Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Nabídka Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.905.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Nabídka Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.905."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Nabídka Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.905 Datum vytvoření: 5. ledna 2013 Vzdělávací oblast: Písemná a ústní komunikace Ročník: druhý – obchodní akademie, masér sportovní a rekondiční, čtvrtý – sociální činnost Název školy: Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, Brno, Kamenomlýnská 2

2 Anotace V rámci výuky obchodní korespondence si žáci pomocí tohoto učebního materiálu osvojí dovednost napsat nabídku. V závěru je krátké stylistické cvičení.

3 Metodické pokyny   Předložený materiál slouží k výkladu nabídky v rámci probíraných obchodních písemností.   Pro použití materiálu je nutná počítačová učebna vybavená dataprojektorem.

4 Zdroje   KULDOVÁ, O.,FLEISCHMANNOVÁ, E. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti. 6., upravené vydání. Praha: Fortuna, 2007, 200 s. ISBN   FLEISCHMANOVÁ, Emílie a kol. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2. První vydání. Praha: Fortuna, 2005, 152 s. ISBN

5 Písemnosti při uzavírání kupních smluv - nabídka

6 Nabídka   Píše ji prodávající kupujícímu, dodavatel odběrateli.   Nabízí se v ní konkrétní zboží nebo služba.   Má zaujmout a přesvědčit budoucího zákazníka.   Musí obsahovat dostatečné informace, aby se zákazník na jejich základě mohl rozhodnout.   Obsahuje popis zboží, cenu, množství, dodací, platební a obchodní podmínky, informace o záruce, kontakt, kde je možné si vyžádat podrobnosti.   Může být vyžádaná nebo nevyžádaná.

7 Nevyžádaná nabídka   prodávající ji rozesílá bez předchozí poptávky   Může mít formu:obchodního dopisu individuálně psaného dopisu inzerátu letáku prospektu katalogu plakátu   I když Word nabízí širokou škálu grafických možností, patří tvorba účinných reklamních tiskovin do rukou odborníkům!

8 Vyžádaná nabídka   Je odpovědí dodavatele na jemu adresovanou poptávku.   Má formu obchodního dopisu, popř. propagačních materiálů.   K dopisu můžeme přiložit katalog, vzorky, slevový kupón či jiný propagační materiál.   Je potřeba odpovědět na všechny dotazy z poptávky.   Snažíme se zákazníka zaujmout, upozornit ho i na jiné vhodné zboží.   Je možno zaslat elektronickou poštou.

9 Obsah vyžádané nabídky   oslovení   poděkování za poptávku   popis nabízeného zboží nebo služby (množství, cenu, způsob balení, možnosti provedení)   dodací podmínky   platební podmínky   přepravní podmínky   termín, do kdy je nabídka platná   výzva k objednávce   rozloučení   vyznačení příloh

10 Možná vyjádření v nabídce   Děkujeme vám za vaši poptávku po …   Potěšil nás váš zájem o naše zboží …   Do konce tohoto měsíce na vybrané zboží nabízíme 10% slevu   Dodávku tohoto rozsahu jsme schopni uskutečnit do…   Vaši objednávku můžeme vyřídit …   Přepravní podmínky můžeme dohodnout telefonicky …   Věříme, že si z naší bohaté nabídky vyberete …   Vaši objednávku očekáváme do …

11 Odmítnutí nabídky   V rámci dobrých obchodních vztahů je někdy vhodné písemné odmítnutí individuálně stylizované vyžádané i nevyžádané nabídky.   Na hromadně doručované propagační materiály neodpovídáme.   Nutná promyšlená vhodná stylizace, aby dopis nevyzněl příliš odmítavě.   Obvykle se jedná o kratší dopis.

12 Žádost o úpravu nabídky   Pokud máme k něčemu z nabídky výhrady, můžeme požádat o úpravu nabídky: např.: snížení ceny, zkrácení dodací lhůty, úpravu doby splatnosti, požádat o dílčí splátky … Obsah:   Poděkujeme za nabídku.   Objasníme, co je pro nás nevýhodné.   Požádáme o úpravu nabídky.   Vyjádříme přesvědčení, že nám dodavatel vyhoví.

13 Vyberte vhodné formulace   Potěšil nás Váš zájem o naše zboží a nabízíme Vám …   O Vaše zboží nemáme v žádném případě zájem!   Jsme přesvědčeni, že naše nabídka je pro Vás zajímavá.   Jsme nadšeni, že jste projevili zájem o naše zboží.   Snad se nám podaří Vám zboží a dodat do …   Vzhledem k objemu Vaší poptávky Vám nabízíme 15% slevu.   Určitě si u nás objednejte, my jsme prostě jednička!   Majoritní většina zákazníků má zájem o naše …


Stáhnout ppt "Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Nabídka Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.905."

Podobné prezentace


Reklamy Google