Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBohumil Malý
1
Kmen: Hlísti Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem hlístů. Materiál je plně funkční pouze s použitím internetu.
2
Základní pojmy nečlánkované tělo kutikula oddělená pohlaví
gonochorista
3
Kmen: Hlísti najdeme je ve vodě, půdě, jsou i paraziti rostlin i živočichů protáhlé nečlánkované tělo, na povrchu kutikula většinou jsou odděleného pohlaví (gonochoristé) obrázek 1
4
Zápis do sešitu Kmen: Hlísti
protáhlé nečlánkované tělo, na povrchu kutikula většinou odděleného pohlaví (gonochoristé)
5
Kmen: Hlísti škrkavka dětská roup dětský
parazituje v tenkém střevě člověka (vnitřní parazit), vajíčka odchází z těla hostitele s výkaly hnojením se mohou dostat do půdy a nedokonale umytou zeleninou může dojít k nákaze 1, 2 roup dětský vnitřní parazit, hlavně u dětí klade oplozená vajíčka v okolí konečníku hostitele svědění neumyté ruce mohou být zdrojem nákazy 1, 2
6
Kmen: Hlísti háďátko řepné svalovec stočený v půdě, parazit řepy 1, 2
parazituje ve svalech a střevech savců, nákaza z polosyrového masa
7
Zápis do sešitu škrkavka dětská roup dětský háďátko řepné
v tenkém střevě člověka, vajíčka z těla hostitele s výkaly hnojením do půdy, nedokonale umytou zeleninou může dojít k nákaze roup dětský vnitřní parazit, klade oplozená vajíčka kolem konečníku hostitele svědění háďátko řepné v půdě, parazit řepy svalovec stočený parazit ve svalech savců, nákaza z polosyrového masa
8
OPAKOVÁNÍ Kmen: Hlísti roup dětský
protáhlé nečlánkované tělo, na povrchu kutikula většinou odděleného pohlaví (gonochoristé) škrkavka dětská v tenkém střevě člověka, vajíčka z těla hostitele s výkaly hnojením do půdy, nedokonale umytou zeleninou může dojít k nákaze roup dětský vnitřní parazit, klade oplozená vajíčka kolem konečníku hostitele svědění háďátko řepné v půdě, parazit řepy svalovec stočený parazit ve svalech savců, nákaza z polosyrového masa
9
Otázky a úkoly Odkud asi vznikl termín „mít roupy“ nebo „neví, co by roupama dělal“? Jak se můžeme nakazit škrkavkou dětskou? Proč je důležité důsledně dodržovat hygienu a správně tepelně upravovat maso?
10
Zdroje Použitá literatura: ČERNÍK, Vladimír; BIČÍK, Vítězslav; MARTINEC, Zdeněk. Přírodopis 1 : pro 6. ročník základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií. 1. přepracované vydání. Praha : SPN - pedagogické nakladatelství, s. ISBN [ ] Všechny uveřejněné odkazy [cit ] jsou dostupné pod licencí Creative Commons na nebo jsou chráněny svobodnou licencí GNU pro dokumenty. obr. 1 – škrkavka dětská
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.