Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_02.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_02."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_02 18. 2. 20133.L 13. 2. 2013

2 Klasifikace výrobků a služeb Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Marketing a management Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Rozdělení typů produktů a jejich vztah k marketingovým činnostem, služby a jejich vlastnosti ve vztahu k marketingu Tematická oblast: Produkt a propagace

3 Klasifikace výrobků a služeb ve vztahu k nástrojům marketingu  hmotný výrobek  služby  výrobní prostředky  zboží časté spotřeby (rychloobrátkové)  zboží občasné spotřeby  luxusní zboží  neznámé a mimořádné zboží

4 Zboží časté spotřeby (rychloobrátkové) např. potraviny, základní drogistické zboží, levné oblečení – trička, ponožky..  obvykle se prodávají v supermarketech  zákazníci jsou často citliví na cenu  reklama bývá v celostátních médiích – v televizi, a často se opakuje

5 Zboží občasné spotřeby např. nábytek, rekreace, domácí spotřebiče, oděvy, obuv, auta…  nejčastěji se prodávají ve specializovaných obchodech, dnes i na internetu  zákazník vyžaduje při nákupu mnoho informací o produktu – v reklamě je nutné uvádět např. technické parametry, fotografie apod.  nejčastější formou propagace jsou katalogy, tištěné letáky

6 Luxusní zboží např. luxusní oděvy, obuv, luxusní značky aut, značková a drahá elektronika  zákazník je ochoten si pro zboží dojet, případně na něj čekat  vysoká cena  nejdůležitější je image značky  se zbožím jsou spojeny prvotřídní služby

7 Neznámé a mimořádné zboží O tomto zboží (službách) zákazník neví, případně ví, ale nehodlá jej za normálních okolností nakupovat (např. zboží na „předváděčkách“, finanční služby, životní pojistky..)  nejdůležitějším způsobem prodeje je osobní prodej  vysoká cena.

8 Služby - nehmotnost Vlastnosti služeb  nehmotnost předem si zákazník nemůže prohlédnout výsledek, musíme jej přesvědčit, že výsledek bude kvalitní (např. umístěním provozovny, interiérem, vzhledem a chováním personálu, cenou, propagace je méně významná – případně pouze v regionálním měřítku

9 Služby – nedělitelnost a proměnlivost Vlastnosti služeb  nedělitelnost a proměnlivost služba je obvykle vytvářena a konzumována současně – důležité je prostředí provozovny, osoba, která službu poskytuje, ale i jedna osoba může poskytnout službu v různé kvalitě – nutnost školení personálu a kontrola kvality

10 Služby – pomíjivost Služby obvykle nelze skladovat, tudíž často je proměnlivá poptávka po dané službě Možnosti řešení:  cenová diferenciace (sazby telefonování ve špičce a mimo špičku, ceny služeb v sezóně a mimo sezónu)  doplňkové služby (časopisy a káva v čekárně u kadeřníka)  systém rezervací (objednávání na určitý čas)  najmutí dalších zaměstnanců na dobu špiček (pokladní v supermarketech)  částečná samoobsluha zákazníka (internetové bankovnictví, samoobslužná pokladna v supermarketu..)

11 Výrobní prostředky Zákazníkem je firma, nejčastěji je to materiál či dlouhodobý majetek  osobní jednání při prodeji  často tlak na cenu a další dodací podmínky  nejdůležitějším způsobem propagace jsou veletrhy a výstavy

12 Klasifikace výrobků a služeb úkol  vedení účtu v bance  počítač pro domácí použití  šampon na vlasy  kadeřnické služby  počítačová síť pro velkou firmu  životní pojistka  automobil značky Ferrari Ke konkrétním produktům přiřaďte příslušnou kategorii klasifikace a uveďte jejich požadavky na marketingové chování firmy

13 Klasifikace výrobků a služeb řešení  vedení účtu v bance  počítač pro domácí použití  šampon na vlasy  kadeřnické služby  počítačová síť pro velkou firmu  životní pojistka  automobil značky Ferrari  služba  zboží občasné spotřeby  zboží časté spotřeby  služba  výrobní prostředky  neznámé a mimoř. zboží  luxusní zboží Ke konkrétním produktům přiřaďte příslušnou kategorii klasifikace a uveďte jejich vliv na marketingové chování firmy

14 Zdroje  Wikimedia Commons: commons.wikimedia.org. Datum citace [2013-02-13]. Dostupné na: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Starbucks_Ethos_water.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Salami_aka.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Axe_Products.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Fashion_Model_12-13-08.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ferrari_F50.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7e/Silbertafel_Reiss_3_rem.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:User-Ich_with_Mohawk.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hotel_Moskva_caf%C3%A9.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:S7500.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Uskladn%C4%9Bn%C3%A1_ mouka.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:IBM_Thinkpad_R51.jpg  Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998.  Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_02."

Podobné prezentace


Reklamy Google