Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Management a marketing PODNIKOVÁ IDENTITA Ing. Pavel Pánek 3. ročník, ABR St 17:30 Dana Jarolímová Lucie Krausová Zuzana Peklová Ivana Samková Lenka Samková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Management a marketing PODNIKOVÁ IDENTITA Ing. Pavel Pánek 3. ročník, ABR St 17:30 Dana Jarolímová Lucie Krausová Zuzana Peklová Ivana Samková Lenka Samková."— Transkript prezentace:

1 Management a marketing PODNIKOVÁ IDENTITA Ing. Pavel Pánek 3. ročník, ABR St 17:30 Dana Jarolímová Lucie Krausová Zuzana Peklová Ivana Samková Lenka Samková

2 Podniková komunikace Podniková kultura Podnikový image Podniková identita

3  Podniková identita označuje cílevědomě utvářený strategický koncept vnitřní struktury, fungování a vnější prezentace konkrétního podniku v tržním prostředí  Podniková komunikace tedy vychází především z vedení firmy a je zaměřena jak dovnitř podniku (na jednotlivé útvary a zaměstnance), tak také navenek, zejména na klíčové segmenty veřejnosti  Podniková kultura vychází z konkrétní vnitřní (inertní) situace, komunikace a vztahů mezi zaměstnanci  Podniková image je důležitou zjednodušující pomůckou pro naše vnímání a jednání v každodenním životě, což znamená, že se vyjadřujeme k problémům, nakupujeme produkty, podporujme či naopak zatracujeme určité projekty

4  skládá se z podnikové filosofie, kultury a designu  je vyjádřena celou řadou symbolů, především prostředky identifikace, stability a kontroly podniku Podniková identita

5 Pojmy Je mottem, formulovanou vizí, posláním, které vytyčuje smysl existence podniku. Stává se ústřední myšlenkou, od které se odvíjí vše uvnitř i vně organizace Podniková filozofie

6 Kategorie podnikových symbolů  Symbol materiální  Symbol slovní  Symbol jednání (chování)

7 Symbol materiální  Jedná se o architektury budov i jednotlivých stanovišť  Oděvy  Umístění, velikost a vybavení vymezeného pracovního místa  Vyznamenání a ocenění  Logo

8 Symbol materiální - design manuál (grafický)  Má fungovat jako závazná podniková směrnice pro každodenní aplikaci vytvořeného jednotného vizuálního stylu  Nemělo by se stát, že jednotlivá oddělení a zaměstnanci mají různé navštívenky, trička  Podnikové konstanty firemní písmo a zásady typografie barevnost  Logotyp společnosti geometrická definice logotypu barevné varianty logotypu černobílá a negativní varianta nepřípustné použití logotypu

9 Oděvy

10  (z řeckého logos = slovo, řeč, zákon, pojem…) je označení organizace, společnosti, firmy nebo instituce ve speciálním grafickém provedení. Logo je uváděno na produktech této firmy, pomáhá tak identifikaci a tvoří povědomí o značce (image-building) Logo

11 Logo a logotyp

12 Firemní vizitka  Obsah –logo –jméno –funkce –kontakt: telefon, fax, , adresa zaměstnání, www –zahraniční firmy jedna strana česky, druhá anglicky  Forma –kvalitní papír (povrch, barva) –standardní rozměr –jednoduchost písma (nekombinovat)

13 Firemní vizitka

14 Symbol jednání (chování)  Komunikace mezi společností a zaměstnanci Zvyky Společenská setkání Pracovní schůzky Školení, porady Oslavy Obědy

15 Společenská setkání, pracovní schůzka, školení, porady

16 Symbol slovní  Pozdravy, slogany, hesla, příběhy, legendy i anekdoty  Název firmy Jednoduchý, libozvučný Originální Čím se zabývá Výslovnost Skloňování Zkratky Dle jména majitele

17 Slogan  je krátký textový útvar obvykle čistě utilitární povahy a charakteru, jedná se často jen o stručné heslo či snadno zapamatovatelnou průpovídku, jenž slouží primárně k upoutání pozornosti čtenáře či posluchače

18 Slogan  Supraphon – věrný tón  Šetři kasu, kupuj vasu... (slogan z první republiky)  Brčko mléku příchuť dá, všem dětem hned zachutná.

19 Použitá literatura  Foret M. (2003): Marketingová komunikace. Vydavatelství a nakladatelství Computer Press, Brno, 275.  %E1%20identita.doc  dentity.ppt    


Stáhnout ppt "Management a marketing PODNIKOVÁ IDENTITA Ing. Pavel Pánek 3. ročník, ABR St 17:30 Dana Jarolímová Lucie Krausová Zuzana Peklová Ivana Samková Lenka Samková."

Podobné prezentace


Reklamy Google