Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vymáhání pohledávek. Časové schéma Neuhrazení faktury 1. jednání s dlužníkem. SMS 2. 2 až 5 dní po odeslání SMS 1. písemná upomínka (130 Kč) 3. mezi pátým.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vymáhání pohledávek. Časové schéma Neuhrazení faktury 1. jednání s dlužníkem. SMS 2. 2 až 5 dní po odeslání SMS 1. písemná upomínka (130 Kč) 3. mezi pátým."— Transkript prezentace:

1 Vymáhání pohledávek

2 Časové schéma Neuhrazení faktury 1. jednání s dlužníkem. SMS 2. 2 až 5 dní po odeslání SMS 1. písemná upomínka (130 Kč) 3. mezi pátým a dvacátým dnem2. SMSBlokování služeb (150 Kč)2. písemná upomínka (130 Kč) 4. 21 dní po splatnostiSuspendace (1000 Kč) 5. 3 měsíce po splatnostiVymahací agentura (12 % dluhu) 6. po třech měsících neplaceníVýpověď Deaktivace Příprava návrhu na ČTÚ

3 ► Na existenci neuhrazeného vyúčtování služeb zákazníka upozorňuje již záhy po splatnosti a nejprve preferuje smírné řešení vzniklé situace. ► Dalším krokem je předání pohledávky k vymáhání externímu subjektu, a to vymáhací agentuře, ovšem v tomto případě již dluh narůstá o náklady spojené s vymáháním (řádově stokoruny) vyplývající ze Všeobecných podmínek ► Pokud ani poté není pohledávka uhrazena, přistoupí k soudnímu vymáhání pohledávek a v tomto případě již dluh narůstá o náklady, které stanoví platné právní předpisy. Tyto náklady tvoří správní / soudní poplatky, odměna advokáta, odměna exekutora (dohromady řádově tisíce korun). Ve všech případech májí nárok na úrok z prodlení (výše je stanovena zákonem, aktuálně min. 7 %). Jako poslední variantu se volí postoupení pohledávky. ► Ve vztahu k časování – vymáhání pohledávky se zahajuje ihned, jednotlivé metody jsou zpravidla v uvedeném pořadí, ale změnu tohoto pořadí nelze vyloučit. Exekutor nepřijde k zákazníkovi dříve než dva roky po splatnosti

4 ► Dlužnou částku je možné uhradit expresně na prodejně každý den v pracovní době prodejny, tato služba je zpoplatněna 85Kč ► K omezení služeb dochází cca za 11-23 dní po splatnosti faktury, důležitá je rizikovost zákazníka. Znovu zapojení je zdarma, zákazník platí pouze smluvní pokutu 150 Kč. ► Vedle standardního vymáhacího procesu, kdy je zákazník informován o dluhu formou SMS nebo upomínacích dopisů, zákazníka kontaktuje externí call centrum, které ho na dluh upozorní a snaží se s ním najít řešení pro platbu (splátkový kalendář, oddálení platby – vyloučení z vymáhání na max. 5 dní), případně s ním ověří údaje pro platbu (variabilní symbol, částku, číslo našeho účtu). ► Splátkový kalendář si lze sjednat. Je zdarma, každá žádost je posuzována individuálně. Navíc nezaplatí klient nic, pouze případné úroky z prodlení. Žádost o splátkový kalendář lze písemně, e-mailem, na značkové prodejně nebo na osobních stížnostech.

5 Rozvaha ► ► 31. 12. 2011 31. 12. 2010 ► ► Brutto Korekce Netto Netto ► ► mil. Kčmil. Kč ► ► C. II. Dlouhodobé pohledávky 19 0 19 22 ► ► C. II. 1. Pohledávky ► ► z obchodních vztahů 12 0 12 14 ► ► 2. Dlouhodobé poskytnuté zálohy 7 0 7 8 ► ► C. III. Krátkodobé pohledávky 8 960 -5 147 3 813 12 892 ► ► C. III. 1. Pohledávky ► ► z obchodních vztahů 6 744 -5 147 1 597 1 585 ► ► 2. Pohledávky – ► ► ovládaná nebo ovládající osoba 0 0 0 8 900 ► ► 3. Pohledávky za účastníky sdružení 33 0 33 31 ► ► 4. Stát – daňové pohledávky 18 0 18 32 ► ► 5. Krátkodobé poskytnuté zálohy 159 0 159 133 ► ► 6. Dohadné účty aktivní 1 860 0 1 860 2 154 ► ► 7. Jiné pohledávky 146 0 146 57


Stáhnout ppt "Vymáhání pohledávek. Časové schéma Neuhrazení faktury 1. jednání s dlužníkem. SMS 2. 2 až 5 dní po odeslání SMS 1. písemná upomínka (130 Kč) 3. mezi pátým."

Podobné prezentace


Reklamy Google