Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN."— Transkript prezentace:

1 Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN DUMVY_32_INOVACE_ODB_502 TémaPorušení smluvních povinností I AutorIng. Zlata Rejlová Anotace Výukový materiál - při prezentaci si žáci dělají poznámky, učitel zodpovídá případné dotazy. Druh učebního materiáluPrezentace v power pointu, Věková skupina žáků (popř. ročník)3. ročník Časový rozsah1 vyučovací hodina Nutné technické vybaveníPC, data projektor Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod

2 PÍSEMNOSTI PŘI PORUŠENÍ SMLUVNÍCH POVINNOSTÍ Urgence – nesplnění termínu dodání zboží, výrobků, služeb nebo dokladů Reklamace – neodpovídá kvalita, množství nebo druh (provedení) zásilky Upomínka – kupující nezaplatí ve stanoveném termínu (prodlení při plnění peně- žitého závazku)

3 Urgence Urgenci i odpověď na ni musíme vždy zasílat Doporučeně, jedná se o finanční závazky Musíme zde uvést: → číslo a datum potvrzené kupní smlouvy nebo objednávky → problémy, které nám nedodáním vznikly → nový termín plnění → upozornění na sankce (v souladu s kupní smlouvou, objednávkou, obchodním zákoníkem)

4 Odpověď na urgenci Prodávající má obratem reagovat na urgenci. V odpovědi uvádí: → omluvu za prodlení →číslo kupní smlouvy (objednávky, odvolávky a přepravní dispozice) týkající se dodávky → důvod prodlení → stanovisko k nově stanovenému termínu plnění → ujištění o přesném plnění dalších dodávek

5 Reklamace Zjištěné závady kupující zaznamená do Zápisu o vadách (Protokol o vadách, Reklamační list). Doporučený dopis obsahuje: → popis zjištěné závady → odvolání na doklady reklamované zásilky → návrh řešení reklamace podle druhu závady (dodání náhradního zboží, oprava, sleva z ceny, odstoupení od kupní smlouvy apod.)

6 Odpověď na reklamaci Na reklamaci má prodávající povinnost okamžitě reagovat. V doporučeném dopise uvádí: → omluvu za vady v dodávce → odvolání na příslušné doklady (kupní smlouva, objednávka, dodací list, nákladní list apod.) → zdůvodnění vady (vad) v dodávce → stanovisko k navrženému řešení reklamace → ujištění o bezvadném plnění dalších dodávek

7 Upomínka (Výzva k zaplacení dlužné částky) Zasílá věřitel dlužníkovi, pokud včas nezaplatí. Upomínku zasílá Doporučeně s dodejkou a uvádí: → číslo a datum neuhrazené faktury → dlužnou částku → název fakturovaného zboží, výrobků či služeb → termín splatnosti faktury → novou lhůtu splatnosti faktury → upozornění na úrok z prodlení → upozornění na případné soudní vymáhání dlužné částky a nákladů s tím spojených

8 Odpověď na upomínku (Uznání dluhu, Uznání závazku) Zasílá dlužník věřiteli ve stanovené lhůtě doporučeným dopisem s dodejkou. Navrhuje řešení vzniklé situace a uvádí: → omluvu za prodlení se splněním peněžitého závazku → důvody prodlení (např. obtížná finanční situace, druhotná platební neschopnost) → řešení situace – možný termín úhrady (případně žádost o odklad splatnosti, možnost úhrady ve splátkách apod.)

9 Seznam použité literatury • ŠTIKOVÁ, S.: Písemná a elektronická komunikace 2 - Uzavírání a plnění kupních smluv. 8. vydání. KORESPONDENT. Plzeň 2007 • Odborné semináře NÚV (oddělení Státní těsnopisný ústav)


Stáhnout ppt "Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN."

Podobné prezentace


Reklamy Google