Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace výsledků výzkumu MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – KRAJ PLNÝ ZÁŽITKŮ II Markéta Hájková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Prezentace výsledků výzkumu MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – KRAJ PLNÝ ZÁŽITKŮ II Markéta Hájková."— Transkript prezentace:

1 Prezentace výsledků výzkumu MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – KRAJ PLNÝ ZÁŽITKŮ II Markéta Hájková

2 Aktivita je spolufinancována Evropskou unií prostřednictvím Regionálního operačního programu NUTS II Moravskoslezsko 2007 – 2013.

3 Zpracování marketingových analýz a výzkumů v rámci projektu Moravskoslezský kraj – kraj plný zážitků II Projekt zahrnuje 5 aktivit  Měření spokojenosti a loajality návštěvníků MSK  Benchmarking MSK s vybranými kraji ČR (Pardubický, Vysočina, Ústecký)  Vyhodnocení propagačních aktivit MSK v průběhu realizace akcí  Vyhodnocení propagačních aktivit MSK v místech realizace akcí s časovým odstupem  Vyhodnocení propagačních aktivit MSK v rámci ČR Parametry realizace  Metody sběru dat – osobní / telefonické dotazování  Velikost vzorku – celkem kompletních rozhovorů  Timing – leden 2012 až červen 2013  Šetření STEM/MARK navazuje na předchozí výzkumy realizované MSK od r. 2009

4 ZÁKLAD: Návštěvníci MSK, n=1006 Asociace slov, když se řekne Moravskoslezský kraj

5 Hlavní důvody návštěvy MSK Odpočinek, rekreace Poznání, návštěva turisticky zajímavých cílů Turistika, sport Návštěva příbuzných, kamarádů % % % %

6 Většina turistů navštívila MSK během roku 1 - 2x. Ač jsou v MSK Jeseníky i Beskydy, není kraj v zimě lyžaři ze vzdálenějších lokalit tak vyhledáván, jak by mohl. Nejvyšší návštěvnost má v létě (cca ¾ z návštěvníků). Návštěva kraje ZÁKLAD: Návštěvníci MSK, n=1006

7 Délka pobytu ZÁKLAD: Návštěvníci MSK, n=1006 Přání vs realita: 2/3 návštěvníků v MSK naposledy strávily maximálně 4 dny, 1/2 návštěvníků však deklarovala jako optimální délku pobytu celý týden.

8 Lokality navštívené během pobytu MěstaPříroda Kultura Ostrava Opava Karviná Rožnov p. Radhoštěm Frýdek-Místek Beskydy obecně Jeseníky obecně Praděd Pustevny Lysá hora Radhošť / Radegast Lázně Karlova Studánka Tatra Kopřivnice Zámek Velké Losiny Sport Turistika Cyklistika Hory a lyžování Koupání

9 ZÁKLAD: Návštěvníci MSK, doporučující návštěvu, n=463 Důvody doporučení dovolené Doporučované aktivityDoporučované lokality Spokojenost návštěvníků s trávením času v MSK:  95 % (48 % velmi) spokojeno  pouze 2 % nespokojena

10 Nejvíce je MSK považován za kraj s:  krásnou a zajímavou přírodou  přátelskými lidmi  dobrým jídlem a pitím  dobrou nabídkou příležitostí pro zimní sporty Image MSK: nabízí požitky Naopak respondenti nesouhlasí s tím, že by MSK byl:  nejlepší v ČR pro trávení dovolené a volného času  lokalita s čistým životním prostředím

11 spokojenost Image MSK: Hodnocení trávení volného času během návštěvy MSK Nejdůležitější -> příležitost ke zlepšení Důležité, velká spokojenost –> udržovat stávající stav důležitostspokojenost důležitost Atraktivní

12 Image MSK mezi jeho návštěvníky Znovu by navštívilo MSK62% Spokojeno s trávením volného času bylo49% Navštívit MSK by doporučilo 41% O výjimečnosti MSK je přesvědčeno6% ZÁKLAD: Návštěvníci krajů, část CLI: (n=501).

13 Méně vhodný pro Lyžování, zimní sporty (?!) Gurmánství, kulinářské zážitky Koupání, vodní sporty Organizování konferencí, kongresů … Vhodnost MSK k různým aktivitám a trávení volného času Nejvhodnější pro Návštěvu přírodních krás a zajímavostí Poznávací turistiku Relaxaci, odpočívání Pěší turistiku

14 Bariéry návštěvy MSK Důvody neochoty navštívit MSK znovu Navštíví jinou, neznámou lokalitu 5% Už zde byli, jednou to stačí 2% ZÁKLAD: Návštěvníci kraje, část CLI (n=501)

15 Nedostatky pobytu v MSK  kvalitu ovzduší  dopravu (stav silnic, dopravní značení, dostupnost)  úroveň služeb (kvalita restaurací, značení turistických tras, informace) Převažuje hodnocení „bez problému“, pokud však existují výhrady, jedná se o:

16 Využívané marketingové aktivity MSK  Reklama na internetu - Seznam.cz25-30 %  Reklama na Rádiu Impuls20 %  Reklamní spoty v multiplexech15 %  Reklamní plakáty v Pendolinu  Suplementy v tisku  Roadshow na náměstích  Moravskoslezský geocaching  CLICK Mobilní průvodce  Show v obchodních centrech  Stánky na veletrzích dle počtu respondentů, kteří kampaň zaznamenali

17 Účinek marketingových aktivit MSK Největší význam mají kampaně v blízkých lokalitách (Ostrava, Pardubice) naopak na Pražáky nejsou účinné. Kampaně, které respondenti nejvíce zaregistrovali, a jsou tudíž nejúčinnější:  Seznam.cz – cca %  Rádio Impuls – cca 20 % Kampaně v zahraničí Polsko, Slovensko:  Nejvíce vyložených odmítačů dovolené v MSK bylo v Katowicích  V Žilině naopak kampaň způsobila pozitivní posun ve vnímání MSK nejvíce (u 44 % oproti max. 30 % v českých a moravských městech) Na vnímání MSK mají u cca 20 % respondentů kampaně pozitivní vliv

18 Srovnání MSK s jinými kraji a v čase a další … Kraje ČR považované za atraktivní Celková spokojenost s trávením volného času na svém dosavadním maximu, oproti loňskému roku nárůst o 10%: % % % %

19 Příjezdový cestovní ruch ČR  Zadavatel:Ministerstvo pro místní rozvoj ČR  Doba realizace:  Primární cíl:Zajištění datových podkladů pro sestavování a zpřesňování tabulek TSA ČR a zjištění údajů o počtu a struktuře zahraničních návštěvníků v ČR a velikosti a struktuře jejich výdajů  Metoda:Kvantitativní výzkum – F2F – kvótní sběr  Velikost vzorku: dotazníků ročně, celkem téměř 150 tis.  Místo dotazování:Celkem 63 míst – 70 % silnice (v okolí HP), 30 % vnitrozemí (letiště, nádraží) Navazuje na projekty realizované pro MMR a CzechTourism od dubna 2005.

20 Regionalizace dat z šetření PCR  Podrobná analýza dat z šetření PCR na úrovni krajů  Zatím za období  Zpracovány 2 typy výstupů: 1) Souhrnná srovnávací analýza: obsahuje základní informace o zahraničních návštěvnících všech krajů 2) Detailní krajské analýzy (14): obsahují detailní informace o zahraničních návštěvnících jednotlivých krajů včetně srovnání (v čase / s ČR / s typově podobnými kraji) Pro zájemce doporučujeme přečíst nejprve souhrnnou analýzu.

21 Výstupy regionalizace Výstupy z šetření Příjezdový cestovní ruch vč. regionalizace dat najdete na stránkách MMR: Cestovní ruch Statistiky a analýzy Statistiky cestovního ruchu 2012 Příjezdový cestovní ruch

22 Příjezdový cestovní ruch v MSK  respondentů, kteří navštívili MSK  3,8 mil. zahraničních návštěvníků (8. místo)  Celkové výdaje ve výši 8,3 mld. Kč (9. místo)  Průměrná útrata na osobu a den cca Kč  4/5 jednodenní návštěvníci – Poláci a Slováci na nákupy či výlet  1/5 turisté – Slováci a Poláci na návštěvu k příbuzným či pracovně, nejvíce turistů spí u příbuzných  9 z 10 navštívilo pouze MSK, turisté hlavně Ostravu a Beskydy

23 Markéta Hájková Senior analytik Děkuji Vám za pozornost


Stáhnout ppt "Prezentace výsledků výzkumu MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – KRAJ PLNÝ ZÁŽITKŮ II Markéta Hájková."

Podobné prezentace


Reklamy Google