Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_MH.1.04 Vytvořeno: Ověřeno: Třída:EK1

2 Vývoj složení atmosféry Vzdělávací oblast:Enviromentální vzdělávání Předmět:Meteorologie a hydrologie Ročník:1. Autor:Radomíra Hradilová Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova:atmosféra, vzduch, aerosoly Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu meteorologie. Slouží k opakování látky o složení atmosféry a obsahuje interaktivní prvky k aktivizaci žáků a procvičení učiva.

3 Chemické složení atmosféry - opakování Pojmenuj jednotlivé kategorie 1.směs plynů bez vodní páry 2.směs plynů s kapalinami a pevnými látkami 3.voda v plynném skupenství Řešení: 1.suchý vzduch 2.aerosoly 3.vodní pára

4 Chemické složení atmosféry - opakování Doplňte zastoupení jednotlivých složek v v suchém vzduchu: 1.dusík 2.kyslík 3.ostatní plyny Řešení: 1.přibližně 78% 2.přibližně 21% 3.přibližně 1%

5 Vývoj zemské atmosféry Současná atmosféra je výsledkem vývoje, který trval 3-4 mld let. Z rozsáhlých lávových oblastí se uvolňovalo značné množství plynů (vodní páry, oxidu uhličitého apod.), které se přidalo k původní atmosféře tvořené převážně z vodíku a hélia.

6 Vývoj zemské atmosféry Neustálé dopady komet zvyšovaly obsah vodní páry v atmosféře. vyvoj-zeme vyvoj-zeme

7 Vývoj zemské atmosféry Docházelo k poklesu teploty atmosféry, která při poklesu přibližně na 300 °C umožnila vznik prvních výrazných srážek. Déšť se při dopadu na povrch okamžitě vypařil a v atmosféře opět zkondenzoval. Celý cyklus se nesčetněkrát opakoval až vznikly postupně oceány. Chemické složení atmosféry na počátku vývoje: – vodní pára, CO 2, N 2, SO 2, Cl 2, CH 4, NH 3, H 2 S, CO – nepřítomnost O 2

8 Vývoj zemské atmosféry Z anorganických molekul se ve vodním prostředí začínaly tvořit organické látky a z nich postupně (přibližně před 3,5 mld. let) vznikaly primitivní organismy - jednobuněčné řasy ( stromatolity) stromatolity U těchto organismů se vyvinula fotosyntéza, která znamenala: vznik O 2 úbytek CO 2 Vytvořila se také ochranná ozónová vrstva, která, zachycuje nadbytečné UV záření.

9 Úkol Interpretujte údaje z obrázku ohledně obsahu jednotlivých plynů a dalších faktorů v atmosféře v průběhu vývoje (písemně do sešitu).obrázku Př. : Intenzita dopadajícího slune č ního ………..

10 Další informace atmosfera-kyslik-vznik

11 Použité zdroje Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google