Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Učitelé jako architekti vzdělávání – nové metody a formy ve vzdělávání Mgr. Zdeněk Slejška, Výzkumný ústav pedagogický v Praze.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Učitelé jako architekti vzdělávání – nové metody a formy ve vzdělávání Mgr. Zdeněk Slejška, Výzkumný ústav pedagogický v Praze."— Transkript prezentace:

1 Učitelé jako architekti vzdělávání – nové metody a formy ve vzdělávání Mgr. Zdeněk Slejška, Výzkumný ústav pedagogický v Praze

2 Téma: Učící se společnost  Společnost, která se rychle učí a využívá znalostí k tomu, aby se stala efektivnější.  Hybnou silou učení je nejen zlepšení krátkodobé a dlouhodobé výkonnosti, ale také touha učit se a nebát se dělat chyby.  Učící se společnost je vysoce inovativní a flexibilní. Nehledá výmluvy a omluvy, hledá řešení a její kultura je pozitivní, dynamická a orientovaná na budoucnost.

3 Příklady forem/metod vzdělávání  peer vzdělávání – např. oborové semináře  písemné sdílení zkušeností - příklady dobré praxe, příspěvkypříklady dobré praxepříspěvky  obrazové sdílení zkušeností – metodické filmymetodické filmy  mentoring  koučink  virtuální hospitace

4 Téma: Informační společnost  Od nepaměti je vlastní zkušenost považována za nejlepšího učitele. Dnes je ale nemyslitelné, aby každý vyzkoušel všechno. Něco musíme přenechat jiným lidem. Ti se pak pro nás mohou stát zdrojem poznání. »Karen Stephenson, konzultantka v oboru sociálních sítí 21.st.  Využití fenoménu Web 2.0 k proměně Školy 2.0 ocument=2113 _10_when_tim_bernerslee_actually_gave_us_w.htm

5 Podtéma: Technologie Příklady forem/metod vzdělávání:  Podcasting, videocasting  Second life  e-Learning - Moodle  Využití mozku a technologií na 10 %  Trend ve vzdělávání - počítače 1 : 1 (aspoň u učitelů )

6 Podtéma: Sociální sítě Příklady forem/metod vzdělávání:  wiki, DUM, GymplištěDUMGympliště  projekt eTwining  Virtuální odborné komunity jako tvůrčí líhně know- how htt:://pimages.google.czimgresimgurl=httpmothersfightingforothers.files.wordpress.com200706world- connect.jpg&imgrefurl=httpklaw85.wordpress.com&h=406&w=400&sz=85&hl=cs&start=34&

7 Téma: Globální společnost  Jak si poradit ve „zmenšujícím se“ a tak provázaném světě? GLOBALIZACE PROSTŘEDÍ KULTURA SPOLEČNOST POLITIKA EKONOMIKA

8 Podtéma: Udržitelný rozvoj  Jak najít rovnováhu mezi ekonomickým rozvojem států – životním prostředím, které negativně ovlivňujeme – sociálními rozdíly, které existují? Příklady forem/metod vzdělávání:  Simulace pomocí „her“: Cash flow, Fish Banks, Stavba spalovny…

9 Podtéma: Multikulturní společnost  Problém, nebo příležitost? Příklady forem/metod vzdělávání:  Jazykové vzdělávání – CLIL - obsahově a jazykově integrované učení

10 Základy učící se společnosti v globálním světě  Sebepoznání = cesta k úspěchu.  Sdílení zkušeností není ztrátou, ale naopak ziskem a rozvojem.  Hledání dynamické rovnováhy mezi jednotlivými oblastmi v globálním světě.  Technologiím neutečeme!


Stáhnout ppt "Učitelé jako architekti vzdělávání – nové metody a formy ve vzdělávání Mgr. Zdeněk Slejška, Výzkumný ústav pedagogický v Praze."

Podobné prezentace


Reklamy Google