Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vymáhání pohledávek. Časové schéma Neuhrazení faktury 1. jednání s dlužníkem. SMS 2. 2 až 5 dní po odeslání SMS 1. písemná upomínka (130 Kč) 3. mezi pátým.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vymáhání pohledávek. Časové schéma Neuhrazení faktury 1. jednání s dlužníkem. SMS 2. 2 až 5 dní po odeslání SMS 1. písemná upomínka (130 Kč) 3. mezi pátým."— Transkript prezentace:

1 Vymáhání pohledávek

2 Časové schéma Neuhrazení faktury 1. jednání s dlužníkem. SMS 2. 2 až 5 dní po odeslání SMS 1. písemná upomínka (130 Kč) 3. mezi pátým a dvacátým dnem2. SMSBlokování služeb (150 Kč)2. písemná upomínka (130 Kč) dní po splatnostiSuspendace (1000 Kč) 5. 3 měsíce po splatnostiVymahací agentura (12 % dluhu) 6. po třech měsících neplaceníVýpověď Deaktivace Příprava návrhu na ČTÚ

3 ► Na existenci neuhrazeného vyúčtování služeb zákazníka upozorňuje již záhy po splatnosti a nejprve preferuje smírné řešení vzniklé situace. ► Dalším krokem je předání pohledávky k vymáhání externímu subjektu, a to vymáhací agentuře, ovšem v tomto případě již dluh narůstá o náklady spojené s vymáháním (řádově stokoruny) vyplývající ze Všeobecných podmínek ► Pokud ani poté není pohledávka uhrazena, přistoupí k soudnímu vymáhání pohledávek a v tomto případě již dluh narůstá o náklady, které stanoví platné právní předpisy. Tyto náklady tvoří správní / soudní poplatky, odměna advokáta, odměna exekutora (dohromady řádově tisíce korun). Ve všech případech májí nárok na úrok z prodlení (výše je stanovena zákonem, aktuálně min. 7 %). Jako poslední variantu se volí postoupení pohledávky. ► Ve vztahu k časování – vymáhání pohledávky se zahajuje ihned, jednotlivé metody jsou zpravidla v uvedeném pořadí, ale změnu tohoto pořadí nelze vyloučit. Exekutor nepřijde k zákazníkovi dříve než dva roky po splatnosti

4 ► Dlužnou částku je možné uhradit expresně na prodejně každý den v pracovní době prodejny, tato služba je zpoplatněna 85Kč ► K omezení služeb dochází cca za dní po splatnosti faktury, důležitá je rizikovost zákazníka. Znovu zapojení je zdarma, zákazník platí pouze smluvní pokutu 150 Kč. ► Vedle standardního vymáhacího procesu, kdy je zákazník informován o dluhu formou SMS nebo upomínacích dopisů, zákazníka kontaktuje externí call centrum, které ho na dluh upozorní a snaží se s ním najít řešení pro platbu (splátkový kalendář, oddálení platby – vyloučení z vymáhání na max. 5 dní), případně s ním ověří údaje pro platbu (variabilní symbol, částku, číslo našeho účtu). ► Splátkový kalendář si lze sjednat. Je zdarma, každá žádost je posuzována individuálně. Navíc nezaplatí klient nic, pouze případné úroky z prodlení. Žádost o splátkový kalendář lze písemně, em, na značkové prodejně nebo na osobních stížnostech.

5 Rozvaha ► ► ► ► Brutto Korekce Netto Netto ► ► mil. Kčmil. Kč ► ► C. II. Dlouhodobé pohledávky ► ► C. II. 1. Pohledávky ► ► z obchodních vztahů ► ► 2. Dlouhodobé poskytnuté zálohy ► ► C. III. Krátkodobé pohledávky ► ► C. III. 1. Pohledávky ► ► z obchodních vztahů ► ► 2. Pohledávky – ► ► ovládaná nebo ovládající osoba ► ► 3. Pohledávky za účastníky sdružení ► ► 4. Stát – daňové pohledávky ► ► 5. Krátkodobé poskytnuté zálohy ► ► 6. Dohadné účty aktivní ► ► 7. Jiné pohledávky


Stáhnout ppt "Vymáhání pohledávek. Časové schéma Neuhrazení faktury 1. jednání s dlužníkem. SMS 2. 2 až 5 dní po odeslání SMS 1. písemná upomínka (130 Kč) 3. mezi pátým."

Podobné prezentace


Reklamy Google