromagnetismus 4000 Při laboratorní práci žáci sestavili transformátor tak, že navlékli cívky 100 z a 200 z na U jádro, jež neuzavřeli. Když k primární cívce připojili plochou baterii, naměřili nulové sekundární napětí. K transformaci nedošlo, protože: a) Jádro nebylo uzavřeno. b) Byly použity cívky s nevhodným počtem závitů. c) Byl použit nevhodný zdroj napětí.

22 Hrací pole Elektromagnetismus 5000 Ve vodní elektrárně pracuje turbogenerátor. Turbína má účinnost 80 %, alternátor 90 %. Jaký výkon je dáván do sítě, dopadne-li za 1 s na turbínu 700 kN vody z výšky 16 m? a) 8,06 MW b) 3,9 kW c) 1,25 MW


Stáhnout ppt "Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze."

Podobné prezentace


Reklamy Google