Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výsledky z exkluzivního výzkumu pro MMR – 1. pololetí 2008 Příjezdový cestovní ruch ČR Září 2008 / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výsledky z exkluzivního výzkumu pro MMR – 1. pololetí 2008 Příjezdový cestovní ruch ČR Září 2008 / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s."— Transkript prezentace:

1 Výsledky z exkluzivního výzkumu pro MMR – 1. pololetí 2008 Příjezdový cestovní ruch ČR Září 2008 / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.

2 PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU Zadavatel: Ministerstvo pro místní rozvoj Cíl projektu: získání datové základny pro tvorbu satelitního účtu cestovního ruchu v ČR => zejména zjistit počet a strukturu zahraničních a tranzitujících návštěvníků a jejich výdaje v souvislosti s návštěvou ČR Metoda: kvantitativní výzkum face-to-face, výběr respondentů metodou náhodného kroku Místo dotazování:silniční hraniční přechody, nádraží, letiště Počet rozhovorů: od dubna 2005 více než 80 tis.

3 Počet turistů ubytovaných v hromadných typech ubytovacích zařízeních Hromadný versus individuální typ ubytovacího zařízení tis. (71%) tis. (29%) Celkový počet zahraničních turistů ODHAD POČTU ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí tis. vs 71 % / 29 % tis.

4 Typ návštěvníka: B. Jednodenní návštěvník = 42 % = tis. A. Zahraniční turista = 44 % = tis. C. Tranzitující návštěvník = 14 % = tis. Podíl (%):Počet (tis.): + CELKOVÝ POČET ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTEVNÍKŮ (A+B+C) tis. ODHAD POČTU ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008

5 Typ návštěvníka: B. Jednodenní návštěvník = = = ,4 % A. Zahraniční turista = = = ,6 % C. Tranzitující návštěvník = = = ,1 % 2008 (tis.) 2007 (tis.) Rozdíl 08/07 (%) - 0,4 % ODHAD POČTU ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 vs 2007 vs (tis.) 9 428

6 B. Jednodenní návštěvník = 107 = 1763= 1870 A. Zahraniční turista = 686 = 1514= 2200 C. Tranzitující návštěvník = - * = 1005 Před pobytemBěhem pobytuCelkem Průměrné výdaje na osobu a den v Kč VÝDAJE ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 * U skupiny tranzitujících návštěvníků se výdaje placené před pobytem nezjišťují Pozn.: Výdaje jsou přepočteny kurzem z 1. pololetí 2008

7 Typ návštěvníka: B. Jednodenní návštěvník = = ,9 A. Zahraniční turista = = ,2 C. Tranzitující návštěvník = 1060 = , (Kč)*2007 (Kč)Rozdíl (%) Průměrné výdaje na osobu a den v Kč VÝDAJE ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 vs 2007 * Výdaje za 1. pololetí 2008 jsou přepočteny kurzem z 1. pololetí 2007 Pozn.: Kromě skupiny tranzitujících návštěvníků jsou výdaje sumou výdajů placených před pobytem a během pobytu

8 Zahraniční turisté VÝDAJE ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 Jednodenní návštěvníci Austrálie 3523 Kč Rusko 3520 Kč USA 3284 Kč Norsko 4536 Kč Finsko 3766 Kč Irsko 3736 Kč Dánsko 3618 Kč Nejvyšší útraty:

9 STRUKTURA VÝDAJŮ ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 vs 2007 Jednodenní návštěvníci Zahraniční turisté Pozn.: Jedná se strukturu výdajů placených během pobytu

10 STÁT TRVALÉHO POBYTU Pouze zahraniční turisté Pouze jednodenní návštěvníci Němci 62 % Poláci 14 % Rakušané 11 % Slováci 10 % Němci 21 % Britové 15 % Rakušané, Slováci 10 % Poláci 6 %

11 HLAVNÍ DŮVOD NÁVŠTĚVY Pouze zahraniční turisté Pouze jednodenní návštěvníci nákupy 74 % práce 12 % rekreace & zábava 48 % práce 24 % návštěva příbuzných, známých 22 %

12 FREKVENCE NÁVŠTĚV ČR Pouze zahraniční turisté Pouze jednodenní návštěvníci minimálně 1x měsíčně 71 % vůbec poprvé 1 % minimálně 1x měsíčně 15 % vůbec poprvé 34 %

13 NAVŠTÍVENÁ MÍSTA Jednodenní návštěvníci Zahraniční turisté

14 DÉLKA POBYTU (ZAHRANIČNÍ TURISTÉ) Podle státu trvalého pobytu Rusové 9,3 Ukrajinci 9,0 Američané 7,5 Australané 6,2 Kanaďané 6,0 Podle důvodu návštěvy Ostatní (studium, lázně, …) 18,7 Rekreace & zábava 3,8 Návštěva příbuzných a známých 3,1 Práce 3,0

15 DRUH UBYTOVÁNÍ (ZAHRANIČNÍ TURISTÉ) Podle státu trvalého pobytu Slováci 49 % Nizozemci 44 % Rakušané 43 % Švýcaři 42 % Němci 38 %

16 SHRNUTÍ NA ZÁVĚR  V 1. pololetí 2008 přicestovalo do ČR 10,2 mil. zahraničních návštěvníků  Průměrná útrata na den činila 2200 Kč (zahraniční turista) resp Kč (jednodenní návštěvník)  Nejčastěji obyvatelé sousedních států (hlavně Němci)  Hlavními důvody návštěvy nákupy a rekreace & zábava  Vůbec poprvé přicestovalo 17 % zahraničních návštěvníků  V centru zájmu Praha, ale i příhraniční nákupní a turisticky zajímavá místa  Zahraniční turisté se zdrželi v průměru 5 dní, nejčastěji v hotelech, čtvrtina se ubytovala bezplatně


Stáhnout ppt "Výsledky z exkluzivního výzkumu pro MMR – 1. pololetí 2008 Příjezdový cestovní ruch ČR Září 2008 / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s."

Podobné prezentace


Reklamy Google