Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Souhrnné výsledky za duben 2005 – březen 2006 PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH Květen 2006 / Prezentace výsledků výzkumu / STEM/MARK, a.s. Ředitel: Jan Tuček /

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Souhrnné výsledky za duben 2005 – březen 2006 PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH Květen 2006 / Prezentace výsledků výzkumu / STEM/MARK, a.s. Ředitel: Jan Tuček /"— Transkript prezentace:

1 Souhrnné výsledky za duben 2005 – březen 2006 PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH Květen 2006 / Prezentace výsledků výzkumu / STEM/MARK, a.s. Ředitel: Jan Tuček / Client Service Manager: Kateřina Perničková Senior Analysts: Markéta Čechová, Ivan Brhlík

2 VÝCHODISKA PROJEKTU Zadání projektu  Zadavatel projektu: Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism  Na projektu dále zainteresováni: Ministerstvo pro místní rozvoj, Český statistický úřad, Česká národní banka Primární cíle projektu  Získání datové základny pro tvorbu satelitního účtu cestovního ruchu v ČR  Získání dostatečné empirické opory pro následné marketingové aktivity

3 VÝCHODISKA PROJEKTU Metoda projektu  Kvantitativní výzkum: standardizované face-to-face rozhovory  Termín dotazování: –  Místo dotazování: silniční hraniční přechody, vnitrozemská železniční nádraží, letiště Praha Ruzyně Výběr respondentů a velikost vzorku  Výběr respondentů: metoda náhodného kroku  Plánovaná velikost vzorku: zahraničních návštěvníků tranzitujících osob  Počet kompletních rozhovorů: zahraničních návštěvníků tranzitujících osob

4 POUŽITÁ TERMINOLOGIE V analýze výsledků jsou používány následující pojmy:  ZAHRANIČNÍ NÁVŠTĚVNÍCI = účastníci cestovního ruchu, jejichž hlavním cílem cesty je ČR, zahrnují: –JEDNODENNÍ NÁVŠTĚVNÍKY = účastníky cestovního ruchu bez přenocování v ČR –ZAHRANIČNÍ TURISTY= účastníky cestovního ruchu alespoň s jedním přenocováním v ČR  TRANZITUJÍCÍ NÁVŠTĚNÍCI = účastníci cestovního ruchu, kteří územím ČR pouze projíždějí a hlavním cílem cesty je jiný stát  OSTATNÍ = cestující mimo cestovní ruch

5 POČET ZAHRANIČNÍCH A TRANZITUJÍCÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ

6 Odhad počtu zahraničních návštěvníků...“čárkování“

7 VÝŠE A STRUKTURA VÝDAJŮ

8 Průměrné výdaje zahraničních turistů PRŮMĚRNÉ VÝDAJE PŘEDEM cca Kč na osobu a den CO JE PLACENO PŘEDEM  Doprava 88%  Ubytování 55 %  Stravování 18 %  Ostatní 10 % Výdaje předem platilo 49 % turistů PRŮMĚRNÉ VÝDAJE BĚHEM POBYTU cca Kč na osobu a den STRUKTURA VÝDAJŮ BĚHEM  Stravování 32 % (cca 570 Kč)  Ubytování 21 % (cca 370 Kč)  Nákupy 18 % (cca 320 Kč)  Doprava 17 % (cca 300 Kč)  Rekreace, zábava 12 % (cca 210 Kč) CELKOVÉ VÝDAJE ZAHRANIČNÍCH TURISTŮ Kč na osobu a den

9 Průměrné výdaje jednodenních návštěvníků PRŮMĚRNÉ VÝDAJE PŘEDEM cca 280 Kč na osobu a den CO JE PLACENO PŘEDEM  Doprava 86%  Ubytování 0 %  Stravování 8 %  Ostatní 12 % Výdaje předem platilo 5 % návštěvníků PRŮMĚRNÉ VÝDAJE BĚHEM POBYTU cca Kč na osobu a den STUKTURA VÝDAJŮ BĚHEM  Nákupy 39 % (cca 790 Kč)  Doprava 37 % (cca 750 Kč)  Stravování 20 % (cca 410 Kč)  Rekreace, zábava 4 % (cca 80 Kč) CELKOVÉ VÝDAJE JEDNODENNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ Kč na osobu a den

10 DESKRIPCE JEDNODENNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ Stát trvalého pobytu Důvod návštěvy ČR Jak časté jsou návštěvy ČR Oblíbené destinace v ČR

11 Stát trvalého pobytu Jednodenní návštěvníky lze charakterizovat jako typické obyvatele příhraničních států. Mezičtvrtletně je struktura návštěvníků dle země trvalého pobytu podobná.

12 Důvod návštěvy ČR Hlavními důvody návštěvy ČR jsou nákupy a pracovní cesta. Rekreaci a zábavu zmiňují návštěvníci častěji v období duben-červen 2005 (21 %).

13 Jak časté jsou návštěvy ČR Jednodenní návštěvníci navštěvují ČR velmi často. Mezičtvrtletně se frekvence návštěv výrazně neliší.

14 Oblíbené destinace v ČR Jednodenní návštěvníci preferují příhraniční nákupní města. Do Prahy směřuje každý desátý jednodenní návštěvník, zejména pak z pracovních důvodů.

15 DESKRIPCE ZAHRANIČNÍCH TURISTŮ Stát trvalého pobytu Důvod návštěvy ČR Jak časté jsou návštěvy ČR Oblíbené destinace v ČR Délka pobytu v ČR Druh ubytování

16 Stát trvalého pobytu Zahraniční turisté přijíždějí do ČR nejčastěji z Německa, Velké Británie, Slovenska či Polska. V období říjen 2005 – březen 2006 do ČR přicestovalo významně více Britů (21 %).

17 Důvod návštěvy ČR Hlavními důvody návštěvy ČR jsou rekreace a zábava či pracovní cesta. Rekreace a zábava je cílem cesty významně častěji v období červenec-září 2005.

18 Jak časté jsou návštěvy ČR Vůbec poprvé do ČR přicestovaly 2/5 zahraničních turistů. Na svoji první návštěvu přijelo nejvíce turistů v období červenec-září 2005.

19 Oblíbené destinace v ČR Praha je stabilně nejčastějším cílem cesty zahraničních turistů. Kromě Prahy jsou centrem zájmu velká města a také významná turistická města.

20 Délka pobytu v ČR Zahraniční turista přenocuje v ČR průměrně 5x. Nejdelší pobyt volí turisté ze vzdálenějších destinací – Američané, Španělé, Kanaďané.

21 Druh ubytování Mezičtvrtletně se využívané druhy ubytování neliší. Turisté využívající služeb CK se významně častěji ubytovávají v hotelích a penzionech.

22 DESKRIPCE TRANZITUJÍCÍCH OSOB Odkud a kam zahraniční návštěvníci tranzitují přes ČR A proč... Kde čerpají informace Hodnocení ČR jako turistické destinace Mediální propagace ČR v zahraničí

23 Odkud a kam zahraniční návštěvníci tranzitují

24 A proč... Obchodní cesta častěji v období říjen 2005–březen 2006, rekreace v letních měsících. Za obchodními účely se nejvíce cestuje do Velké Británie, za rekrací a zábavou nejvíce do přímořských států.... „ČR nemá moře“ v letních měsících... „ČR nemá hory“ v zimních měsících

25 Při plánování zahraničních cest se tranzitující návštěvníci spoléhají na vlastní dosavadní zkušenosti, informace čerpají velmi často z internetu či od přátel a známých. Kde čerpají informace...

26 ČR je tranzitujícími návštěvníky vnímána jako cenově dostupná destinace, která nabízí přijatelné stravování a ubytování během dovolené. ČR jako turistická destinace

27 Mediální propagaci ČR jako turistické destinace zaznamenali nejméně turisté tranzitující přes ČR v období říjen-prosinec 2005 (43 %). Mediální propagaci zaznamenali zejména turisté ze zemí sousedících s ČR. Propagace ČR v zahraničí

28 DĚKUJEME ZA POZORNOST Jan Tuček Managing Director Telefon: Kateřina Perničková Client Service Manager Telefon: STEM/MARK, a. s. Na Hrázi 17/176, Praha 8


Stáhnout ppt "Souhrnné výsledky za duben 2005 – březen 2006 PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH Květen 2006 / Prezentace výsledků výzkumu / STEM/MARK, a.s. Ředitel: Jan Tuček /"

Podobné prezentace


Reklamy Google