Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1212 3636 12 5 1212 1212 1414 1414 1414 1414 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1212 3636 12 5 1212 1212 1414 1414 1414 1414 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno."— Transkript prezentace:

1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

2 POJEM ZLOMEK Rozdělíme-li celek na části – dostaneme ZLOMKY Rozdělíme-li celek na části – dostaneme ZLOMKY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. = +

3 Z ČEHO SE SKLÁDÁ ZLOMEK 3 4 ČITATEL ZLOMKOVÁ ČÁRA JMENOVATEL /na kolik dílů je celek rozdělen/ /počet dílů/ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

4 JAK MOHU DĚLIT CELEK? Celek mohu rozdělit vždy jen na stejný počet stejných částí Na kolik polovin mohu rozdělit celek? Na kolik třetin mohu rozdělit celek? Na kolik čtvrtin mohu rozdělit celek? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

5 VELIKOST ZLOMKU Je-li čitatel stejný jako jmenovatel, je zlomek roven jedné = = = Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

6 ZAPAMATUJ SI: Je-li v čitateli nula, je výsledek také nula. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Takové zlomky nemají smysl. Celek na 0 částí rozdělit nemůžeme =0

7 ÚKOL č.1 Který z uvedených zlomků je největší? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Měl jsi to dobře?

8 ÚKOL č.2 Seřaď uvedené zlomky od nejmenšího po největší. 1 4 < <

9 ÚKOL č. 3 Který z obrázků nevyjadřuje polovinu celku? A/ B/ C/ Který z obrázků nevyjadřuje polovinu celku? A/ B/ C/ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Měl jsi to dobře?

10 Porovnávání desetinných zlomků

11 Vypočítej 1212 z 12 = 12 : 2 = 6 z 12 = 3 z 12 = 4 12 : 2 = = Z 12 = 18

12 z 24 = z 16 = z 36 = Vyzkoušej si sám Výsledky: 3, 56, 18

13 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem Při odčítání zlomků se stejným jmenovatelem je postup stejný!

14 ,,, … desetinné zlomky - zapíšeme je pomocí desetinných čísel Jedna desetina = žádná celá jedna desetina Zlomky se jmenovatelem 10 a jejich zápis desetinným číslem ,1

15 2 10 0,2 Dvě desetiny = nula (žádná) celá dvě desetiny Zlomky se jmenovatelem 100,... patří mezi desetinné zlomky!!! jedna setina = žádná celá jedna setina ,01

16 Pět setin = žádná celá pět setin Sedmnáct setin = žádná celá sedmnáct setin Dvacet pět setin = žádná celá dvacet pět setin 0, ,05 0, ,25

17 ZDROJ OBRÁZKŮ: [cit ]dostupné pod licencí Creative Commons – na [cit ]dostupné pod licencí Public domain – na Materiál vznikl úpravou materiálu Zlomky dostupného pod licencí Creative Commons na autor Mgr.Jarmila Hájková, upravila Bc.Dana Dimová


Stáhnout ppt "1212 3636 12 5 1212 1212 1414 1414 1414 1414 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno."

Podobné prezentace


Reklamy Google