Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Vnitropodnikové písemnosti 3 Označení materiálu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Vnitropodnikové písemnosti 3 Označení materiálu:"— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Vnitropodnikové písemnosti 3 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA3.920 Datum vytvoření: 1. března 2013 Vzdělávací oblast: Písemná a ústní komunikace Ročník: třetí – obchodní akademie, čtvrtý – sociální činnost Název školy: Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, Brno, Kamenomlýnská 2

2 Anotace   Tento učební materiál seznamuje žáky s písemnostmi, které vznikají při řízení a organizaci podniku, konkrétně při vysílání pracovníků na služební cesty. V závěru je zadání pro tvorbu několika konkrétních zápisů o průběhu školních akcí.

3 Metodické pokyny Tento materiál je určen k výkladu a praktické tvorbě vnitropodnikových písemností. Určeno pro výuku v počítačové učebně vybavenou dataprojektorem.

4 Zdroje   KULDOVÁ, O.,FLEISCHMANNOVÁ, E. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti. 6., upravené vydání. Praha: Fortuna, 2007, 200 s. ISBN   FLEISCHMANOVÁ, Emílie a kol. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2. První vydání. Praha: Fortuna, 2005, 152 s. ISBN

5 Přehled vnitropodnikových písemností   organizace porad – pozvánka, prezenční listina, zápis z jednání   pracovní cesty – cestovní příkaz, zpráva z pracovní cesty   nařízení vedoucích pracovníků – příkazy, směrnice, pokyny, oběžníky   písemnosti evidenčního charakteru – žádanky, výdejky, převodky, pracovní výkazy, úkolové listy, potvrzenky

6 Opakování   Co všechno je potřeba připravit před poradou?   Jaké druhy zápisů z jednání znáte?   Jaké údaje musí obsahovat pozvánka na poradu?   Jak zjistíme, kdo byl na poradě přítomen?   Jaké údaje musí obsahovat zápis z jednání?   Kdy ho vyhotovujeme?   Kdo zápis podepisuje?   Jakou normou se při vyhotovování vnitropodnikových písemností řídíme?

7 Plánování pracovní cesty Před odjezdem na pracovní cestu je potřeba:   vyplnit formulář „Cestovní příkaz“   požádat o schválení pracovní cesty   zakoupit jízdenky, místenky, letenky   při vícedenní pracovní cestě zajistit nocleh   připravit podklady k pracovní cestě   při finančně nákladnější pracovní cestě požádat o zálohu Možnost vyslat zaměstnance na pracovní cestu upravuje zákoník práce

8 Cestovní příkaz obsahuje   jméno a příjmení pracovníka   místo, datum a hodinu počátku cesty   místo konání   účel cesty   použitý dopravní prostředek   jména spolucestujících   datum ukončení cesty   výše případné peněžní zálohy   podpis zaměstnance   podpis nadřízeného

9 Vyúčtování pracovní cesty Po návratu z pracovní cesty je potřeba do 10 pracovních dnů vyúčtovat náklady s ní spojené:   náhradu jízdních výdajů – jízdenky, místenky, MHD   náhradu výdajů za ubytování – účet z hotelu   náhradu zvýšených výdajů za stravování proti obvyklým výdajům za stravování v době, kdy zaměstnanec nevykonává pracovní cestu. Tyto náhrady jsou upraveny vyhláškou Ministerstva financí ČR: l

10 Zpráva z pracovní cesty   hlavička organizace, název písemnosti   účel pracovní cesty   doba trvání cesty   účastníci jednání, spolucestující   místo jednání   průběh a výsledky jednání   místo, datum, jméno a podpis předkladatele zprávy

11 Úkol Pokuste se vytvořte zprávu:   z vašeho nejvydařenějšího školního výletu   ze stmelovacího pobytu   ze zimního lyžařského výcviku   ze souvislé studentské praxe

12 Řešení

13 Kde se pisatel dopustil chyby? Průběh a výsledky jednání : Při jednání s ing. Janouchem zástupcem vedoucího prodeje se nám podařilo dohodnout dodávky dřevěných oken na 3. a 4. čtvrtletí t.r.. Připravili jsme návrh kupní smlouvy č. 056/ 13, kterou je potřeba nejpozději do oboustranně potvrdit. Návrh kupní smlouvy přikládáme k tomuto zápisu. Celkový objem zakázky činí ,- Kč. Vzhledem k velikosti zakázky se nám podařilo dohodnou 5-ti procentní slevu.

14 Správně Průběh a výsledky jednání : Při jednání s Ing. Janouchem, zástupcem vedoucího prodeje, se nám podařilo dohodnout dodávky dřevěných oken na 3. a 4. čtvrtletí t. r. Připravili jsme návrh kupní smlouvy č. 056/13, kterou je potřeba nejpozději do oboustranně potvrdit. Návrh kupní smlouvy přikládáme k tomuto zápisu. Celkový objem zakázky činí Kč. Vzhledem k velikosti zakázky se nám podařilo dohodnou 5procentní slevu.


Stáhnout ppt "Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Vnitropodnikové písemnosti 3 Označení materiálu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google