Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

POČET ŽÁKŮ VE TŘÍDĚ Marcela Matějková Dagmar Šetková Martina Říhová Lucie Raisiglová Miroslav Zicha.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "POČET ŽÁKŮ VE TŘÍDĚ Marcela Matějková Dagmar Šetková Martina Říhová Lucie Raisiglová Miroslav Zicha."— Transkript prezentace:

1 POČET ŽÁKŮ VE TŘÍDĚ Marcela Matějková Dagmar Šetková Martina Říhová Lucie Raisiglová Miroslav Zicha

2 Skupinová výuka vs. individuální přístup Menší počet žáků = větší prostor pro individuální přístup. X Menší počet žáků = větší finanční nároky na zabezpečení výuky.

3 Průměrná velikost třídy primární vzdělávání Země OECD – více než 21 žáků Čína, Chile – 30 žáků Lucembursko, Ruská federace, Rakousko, Dánsko, Řecko, Švýcarsko – méně než 20 žáků Země EU – 20 žáků ČR – 20 žáků Ve VB až 26 žáků

4 Veřejné školy vs. soukromé školy Velký rozdíl v průměrné velikosti třídy mezi soukromými a veřejnými školami není. Velký rozdíl ve Velké Británii. x Jinde ve světe bez větších rozdílů.

5 Zmenšování tříd Třídy v zemích OECD mezi roky 2000 – 2011 se postupně zmenšují, a to zejména v zemích, které měly relativně velké velikosti třídy. Země Kolumbie Nepál Senegal Kambodža Malawi

6 Primární vzdělávání vs. nižší sekundární vzdělávání Průměrná velikost třídy se neliší o více než jednoho žáka na třídu mezi veřejnými a soukromými institucemi. Rozdíly jsou mezi jednotlivými zeměmi. Velikost třídy je v průměru o 2 a více žáků větší v nižším sekundárním vzdělávání, totéž platí i v zemích EU. V České republice se jedná o rozdíl 1,4 žáka.

7 Počet žáků na učitele primární vzdělávání Na primární vzdělávací úrovni připadá na jeden učitelský úvazek v průměru:  země OECD - 15 žáků  Země EU - 14 žáků  ČR -19 žáků

8 Počet žáků na učitele Na nižší sekundární úrovni není rozptyl mezi jednotlivými zeměmi tak veliký. V průměru na jeden učitelský úvazek připadá:  země OECD -12 žáků  země EU - 14 žáků  ČR -11 žáků V roce 2012 to bylo: - o více než 20 žáků v Chile, Koreji, Turecku nebo Mexiku. - méně než 11 žáků v Maďarsku, Itálii, Lucembursku, Norsku či Polsku.

9 Menší nemusí vždy znamenat lepší Zpráva OECD říká: "Menší třídy jsou často vnímány tak, že umožňuje učitelům soustředit se více na potřeby jednotlivých studentů“. Výsledky studií dokládají, že mezi počtem žáků na učitele a výsledky vzdělávání neexistuje žádný přímý vztah. V zemích, kde je ve třídě více žáků, jako je Japonsku, Koreji, Mexiku, Brazílii, Chile a Izraeli, naproti tomu v Dánsku, na Islandu, v Lucembursku, Švýcarsku a Ruské federaci je to 20 nebo méně žáků; ale pouze 2,7 % lucemburských žáků se na matematické škále PISA zařadilo do nejvyšší výkonnostní úrovně na rozdíl od 8,2 % žáků v Japonsku.

10 Vztah žák učitel a velikost třídy Vzájemný vztah učitelů a žáků je rovněž ovlivněn počtem tříd či žáků, za něž je učitel odpovědný, vyučovaným předmětem, rozdělením času učitele mezi výuku a ostatní povinnosti, rozdělováním studentů do skupin v rámci tříd a praxí týmového učení. Snížení počtu žáků ve třídě se stala trvalá zlepšení strategie vzdělávání, často oblíbený u učitelů a rodičů, přestože doklady o dopadu velikosti třídy na výkon studenta jsou smíšené.

11 Zajímavá čísla Čína: nižší vzdělávací stupeň 52 žáků (třída), primární vzdělávání 38 žáků (třída). Průměrný počet žáků v jedné třídě: Filipíny – 42,9 (ZŠ), 56, 0 (SŠ) Itálie 18,1 (ZŠ), 20, 9 (SŠ) Počet žáka na učitele: Malawi – 81 Kuba, Kuvajt, Malta – 9 Polsko – 10 V roce 2005/2006 ve školách ČR 63,2 tisíc učitelů. V roce 2009/2010 ve školách o 4,7 tisíc méně. 83,9 % učitelů na ZŠ tvoří ženy.

12 Děkujeme za pozornost…


Stáhnout ppt "POČET ŽÁKŮ VE TŘÍDĚ Marcela Matějková Dagmar Šetková Martina Říhová Lucie Raisiglová Miroslav Zicha."

Podobné prezentace


Reklamy Google