Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PROPAGACE ZNAČKY. ZNAČKA – O CO SE JEDNÁ - abstraktní rovina: to je vnímání značky, jejího emocionálního náboje a obsahu, pocity, které dokáže vyvolat.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PROPAGACE ZNAČKY. ZNAČKA – O CO SE JEDNÁ - abstraktní rovina: to je vnímání značky, jejího emocionálního náboje a obsahu, pocity, které dokáže vyvolat."— Transkript prezentace:

1 PROPAGACE ZNAČKY

2 ZNAČKA – O CO SE JEDNÁ - abstraktní rovina: to je vnímání značky, jejího emocionálního náboje a obsahu, pocity, které dokáže vyvolat a v neposlední řadě i asociace a zkušenosti, které se adresátovi vybaví. Nově také má vyvolat určitý „status“ – tedy zařazení jedince do určité sociální úrovně, pokud „značku“ nakupuje. - konkrétní rovinu: ta představuje službu, produkt konkrétní společnosti.

3 FYZICKÁ PODOBA ZNAČKY – logo – grafické vyjádření. Musí vhodně skloubit obě předchozí roviny. Název, grafický prvek, - „brand: nebo také „corporate identity“. Pojem značka v sobě tudíž skrývá zásadní paradox vyplývající z předchozích tvrzení: podobně jako ve známých paradoxech: Nevlezu do vody, dokud se nenaučím plavat. Na ty lyže se nepostavíš, dokud se nenaučíš lyžovat. Nikdo tam nechodí, protože je tam vždycky narváno. Paradox (z řeckého paradoxos – nepodobný, náhlý, neočekávaný) je tvrzení, které spojuje pojmy nebo výroky v běžném slova smyslu si odporující v neočekávaný, překvapivý, ale smysluplný celek. Nesmyslnost paradoxu je pouze zdánlivá.řeckého

4 DEFINICE ZNAČKY K dispozici je jich hned několik. Některé jsou obecnější, jiné ji vymezují přesněji: Slovník marketingové komunikace: „Značkou je „jméno, slovo, skupinu slov, symbol, design, či jiný prvek anebo kombinace více prvků, které identifikují produkt konkrétní firmy a odliší ho od konkurence“. Americká marketingová asociace používá definici: „Značka je jméno, název, znak, výtvarný projev nebo kombinace předchozích prvků. Jejím smyslem je odlišení zboží nebo služeb jednoho prodejce nebo skupiny prodejců od zboží nebo služeb konkurenčních prodejců.“ Kevin Lane Keller /přední světový odborník v oblasti brand managementu a spoluautor publikace Marketing management/.: „Značka je produktem, ale takovým produktem, který dodává další dimenze, jež značku odlišují od ostatních produktů vytvořených k uspokojení téže potřeby.“ Wallace „Waly“ Olins: /britský spisovatel a odborník v oblasti marketingu, autor knihy „ O značkách“/ chápe značku jako celý komplikovaný soubor aktivit vztahujících se na výrobky, služby, ale i obchody, osobnosti, místa, organizace – i neziskové, sportovní kluby nebo myšlenky. Jak můžeme dodat, i na organizace působící v CR a jeho regionálních aktivitách.

5 ZNAČKA JE KOMBINACE VŠECH SOUČÁSTÍ MARKETINGU A JEJÍM POSLÁNÍM JE IDENTIFIKOVAT FIRMU, PRODUKT NEBO SLUŽBU JAKO JEDINEČNOU V KONKURENČNÍM PROSTŘEDÍ.

6 CO Z TOHO PLYNE PRO NÁS CHÁPAT ZNAČKU JAKO VÝKLADNÍ SKŘÍŇ – VĚTŠINOU JE TO TO PRVNÍ, CO VEŘEJNOST ZAUJME. TEPRVE POTOM MŮŽEME ZAČÍT SKUTEČNĚ PRACOVAT NAUČIT SE PRACOVAT SE ZNAČKOU A PŘEDEVŠÍM VYUŽÍVAT VŠECH MARKETINGOVÝCH NÁSTROJŮ.

7 LOGO Logo je grafické ztvárnění názvu organizace, společnosti, firmy nebo instituce často obohacené o piktogram. Tento pojem odpovídá českému výrazu grafická značka. Je reprezentací vašich obchodních záměrů, musí být čitelné a zřejmé, v čem jste výjimeční, jedineční. jednoduché, srozumitelné a zapamatovatelné reprezentativní profesionální, originální a identifikovatelné nesoucí jednoznačnou ideu

8 Logo, které se podobá konkurenci, není ani důvěryhodné, ani vtipné nebo výhodné.

9 KRITÉRIA HODNOCENÍ ZNAČKY - LOGA Identifikační: je primárním kritériem. Musí bát snadno rozpoznatelná, zapamatovatelná, nezaměnitelná. Sémantické: tedy významové kriterium – při použití slova nebo slov ve značce je třeba se držet jednoznačného významu. Je-li logo doplněno symboly – pak je toto kritérium rozšířeno o pohled sémiotický. Estetické kritérium – vyvolává hodně diskuzí – subjektivní hodnocení estetické úrovně je často velice sporné – jak můžeme vidět i při uvádění reklam v TV nebo na internetu. Úskalím je také zjednodušené hodnocení – líbí / nelíbí.

10 PRAVIDLA PRO TVORBU A KOMUNIKACI ZNAČKY A LOGA Nezaměnitelnost Rozpoznatelnost – identifikovatelnou Zapamatovatelnost Nápaditost Nadčasovost Čitelnost Kulturní přizpůsobivost – užitelnost v jiných regionech, srozumitelné a použitelné i v zahraničí.

11 ZADAVATEL KONTRA TVŮRCE. Zadavatel musí umět jasně vyslovit požadavky na značku – často se zdá, že je to docela velký problém, stejně velký, jako je občas „nezřízená“ a neřiditelná kreativita tvůrců.

12 POZOR NA ZBYTEČNÉ NE Ú SPĚCHY Praha - 5. listopadu (ČTK) - Tuzemská centrála cestovního ruchu přestala používat v zahraničních kampaních destinační logo Czech Republike, které si za 2,5 milionu korun nechala vypracovat od grafického studia Marvil. Agentura logo, které mělo do Česka přitáhnout více turistů, používala přibližně půl roku do letošního července. Na dnešním setkání s novináři to řekl Martin Mráz, ředitel odboru strategie a marketingové komunikace české turistické centrály. Nové logo totiž nebylo tak úspěšné, jak si centrála původně myslela. "To Czech Republike jsem eliminovali, vzhledem k tomu, že testování této kampaně nám nevyšlo příliš dobře," připustil Mráz. Slovní hříčku, která cílí především na mladé lidi a odkazuje k prostředí sociálních sítí, kde se slůvko like používá jako pozitivní hodnocení jednotlivých příspěvků, může Czech Tourism v budoucnu využít v dalších kampaních, které budou zaměřené především na mladé lidi. Výzkum se podle Mráze skládal z reakcí partnerů turistické centrály a ministerstva pro místní rozvoj, které je zřizovatelem CzechTourismu. Širší výzkum mezi uživateli ale agentura neprovedla. Do druhé poloviny roku už agentura vstoupila s obměněným logem, ve kterém je koncovka like zaměněná za klasické Republic a doplněná textem z navazující kampaně "země příběhů". Ta je zaměřena na primárně na starší cílovou skupinu mezi 30 a 45 roky. Jenže právě dlouhý text u bývalého destinačního loga, který CzechTourism používal 11 let, měl být podle ředitele Rostislava Vondrušky důvodem, proč centrála v roce 2011 vypsala soutěž na nové logo a preferovala nejlépe jednoslovné označení například Česko. Nynější logo má ale v názvu opět slovní spojení Czech Republic, proti původnímu označení ubyla jen původní česká vlaječka. - See more at: republike#sthash.Dr99X69h.dpuf republike#sthash.Dr99X69h.dpuf Značka by měly být také odolná proti „vandalizmu“ – jek to dopadlo s Czech Rebulike si asi pamatujete – parodií se toulalo po internetu hned několik.

13 Děkuji za pozornost a jsem i nadále k dispozici


Stáhnout ppt "PROPAGACE ZNAČKY. ZNAČKA – O CO SE JEDNÁ - abstraktní rovina: to je vnímání značky, jejího emocionálního náboje a obsahu, pocity, které dokáže vyvolat."

Podobné prezentace


Reklamy Google