Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek."— Transkript prezentace:

1 Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek

2   Počet příspěvků: 143  Od roku 2007 zavedeny sekce či workshopy – každý rok zorganizovány dva Základní data o konferenci

3  programy všech konferencí v elektronické podobě (od 2002 do 2010)  obsahová analýza (jednotka analýzy – název příspěvku)  vytvořeny tematické kategorie  nebyly zkoumány obsahy publikovaných příspěvků Jak jsme zkoumali historii konference

4  sestaveno podle četnosti příspěvků v každé kategorii Jaká témata se řešila?

5  Školní a veřejné knihovny (úkoly a role knihoven, jejich spolupráce, proměny, automatizace, projekty apod.)  Knihovny a/jako informační centra (koncepce, informace o činnosti, druhy spolupráce, činnost na různých typech škol, nově zřízená centra/knihovny)

6  Zahraniční zkušenosti (nejvíce zastoupeno Slovensko, minimálně referováno o zahraničí, pouze jeden zahraniční host – nikoliv ze Slovenska, mezinárodní spolupráce eTwinning) Zkušenosti ze Slovenska: o knihovnách, informační gramotnosti, partnerství knihovníků a učitelů, podpoře čtenářství, dalším vzdělávání učitelů prostřednictvím videokonferencí.

7  Informační výchova / informační vzdělávání (informační výchova ve školách, v knihovnách, kurzy, programy, netradiční postupy v informační výchově, vzdělávání učitelů v této oblasti)  Informační technologie ve vzdělávání (využití internetu ve vzdělávání, ICT a inovace výukových metod, ICT a jejich využití v různých předmětech, ICT ve vzdělávání dospělých, informační systém pro školy)

8  Knihovny, informační gramotnost na vysokých školách (informační gramotnost, služby informačního centra, koncepce informačního vzdělávání na vysokých školách v ČR)  Výzkum využití ICT ve vzdělávání (mezinárodní výzkumy, zdroje informací v životě žáka základní školy, ICT v životě vysokoškolského studenta, zavádění ICT do škol)

9  ICT v práci učitelů (kompetence učitele v oblasti ICT, ICT ve výuce, dodržování autorských práv, nezamýšlené efekty zavádění ICT do výuky)  Knihovny/informační centra jako podpora či součást výuky nebo života školy (prevence sociálně patologických jevů a školní informační centra, kooperativní výuka s podporou knihovny)

10  mnoho dalších témat (zastoupeny pouze několika či pouze jedním příspěvkem): další vzdělávání učitelů, kurikulární reforma (RVP, ŠVP), e-learning na vysokých školách, informace o projektech, komunitních školách atd.

11 2007  Informační technologie ve výuce  Čtení s porozuměním nejen v českém jazyce (dílna) 2008  Informační technologie ve výuce aneb Moodle v síti škol  Dílna čtení v praxi Realizované sekce (od r. 2007)

12 2009  Tvorba informačních materiálů v prostředí Moodle  Výchova demokratického občana v životě školy - vzdělávací materiály POLITEIA 2010  Nástroje moderních technologií pro podporu výuky (Moodle, Google, Elgg)  Tipy k využívání vizuální historie ve školní výuce

13  ???  Budoucnost konference Informační gramotnost záleží i na Vás Závěrem… výhled do budoucna


Stáhnout ppt "Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek."

Podobné prezentace


Reklamy Google