Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Vnitropodnikové písemnosti 2 Označení materiálu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Vnitropodnikové písemnosti 2 Označení materiálu:"— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Vnitropodnikové písemnosti 2 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA3.919 Datum vytvoření: 1. března 2013 Vzdělávací oblast: Písemná a ústní komunikace Ročník: třetí – obchodní akademie, čtvrtý – sociální činnost Název školy: Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, Brno, Kamenomlýnská 2

2 Anotace Tento učební materiál seznamuje žáky s písemnostmi, které vznikají při řízení a organizaci podniku. Je zaměřen na tvorbu nařízení vedoucích pracovníků. V praktické části tvoří žáci směrnici používanou ve škole (místo podnikového prostředí), tedy v prostředí jim dobře známém.

3 Metodické pokyny Tento materiál je určen k výkladu a praktické tvorbě vnitropodnikových písemností. Určeno pro výuku v počítačové učebně vybavenou dataprojektorem.

4 Zdroje   KULDOVÁ, O.,FLEISCHMANNOVÁ, E. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti. 6., upravené vydání. Praha: Fortuna, 2007, 200 s. ISBN   FLEISCHMANOVÁ, Emílie a kol. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2. První vydání. Praha: Fortuna, 2005, 152s. ISBN

5 Vnitropodnikové písemnosti opakování   Jaký je rozdíl mezi obchodní a vnitropodnikovou písemností?   Kde se používají?   Podle jaké normy tuto písemnost upravujeme?   Zásady úpravy těchto písemností?   Formát používaných papírů?   Používáme zdvořilostní fráze?   Jaká je stylizace těchto písemností?

6 Přehled vnitropodnikových písemností   organizace porad – pozvánka, prezenční listina, zápis z jednání   pracovní cesty – cestovní příkaz, zpráva z pracovní cesty   nařízení vedoucích pracovníků – příkazy, směrnice, pokyny, oběžníky   písemnosti evidenčního charakteru – žádanky, výdejky, převodky, pracovní výkazy, úkolové listy, potvrzenky

7 Organizace porad   Porady představují druh týmové práce.   Mohou být operativní nebo dlouhodobě plánované.   Pro hladký průběh porad je nutná příprava.   Rozešleme pozvánky, na běžné porady týden předem, na důležitá jednání nebo konference měsíc předem.   Připravíme písemné materiály a postaráme se o to, aby je účastníci obdrželi včas a mohli si je prostudovat.   Zveme-li významné osobnosti (konference, sympozia) připojíme k pozvánce i osobní dopis vedoucího pracovníka.   Připravíme prezenční listinu.

8 Pozvánka na poradu   hlavička nebo název pořádající organizace   název písemnosti „POZVÁNKA“– tučně na střed   druh porady   datum, doba začátku, místo   program jednání – jména referentů   plánovaná doba trvání   doplňující informace – dopravní spojení, způsob stravování   místo a datum vyhotovení pozvánky   jméno a funkce pracovníka, který poradu svolává

9 Prezenční listina   záhlaví – označení pořádající organizace   název písemnosti „Prezenční listina“   druh porady   datum, místo konání porady   jména účastníků a místo pro podpisy – známe-li jména účastníku, předtiskneme je Při přípravě prezenční listiny zvolíme širší řádkování, aby vzniklo dostatečné místo pro podpis.

10 Zápis z jednání   Z každého jednání vyhotovujeme zápis.   Slouží jako doklad o průběhu jednání.   Může se stát východiskem pro jednání následující, nutný je zodpovědný přístup k jeho tvorbě.   Během jednání si děláme poznámky, zápis vyhotovíme co nejdříve po skončení jednání.   Hotový zápis necháme schválit nadřízeným pracovníkem.   Zápis zveřejníme, rozešleme, archivujeme.

11 Druhy zápisů   Stručný Obsahuje jednotlivé body a rozhodnutí, ke kterým se dospělo, je přehledný.   Podrobnější Obsahuje rozvedení jednotlivých bodů jednání, včetně stručného obsahu diskusních příspěvků.   Doslovný Pořizuje se při důležitých jednáních, v parlamentu, u soudu, zároveň s magnetickým záznamem.

12 Náležitosti zápisu z jednání   záhlaví – označení organizace   název písemnosti „Zápis z porady“, číslo zápisu   druh porady a datum jejího konání   údaje o přítomných, omluvených a hostech   program porady   stručný obsah jednotlivých bodů jednání   uložené úkoly, jména odpovědných pracovníků a termíny splnění uložených úkolů   jméno a funkce pracovníka, který poradu vedl   datum a místo vyhotovení zápisu   jméno a podpis zapisovatele

13 Úkol Vytvořte zápis z vaší poslední třídnické hodiny.

14 Řešení


Stáhnout ppt "Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Vnitropodnikové písemnosti 2 Označení materiálu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google