Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_PEK.2.01 Úvod do obchodní korespondence – písemnosti, jejich dělení Vytvořeno: Ověřeno: Třída:NS 2

2 Úvod do obchodní korespondence – písemnosti, jejich dělení Vzdělávací oblast:Odborné předměty Předmět:Písemná a elektronická komunikace Ročník:2. Autor:Ing. Petra Litošová Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:notebook, projektor Klíčová slova:korespondence, obchodní korespondence, písemný styk, písemnost Anotace: Materiál je určen k seznámení s úvodem do obchodní korespondence. Vysvětluje pojem korespondence a obchodní korespondence. Podrobněji se věnuje písemnostem a jejich dělení.

3  soubor písemností, které tvoří právnické a fyzické osoby při svých profesních aktivitách  obchodní korespondence => vzniká v souvislosti s činnostmi podnikatelských subjektů

4  forma, jak získat nebo předat informace  např. dopis, pohled, telegram, vzkaz, fax, elektronická pošta ( )  některé právní úkony musí být provedeny písemně, jinak nejsou platné (obchodní smlouva, výpověď …)

5  zpřesňuje, zkvalitňuje a dokumentuje výměnu informací ("co je psáno, to je dáno")  obsah dopisu lze dobře promyslet, před odesláním lze ještě upravovat

6  neosobnost  časová náročnost  zvýšené náklady oproti osobnímu jednání (např. obálky, služby pošty)

7  textová informace  je psána rukou nebo na počítači, následně vytištěna na k tomu účelu upravený papír  má nějakým předpisem nebo osvědčenou praxí ustálenou formální úpravu

8 1.) podle způsobu vyhotovení:  individuální písemnosti (písemnosti psané na čistý papír)  formuláře (údaje se vyplňují do předtištěných dokumentů)  rozmnoženiny (jsou písemnosti vyhotovované na rozmnožovacích strojích)

9 2.) Z hlediska určení na:  externí (vnější): posílají se mimo organizaci, kde byly vyhotoveny, např. objednávky, faktury, příkazy k úhradě  interní (vnitřní): používají se uvnitř organizace, kde byly vytvořeny, např. školní řád, příkazy ředitele

10 3.) Z hlediska tvůrce na:  osobní: píší je soukromé osoby, např. milostný dopis nebo žádost psaná na úřad  úřední: písemnosti, které jsou vyhotovované úřady, školami, nemocnicemi…, např. vysvědčení, rozhodnutí úřadů, atd.  obchodní: písemnosti vyhotovované obchodními firmami, např. objednávky, dodací listy, reklamace…

11 4.) Z hlediska obsahu:  písemnosti při nákupu a prodeji: poptávka, nabídka, objednávka  písemnosti při placení: poštovní poukázky, příkazy k úhradě  písemnosti při přepravě zásilek: nákladní list, přihláška nakládky

12 1.Jak vzniká obchodní korespondence?  vzniká v souvislosti s činnostmi podnikatelských subjektů 2.Co je písemnost?  textová informace psaná rukou nebo na počítači, následně je vytištěna, má ustálenou formální úpravu

13 3.Jak se dělí písemnosti z hlediska jejich obsahu?  písemnosti při nákupu a prodeji, písemnosti při placení, písemnosti při přepravě zásilek

14 Použité zdroje FLEISCHMANNOVÁ, Emílie a spol. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost – 2. díl. 1. vyd. Praha: nakladatelství FORTUNA, 2005, ISBN Organizace písemného styku, rozdělení písemností. Vojtěch Sivák [online]. [cit ]. Dostupné z: OBK Písemný styk. SOŠP Trutnov, s. r. o. [online]. [cit ]. Dostupné z: Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google