Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název."— Transkript prezentace:

1

2 Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Inovace a individualizace výuky na OA a HŠ Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_08_PEK_466_Kou Druh učebního materiálu Prezentace Autor Ing. Marie Koumarová VY_32_INOVACE_08_PEK_466_Kou

3 Vzdělávací obor, pro který je materiál určen Hotelnictví PředmětPísemná a elektronická komunikace Ročník2. Název tematické oblasti (sady)Obchodní korespondence v hotelovém a ubytovacím provozu Název vzdělávacího materiáluPísemnosti při uzavírání obchodních smluv - Objednávka Anotace Prezentace objasňuje, jak probíhá uzavírání obchodních smluv, a to zasláním a potvrzením objednávky nebo podepsáním kupní smlouvy. Vysvětluje náležitosti objednávky a také její význam při uzavírání obchodů. Uvádí příklady frází, které se při psaní objednávek používají. K procvičení objednávky a jejích náležitostí slouží navazující pracovní list. Zhotoveno, (datum/období)19. ledna 2013 Ověřeno4. února 2013

4 OBJEDNÁVKA Písemnosti při uzavírání obchodních smluv

5 Objednávka •Občanský zákoník – stanoví obecný postup při uzavírání kupních smluv. •Obchodní zákoník – upravuje smluvní vztahy mezi podnikateli

6 Objednávka •Je-li kupující spokojen s nabídkou prodávajícího, zasílá mu objednávku. •Pro odběratele je objednávka vždy závazná. •Je možno ji uzavřít:  ústní formou (osobně, telefonicky)  písemnou formou (dopisem, telefaxem, em)

7 Objednávka by měla obsahovat: •Obchodní jméno a adresu dodavatele i odběratele •IČ, DIČ (- u plátců DPH), zápis do OR (nebo ŽR) včetně spisové značky •přesný popis objednávaného zboží včetně jeho obchodního názvu •množství a cenu •termín a způsob dodání (drahou, poštou, autem prodávajícího, osobním převzetím atd.) •způsob placení (v hotovosti, poštovní poukázkou, příkazem k úhradě, výjimečně příkazem k inkasu)

8 Písemná objednávka má ještě tyto náležitosti: •číslo objednávky, •datum objednávky, •způsob potvrzení objednávky prodávajícím (vrácením potvrzené kopie poštou, faxem, potvrzení dopisem, em), •podpis objednávajícího (razítko není podle obchodního zákoníku podmínkou).

9 Písemná objednávka •posílá se formou obchodního dopisu nebo na formuláři, •označuje se číslem, •může být i součástí nabídky prodávajícího, např. u inzerátů.

10 Osnova objednávky: 1.Poděkování za nabídku 2.Přesný popis objednaného zboží 3.Ostatní dodací podmínky (množství, jakost, cena, termín, způsob dodání a placení) 4.Závěrečná formulace, pozdrav

11 Příklady formulací: •Na základě Vaší nabídky objednáváme tyto druhy zboží … •Z Vašeho nabídkového katalogu objednáváme tyto tituly: … •Děkujeme za Vaši nabídku inventáře, podle níž objednáváme … •Na základě Vaší inzerce v tisku objednáváme … •Zaujala nás Vaše bohatá nabídka nápojů, a proto objednáváme …

12 Příklady formulací: •Očekáváme Vaši zásilku do týdne a těšíme se na další spolupráci … •Těšíme se na Vaši zásilku … •Žádáme Vás o písemné potvrzení naší objednávky a těšíme se na další spolupráci. •Tento nákup se může stát základem naší dlouhodobé spolupráce.

13 KUPNÍ SMLOUVA •používá se u dlouhodobých pravidelných dodávek (např. na celý kalendářní rok), nebo při nákupu výrobního zařízení, vybavení, automobilu, nemovitosti. •nejčastěji se vyhotovuje v písemné formě (lze i ústní, ale prokazování nároků je pak obtížné) •lépe ji vyhotovit ve spolupráci s právníky

14 KUPNÍ SMLOUVA •je dvoustrannou dohodou, vzniká podpisem obou stran (dodavatele i odběratele) na jednom dokumentu, který obsahuje podmínky obchodu •je závazná pro obě strany

15 Kupní smlouva obsahuje: 1. Číslo smlouvy 2. Kdo je prodávající, kupující 3. Předmět plnění 4. Čas plnění 5. Cena 6. Dodací podmínky 7. Platební podmínky 8. Ostatní (zvláštní) podmínky

16 Upozornění: •Než podepíšete kupní smlouvu, dobře si ji přečtěte! •Věnujte pozornost hlavně textu napsanému malými písmeny na méně viditelném místě smlouvy. •Pokud máte pochybnosti, nepodepisujte a nejdříve se poraďte s odborníkem.

17 EXPEDICE Podle objednávky (nebo kupní smlouvy) se zboží připraví k odeslání, zabalí se do spotřebitelských obalů a naloží na zvolený dopravní prostředek  tyto činnosti se nazývají EXPEDICE

18 Použitá literatura: •Úprava písemností zpracovaných textovými editory : ČSN Praha : Český normalizační institut, s. •ŠTIKOVÁ, Stanislava. Písemná a elektronická komunikace 2: Uzavírání a plnění kupních smluv; Ing. Stanislava Štiková - KORESPONDENT. 8. přeprac. vyd. Plzeň : Štiková, s. •KULDOVÁ, Olga a FLEISCHMANNOVÁ, Emílie. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti: pro střední školy i pro širokou veřejnost. 6. upr. vyd. Praha: Fortuna, s. ISBN

19 Použité zdroje: •http://www.nuv.cz/vzdelavani-v-cr/statni-tesnopisny-ustavhttp://www.nuv.cz/vzdelavani-v-cr/statni-tesnopisny-ustav •http://office.microsoft.com/cs-cz/imageshttp://office.microsoft.com/cs-cz/images Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název."

Podobné prezentace


Reklamy Google