Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_08_PEK_466_Kou

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_08_PEK_466_Kou"— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_08_PEK_466_Kou
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Inovace a individualizace výuky na OA a HŠ Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_08_PEK_466_Kou Druh učebního materiálu Prezentace Autor  Ing. Marie Koumarová

2 Vzdělávací obor, pro který je
materiál určen Hotelnictví Předmět Písemná a elektronická komunikace Ročník 2. Název tematické oblasti (sady) Obchodní korespondence v hotelovém a ubytovacím provozu Název vzdělávacího materiálu Písemnosti při uzavírání obchodních smluv - Objednávka Anotace Prezentace objasňuje, jak probíhá uzavírání obchodních smluv, a to zasláním a potvrzením objednávky nebo podepsáním kupní smlouvy. Vysvětluje náležitosti objednávky a také její význam při uzavírání obchodů. Uvádí příklady frází, které se při psaní objednávek používají. K procvičení objednávky a jejích náležitostí slouží navazující pracovní list. Zhotoveno, (datum/období) 19. ledna 2013 Ověřeno 4. února 2013

3 Písemnosti při uzavírání obchodních smluv
OBJEDNÁVKA Písemnosti při uzavírání obchodních smluv

4 Objednávka Občanský zákoník – stanoví obecný postup při uzavírání kupních smluv. Obchodní zákoník – upravuje smluvní vztahy mezi podnikateli

5 Objednávka Je-li kupující spokojen s nabídkou prodávajícího, zasílá mu objednávku. Pro odběratele je objednávka vždy závazná. Je možno ji uzavřít: ústní formou (osobně, telefonicky) písemnou formou (dopisem, telefaxem, em)

6 Objednávka by měla obsahovat:
Obchodní jméno a adresu dodavatele i odběratele IČ, DIČ (- u plátců DPH), zápis do OR (nebo ŽR) včetně spisové značky přesný popis objednávaného zboží včetně jeho obchodního názvu množství a cenu termín a způsob dodání (drahou, poštou, autem prodávajícího, osobním převzetím atd.) způsob placení (v hotovosti, poštovní poukázkou, příkazem k úhradě, výjimečně příkazem k inkasu)

7 Písemná objednávka má ještě tyto náležitosti:
číslo objednávky, datum objednávky, způsob potvrzení objednávky prodávajícím (vrácením potvrzené kopie poštou, faxem, potvrzení dopisem, em), podpis objednávajícího (razítko není podle obchodního zákoníku podmínkou).

8 Písemná objednávka posílá se formou obchodního dopisu nebo na formuláři, označuje se číslem, může být i součástí nabídky prodávajícího, např. u inzerátů.

9 Osnova objednávky: Poděkování za nabídku
Přesný popis objednaného zboží Ostatní dodací podmínky (množství, jakost, cena, termín, způsob dodání a placení) Závěrečná formulace, pozdrav

10 Příklady formulací: Na základě Vaší nabídky objednáváme tyto druhy zboží … Z Vašeho nabídkového katalogu objednáváme tyto tituly: … Děkujeme za Vaši nabídku inventáře, podle níž objednáváme … Na základě Vaší inzerce v tisku objednáváme … Zaujala nás Vaše bohatá nabídka nápojů, a proto objednáváme …

11 Příklady formulací: Očekáváme Vaši zásilku do týdne a těšíme se na další spolupráci … Těšíme se na Vaši zásilku … Žádáme Vás o písemné potvrzení naší objednávky a těšíme se na další spolupráci. Tento nákup se může stát základem naší dlouhodobé spolupráce.

12 KUPNÍ SMLOUVA používá se u dlouhodobých pravidelných dodávek (např. na celý kalendářní rok), nebo při nákupu výrobního zařízení, vybavení, automobilu, nemovitosti. nejčastěji se vyhotovuje v písemné formě (lze i ústní, ale prokazování nároků je pak obtížné) lépe ji vyhotovit ve spolupráci s právníky

13 KUPNÍ SMLOUVA je dvoustrannou dohodou, vzniká podpisem obou stran (dodavatele i odběratele) na jednom dokumentu, který obsahuje podmínky obchodu je závazná pro obě strany

14 Kupní smlouva obsahuje:
1. Číslo smlouvy 2. Kdo je prodávající, kupující 3. Předmět plnění 4. Čas plnění 5. Cena 6. Dodací podmínky 7. Platební podmínky 8. Ostatní (zvláštní) podmínky

15 Upozornění: Než podepíšete kupní smlouvu, dobře si ji přečtěte!
Věnujte pozornost hlavně textu napsanému malými písmeny na méně viditelném místě smlouvy. Pokud máte pochybnosti, nepodepisujte a nejdříve se poraďte s odborníkem.

16 EXPEDICE Podle objednávky (nebo kupní smlouvy) se zboží připraví k odeslání, zabalí se do spotřebitelských obalů a naloží na zvolený dopravní prostředek  tyto činnosti se nazývají EXPEDICE

17 Použitá literatura: Úprava písemností zpracovaných textovými editory : ČSN 01 6910.  Praha : Český normalizační institut, s. ŠTIKOVÁ, Stanislava. Písemná a elektronická komunikace 2: Uzavírání a plnění kupních smluv; Ing. Stanislava Štiková - Korespondent.  8. přeprac. vyd. Plzeň : Štiková, s. Kuldová, Olga a Fleischmannová, Emílie. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti: pro střední školy i pro širokou veřejnost. 6. upr. vyd. Praha: Fortuna, s. ISBN

18 Použité zdroje: Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_08_PEK_466_Kou"

Podobné prezentace


Reklamy Google