Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Strategie a Marketing Hotelu Royal Ricc **** Ing. Martin Benada ředitel hotelu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Strategie a Marketing Hotelu Royal Ricc **** Ing. Martin Benada ředitel hotelu."— Transkript prezentace:

1 Strategie a Marketing Hotelu Royal Ricc **** Ing. Martin Benada ředitel hotelu

2 Poslání „Poskytovat ubytovací, stravovací a ostatní s tím spojené služby na nejvyšší úrovni s maximální důrazem na osobní a profesionální přístup k hostům v luxusním a komfortním prostředí.“ „Poskytovat ubytovací, stravovací a ostatní s tím spojené služby na nejvyšší úrovni s maximální důrazem na osobní a profesionální přístup k hostům v luxusním a komfortním prostředí.“

3 Vize „Stát se nejprestižnějším hotelovým zařízením v Brně a jeho okolí.“ „Stát se nejprestižnějším hotelovým zařízením v Brně a jeho okolí.“

4 Strategie dle Portera „DIFERENCIACE NA ÚZKÉM SEGMENTU“ „DIFERENCIACE NA ÚZKÉM SEGMENTU“ hotel nabízí relativně malý počet pokojů k ubytování (30 pokojů) a rovněž ceny za které je nabízí patří do vyšší třídy a má také vysoké provozní náklady. hotel nabízí relativně malý počet pokojů k ubytování (30 pokojů) a rovněž ceny za které je nabízí patří do vyšší třídy a má také vysoké provozní náklady.

5 Strategické cíle definování strategických cílů, které by měly určovat další vývoj a rovněž se musí řídit pravidlem SMART (Specific, Measurable, Accurate, Realistic, Time-bound). definování strategických cílů, které by měly určovat další vývoj a rovněž se musí řídit pravidlem SMART (Specific, Measurable, Accurate, Realistic, Time-bound). Pro Hotel Royal Ricc jsou stanoveny tyto: Zvýšit obsazenost hotelu na 68% v roce 2006 Zvýšit obsazenost hotelu na 68% v roce 2006 Každoročně zvyšovat dosaženou průměrnou cenu pokoje minimálně o roční míru inflace Každoročně zvyšovat dosaženou průměrnou cenu pokoje minimálně o roční míru inflace Každoročně snižovat celkové náklady na provoz hotelu o 5% Každoročně snižovat celkové náklady na provoz hotelu o 5%

6 Customer – zákazníci hotelu se dají rozčlenit do několika skupin Customer – zákazníci hotelu se dají rozčlenit do několika skupin –korporátní klientela (velké společnosti) – top manažeři, střední manažeři, produkční manažeři /Siemens, Celestica Czech Republic, Symbol, ABB, Alstom, Logica CMG/ –korporátní klientela (menší společnosti) – vlastníci a majitelé, manažeři /TOS Kuřim, Alta, Alpha management/ –státní správa a samospráva – ambasády, zastupitelstva, zahraniční návštěvy magistrátu, účastníci konferencí /Ambassy of Argentina, Nejvyšší soud, Magistrát města Brna/ –turisté – individuální – návštěvy příbuzných, cestování po okolí a městě Brně –turisté – skupinoví – speciálně zaměřené skupiny v menším počtu osob hledající vyšší status služeb /Prague International/ –známé a populární osobnosti /Halina Pavlovská, Miloš Zapletal, West McLaren team, Atd./ Analýza 3C

7 Company Hotel Royal Ricc zaměstnává celkem 25 zaměstnanců, kteří se dělí na přední a zadní linii a manažera. –přední linie – recepce a restaurace –zadní linie – kuchyně a úklid Klíčovými zaměstnanci a tím tedy obtížněji nahraditelnými jsou vedoucí jednotlivých středisek a to hlavně recepce, restaurace, kuchyně a také manažer hotelu. Důraz je kladen na pracovníky přicházející do přímého kontaktu s hostem. Způsob stylu vedení je demokratický, vzhledem k povaze poskytovaných služeb rovněž i individuálních schopnostech vedoucích středisek, výše uvedených. Ti působí na pozici liniových manažerů a nesou přímou odpovědnost a také na této úrovni spolu úzce komunikují. Analýza 3C

8 Competition – konkurence v dané oblasti se omezuje na tři hlavní poskytovatele ubytování: –Hotel Holiday Inn *****– v nedávné době mu byla udělena pátá hvězdička, zaměřují se především na supiny a na firemní meetingy z důvodu snažit se obsadit podstatně větší kapacitu pokojů, rovněž nabízí relativně kvalitní kongresový sál, jsou blízko BVV –Hotel Voroněž ****– jejich jednoznačných cílem je kvantifikované ubytování, mají oproti našemu hotelu ohromnou kapacitu, opět blízko BVV –Hotel Internacional ****- opět do kapacity podstatně vetší hotel, konkuruje nižšími cenami, ale také nižší kvalitou poskytovaných služeb, výhodou by mohlo být moderní fit centrum a bazén

9 SWOT analýza Silné stránky umístění hotelu umístění hotelu parkování v podzemních garážích parkování v podzemních garážích vzhled restaurace vzhled restaurace vzhled a vybavení hotelu vzhled a vybavení hotelu vybavenost pokojů vybavenost pokojů vybavenost ostatních prostor vybavenost ostatních prostor osobní přístup osobní přístup kvalita služeb kvalita služeb respektování potřeb hostů respektování potřeb hostů nízká fluktuace personálu. nízká fluktuace personálu.

10 SWOT analýza Slabé stránky dopravní dostupnost hotelu dopravní dostupnost hotelu šíře nabídky služeb šíře nabídky služeb velikost a umístění restauračních prostor velikost a umístění restauračních prostor nabídka zábavy večer v hotelu nabídka zábavy večer v hotelu obsazenost víkendů a nepracovních dnů obsazenost víkendů a nepracovních dnů stále ještě menší podvědomí veřejnosti o hotelu stále ještě menší podvědomí veřejnosti o hotelu

11 SWOT analýza Příležitosti využití volné kapacity o víkendech využití volné kapacity o víkendech udržení maximální diferenciace produktu udržení maximální diferenciace produktu ekonomický rozvoj města Brna a okolí, příliv potencionálních klientů ekonomický rozvoj města Brna a okolí, příliv potencionálních klientů spolupráce s partnery v oblasti prodeje – internet sale. spolupráce s partnery v oblasti prodeje – internet sale.

12 SWOT analýza SWOT analýza Hrozby sílící konkurence ze strany stravování i ubytování sílící konkurence ze strany stravování i ubytování nemožnost nabídnout pořádání kongresů nemožnost nabídnout pořádání kongresů možnost odchodu významných klientů z důvodu přesunu výroby možnost odchodu významných klientů z důvodu přesunu výroby lepšící se nabídka konkurence lepšící se nabídka konkurence plánovaná rekonstrukce téměř sousedního objektu na Šilingrově náměstí (nový hotel, asi 5*) a dalších hotelů. plánovaná rekonstrukce téměř sousedního objektu na Šilingrově náměstí (nový hotel, asi 5*) a dalších hotelů.

13 Podnikatelské funkční oblasti v aplikaci na zákazníky Pro toto hodnocení využijeme portfoliové analýzy BMG, využívající maticové kategorizace podnikatelských oblastí, která identifikuje následující podnikatelské oblasti: Pro toto hodnocení využijeme portfoliové analýzy BMG, využívající maticové kategorizace podnikatelských oblastí, která identifikuje následující podnikatelské oblasti: HVĚZDY HVĚZDY - vysoké přínosy * vysoké očekávané přínosy DIVOKÉ KOČKY DIVOKÉ KOČKY - nízké přínosy * vysoké očekávané přínosy DOJNÉ KRÁVY DOJNÉ KRÁVY - vysoké přínosy * nízké očekávané přínosy MRTVÍ PSI MRTVÍ PSI - nízké přínosy * nízké očekávané přínosy

14 Promotion reklama reklama osobní prodej osobní prodej podpora prodeje podpora prodeje vnitřní reklama (hotelové knížečky) vnitřní reklama (hotelové knížečky) vztahy s veřejností a publicita vztahy s veřejností a publicita

15 Packaging  Programming ubytovací a stravovací package – jedná se o jedno či více přenocování, plus určitý počet jídel (Svatby, výjezdní firemní zasedání, atd). ubytovací a stravovací package – jedná se o jedno či více přenocování, plus určitý počet jídel (Svatby, výjezdní firemní zasedání, atd). package společenských událostí - každoročně se ve městě Brně a jeho okolí pořádá mnoho zajímavých společenských a kulturních událostí. (Ohňostroje, golfové turnaje, atd.) package společenských událostí - každoročně se ve městě Brně a jeho okolí pořádá mnoho zajímavých společenských a kulturních událostí. (Ohňostroje, golfové turnaje, atd.)

16 Partnership hotel jako dodavatel služby a další subjekt jej prodává dalším osobám a v druhé je to naopak (cestovní agentury, internetový prodejci – booking.com, venere.com, hrs.com, octopatravel.com,. hotel jako dodavatel služby a další subjekt jej prodává dalším osobám a v druhé je to naopak (cestovní agentury, internetový prodejci – booking.com, venere.com, hrs.com, octopatravel.com,. hotel vystupuje jako, konečný prodejce služeb či produktů – hostování na portálech, které mají vazbu na potencionální klientelu hotelu- automotodrom.cz. hotel vystupuje jako, konečný prodejce služeb či produktů – hostování na portálech, které mají vazbu na potencionální klientelu hotelu- automotodrom.cz.

17 Price Cenová tvorba a politika často vyžaduje vysokou pozornost, protože je jak součástí marketingu, tak i determinantem zisku. Cenová tvorba a politika často vyžaduje vysokou pozornost, protože je jak součástí marketingu, tak i determinantem zisku. Ceny pultové jsou každoročně upravovány a v těchto úpravách je většinou zahrnuta hodnota inflace a další předpokládané náklady očekávané v dalším období Ceny pultové jsou každoročně upravovány a v těchto úpravách je většinou zahrnuta hodnota inflace a další předpokládané náklady očekávané v dalším období

18 Děkuji za Vaši pozornost


Stáhnout ppt "Strategie a Marketing Hotelu Royal Ricc **** Ing. Martin Benada ředitel hotelu."

Podobné prezentace


Reklamy Google