Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_FY.2.03 Kinematika Vytvořeno: Ověřeno: Třída:MZ2

2 Vzdělávací oblast:Přírodovědné vzdělávání Předmět:Fyzika Ročník:2. Časový rozsah: 1 vyučovací hodina Pomůcky:Dataprojektor, notebook, popř. pracovní list FY.1.04 Klíčová slova:Klid a pohyb tělesa, pohyb rovnoměrný, nerovnoměrný, přímočarý, křivočarý, trajektorie, hmotný bod Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu fyzika. Poskytuje informace o základním rozdělení pohybů podle trajektorie a rychlosti. Seznamuje žáky se základním popisem pohybu těles pomocí fyzikálních veličin dráha, rychlost, čas, zrychlení. Obsahuje interaktivní prvky k aktivizaci žáků. Doporučuje se používat spolu s pracovním listem FY Kinematika

3 Nejstarším oborem fyziky je mechanika, která se zabývá mechanickými pohyby. Dělí se na: a) kinematiku - popisuje pohyby těles pomocí veličin dráha, rychlost, čas, zrychlení b) dynamiku - studuje příčiny pohybu těles Tělesa kolem nás jsou buď v klidu nebo v pohybu. Klid nebo pohyb tělesa určujeme vzhledem k jiným tělesům. Popis tedy záleží na volbě vztažné soustavy. Neexistuje těleso, které by bylo v absolutním klidu. Kinematika

4 Hmotným bodem nahrazujeme každé těleso, jehož rozměry lze vzhledem k uvažovaným vzdálenostem zanedbat, má však hmotnost rovnou hmotnosti tělesa. př. pohyb letadla, lokomotivy…. Trajektorie -je to stopa, čára, kterou těleso při svém pohybu opisuje př. viditelná trajektorie - mlžná stopa letadla, pohyb tužky po papíru… Hmotný bod

5 Rozdělení pohybů Doplň správně na místa teček názvy pohybů a uveď nějaký příklad. Podle trajektorie a)…………………………… -trajektorií je přímka př. b)…………………………… -trajektorií je křivka př. Podle rychlosti a)…………………………… -rychlost se nemění př. b)…………………………… -rychlost se mění př.

6  DRÁHA = délka trajektorie, značíme ji s a měříme ji v metrech a kilometrech,.. výpočet:s = ………… RYCHLOST se značí v a měříme ji v m/s, km/h výpočet:v = ………..  ČAS se značí t a měříme ho v s, min,h,…. výpočet:t = ……….. 1)Rovnoměrný pohyb hmotného bodu Doplň známé vztahy pro výpočet dráhy, rychlosti a času rovnoměrného pohybu

7 2) Nerovnoměrný pohyb Rovnoměrně zrychlenýRovnoměrně zpomalený

8 1.Na čem závisí rozhodnutí, zda je těleso v klidu nebo v pohybu? 2.Vysvětli pojem hmotný bod. 3.Co je trajektorie a co dráha hmotného bodu? 4.Jak rozdělujeme pohyby podle trajektorie? 5.Jak rozdělujeme pohyby podle rychlosti? 6.Jaké užíváme jednotky pro měření rychlosti? 7.Co vyjadřuje fyzikální veličina zrychlení hmotného bodu? 8.Co je jednotkou zrychlení? Opakování učiva pokuste se zodpovědět následující otázky

9  LEPIL, Oldřich. OLDŘICH LEPIL. FYZIKA pro střední školy I vyd. Praha: Prometheus, ISBN Použité zdroje Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google