Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0258 Název projektu Inovace a individualizace výuky na OA a HŠ Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_08_PEK_477_Kou Druh učebního materiálu Prezentace Autor Ing. Marie Koumarová VY_32_INOVACE_08_PEK_477_Kou

2 Vzdělávací obor, pro který je materiál určen Hotelnictví Předmět Písemná a elektronická komunikace Ročník 2. Název tematické oblasti (sady) Obchodní korespondence v hotelovém a ubytovacím provozu Název vzdělávacího materiálu Žádost o místo Anotace Prezentace vysvětluje žákům význam žádosti o místo v jejich profesním životě a uvádí, jaké údaje by v této písemnosti neměly chybět. Připomíná, že je důležité dbát při psaní žádosti o místo nejen na grafickou a jazykovou stránku, ale i na estetickou. Zhotoveno, (datum/období) 28. března 2013 Ověřeno 17. dubna 2013

3 Žádost o místo nebo-li průvodní dopis k životopisu

4 Proč je průvodní dopis důležitý?  Životopis zaslaný s průvodním (tzv. motivačním) dopisem zaujme personalistu mnohem více.  Průvodní dopis sděluje, proč právě vy byste měli být tím nejlepším budoucím zaměstnancem.  Cílem průvodního dopisu je více zaujmout a nechat se pozvat na úvodní pohovor.

5 Proč je průvodní dopis důležitý?  Uvádíme v něm informace, které se do životopisu nehodí tzn.:  proč se ucházíte o toto místo,  cíle ve vašem profesním životě,  čeho plánujete dosáhnout…

6 Tři druhy průvodních dopisů 1. Reakce na vypsané výběrové řízení. 2. Oslovujete více firem, ve kterých byste měli zájem pracovat. 3. Máte důvěrné informace, že firma hledá člověka vašich vlastností.

7 Reakce na vypsané výběrové řízení O volné pracovní pozici jste se dozvěděli:  v inzertních novinách  na internetu  z nabídky personální agentury Znáte pozici i konkrétní požadavky firmy. Splňujete-li alespoň 3 z nich – ucházejte se o místo. V průvodním dopise byste měli sdělovat, proč máte zájem o danou pozici a důvody, proč jste tím nejlepším kandidátem.

8 Oslovujete více firem, ve kterých byste měl(a) zájem pracovat  Nevíte, zda společnosti, které oslovujete mají zájem o nové zaměstnance.  Do průvodního dopisu uveďte, jaký přínos byste znamenali pro danou společnost a co byste chtěli dělat.  Dopis adresujte konkrétnímu adresátovi, požádejte o osobní pohovor.  Při elektronické komunikaci neposílejte nikdy jeden dopis více firmám najednou. Dopis upravte a zašlete na jednu e-mailovou adresu.

9 Máte důvěrné informace, že firma hledá člověka Vašich vlastností  Vypište svoje cíle a možnosti.  Můžete uvést, že víte o volné pozici, a proto se chcete o tuto pozici ucházet.

10 Pravidla žádosti o místo  Musí mít formát žádosti, dodržujte rozsah maximálně 1 stránku formátu A4.  Směřujte žádost vždy na konkrétní pozici.  Musí obsahově zaujmout – stručný text, bez pravopisných chyb a bez překlepů.  Vytiskněte ji na čistý papír (kvalitním tiskem) a vlastnoručně podepište.

11 Pravidla žádosti o místo  Buďte sebevědomí, ale nebuďte arogantní.  Nebuďte negativní.  Zkuste se na napsaný dopis podívat s nadhledem a pohledem zaměstnavatele.

12 Jak vytvořit průvodní dopis Základní osnova dopisu: 1) Vaše adresa 2) Adresát 3) Datum 4) Oslovení 5) Úvod 6) Obsah 7) Závěr 8) Podpis

13 Úvod  Nezapomeňte na oslovení.  V úvodu uveďte přesně - proč se obracíte právě na tuto firmu, jaká pozice Vás zaujala, o jakou práci se chcete ucházet.

14 Obsah  Zde uveďte odpověď zaměstnavateli na otázku, proč se na tuto pozici hodíte.  Napište dovednosti, které předchozí zaměstnavatel oceňoval, a v čem jste dobří, ale nemohli jste se realizovat.  Popište, co můžete firmě nabídnout a co prospěšného byste chtěli pro ni udělat.

15 Závěr  Nezapomeňte požádat o osobní setkání.  Uveďte, jak a kdy Vás mohou kontaktovat (adresu, telefon, e-mail).  Dopis vlastnoručně podepište.

16 Použitá literatura: Úprava písemností zpracovaných textovými editory : ČSN 01 6910. Praha : Český normalizační institut, 2007. 45 s. ŠTIKOVÁ, Stanislava. Písemná a elektronická komunikace 2: Uzavírání a plnění kupních smluv; Ing. Stanislava Štiková – KORESPONDENT. 8. přeprac. vyd. Plzeň : Štiková, 2007. 119 s. KULDOVÁ, Olga a FLEISCHMANNOVÁ, Emílie. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti: pro střední školy i pro širokou veřejnost. 6. upr. vyd. Praha: Fortuna, 2007. 199 s. ISBN 978-80-7373-009-3.

17 Použité zdroje:  http://www.occupationsguide.cz/cz/main/default.aspx http://www.occupationsguide.cz/cz/main/default.aspx  http://office.microsoft.com/cs-cz/images http://office.microsoft.com/cs-cz/images  http://portal.mpsv.cz/sz/obcane http://portal.mpsv.cz/sz/obcane Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název."

Podobné prezentace


Reklamy Google