Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Představení kandidáta na rektora Prof. Ing. František Vejražka, CSc.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Představení kandidáta na rektora Prof. Ing. František Vejražka, CSc."— Transkript prezentace:

1 Představení kandidáta na rektora Prof. Ing. František Vejražka, CSc.
Vážené dámy a pánové, předstupuji před Vás v krátké době už podruhé. Myslím, že většina z Vás slyšela mou minulou prezentaci. Nebyla nijak optimistická, protože její tón byl kriticky analytický. Nemyslím si proto, že bych dnes měl hledat další nedostatky školy. Budu se naopak snažit najít východiska a budu odkazovat na minulou prezentaci. Kdo by se s ní chtěl blíže seznámit, nalezne ji na záznamu z minulého shromáždění, příp. na mých www stránkách. Komu by nebyla dostupná ani tak, je zde několik vytištěných exemplářů Minulé vystoupení řada komentářů, za svou kritikou si však stojím, dokonce si myslím, že byla dost krotká. Myslím si, že jsem se dost trefil do černého Představení kandidáta na rektora Prof. Ing. František Vejražka, CSc.

2 Osnova prezentace O minulé volbě
ČVUT = velká firma, marketink, manažer Rektor = manažer Proč kandiduji, vlastnosti Co především chci Shrnutí

3 1. Minulé vystoupení Bez studentů by nebylo ČVUT
Žalostné studijní prostředí Jasná analýza současného stavu chybí závěry externích auditů se ignorují Nutno změnit způsob vedení školy kontrola kvality výuky Změnit atmosféru Návrhy opatření Kritizoval jsem absenci analýzy současného stavu Není využit dlouhodobý záměr, není včas generel, nevyužitá analýze Delloitte and Touche a EUA. Potěšilo mne došlo k nápravě některých roky a měsíce trvajících nedostatků Setrvávají problémy mající kořeny ve špatné komunikaci a tou se především hodlám dnes zabýbat a na jejím základě chci nabídnout řešení

4 Současné studijní prostředí

5 2. ČVUT = velká firma ubytovává hospodaří s
7 500 studentů poskytuje stravování a vaří 6 000 jídel denně hospodaří s 2,8 miliardami Kč má k zaměstnanců studentů

6 2. ČVUT = velká firma více lůžek má 5 měst v ČR
hospodaří s 2,8 miliardami Kč má k 3 700 zaměstnanců studentů patří mezi 4 největší průmyslové podniky v ČR (jen zam. - 22) ubytovává 7 500 studentů více lůžek má 5 měst v ČR poskytuje stravování a vaří 6 000 jídel denně je největším stravovacím podnikem v ČR Údaj podle statistiky Asociace inovačního podnikání. Nad 10 tis. Mají 4 podniky (např. ČEZ, Eurotel), Mezi 22 jsme, když bereme jen zaměstnance.

7 2. ČVUT = velká firma  ČVUT potřebuje špičkového manažera v čele
koncepci komunikační strategie a marketinku

8 3. Rektor = manažer Vytvořit tým a stát v jeho čele kvestor prorektoři
děkani předseda AS ČVUT zástupce Studentské unie Děkani jsou novinka, jejich volbu ovšem příliš neovlivní a tedy nevybírá si. Musí však navázat s nimi spolupráci. Prorektoři – blízcí spolupracovníci. Potlačit zvyk fakult, že ovlivňují přes prorektora rektora. Prorektoři mladí Jmenovat zástupce – 6 let nebyl! Kvestor – klíčová osoba, výběrové řízení poradci – placení úředníci, platově na rovni prorektorů, ale bez pravomocí Členové týmu musí být zkušení učitelé, odborníci i manažeři, nežádejme však jejich excelentnost: jsou především manažeři a excelentní školu nevytvoří svou excelencí, ale shromážděním excelentních spolupracovníků.

9 3. Rektor = manažer Samostatná práce členů týmu Delegování pravomocí
Děkani jsou novinka, jejich volbu ovšem příliš neovlivní a tedy nevybírá si. Musí však navázat s nimi spolupráci. Prorektoři – blízcí spolupracovníci. Potlačit zvyk fakult, že ovlivňují přes prorektora rektora. Prorektoři mladí Jmenovat zástupce – 6 let nebyl! Kvestor – klíčová osoba, výběrové řízení poradci – placení úředníci, platově na rovni prorektorů, ale bez pravomocí Členové týmu musí být zkušení učitelé, odborníci i manažeři, nežádejme však jejich excelentnost: jsou především manažeři a excelentní školu nevytvoří svou excelencí, ale shromážděním excelentních spolupracovníků.

10 Kvestor = riziková funkce

11 Kvestor = riziková funkce
Okamžitě výběrové řízení, agentura

12 Kvestor = riziková funkce
Okamžitě výběrové řízení, agentura Dynamický, mladý, s náležitou praxí

13 Kvestor = riziková funkce
Okamžitě výběrové řízení, agentura Dynamický, mladý, s náležitou praxí Bez předchozího vztahu k ČVUT

14 Kvestor = riziková funkce
Okamžitě výběrové řízení, agentura Dynamický, mladý, s náležitou praxí Bez předchozího vztahu k ČVUT Schopný okamžitě zjednávat nápravu chyb

15 Kvestor = riziková funkce
Okamžitě výběrové řízení, agentura Dynamický, mladý, s náležitou praxí Bez předchozího vztahu k ČVUT Schopný okamžitě zjednávat nápravu chyb Dobře spolupracující s tajemníky fakult

16 Kvestor = riziková funkce
Okamžitě výběrové řízení, agentura Dynamický, mladý, s náležitou praxí Bez předchozího vztahu k ČVUT Schopný okamžitě zjednávat nápravu chyb Dobře spolupracující s tajemníky fakult Neotřesitelný charakter

17 Kvestor = riziková funkce
Okamžitě výběrové řízení, agentura Dynamický, mladý, s náležitou praxí Bez předchozího vztahu k ČVUT Schopný okamžitě zjednávat nápravu chyb Dobře spolupracující s tajemníky fakult Neotřesitelný charakter Je „pamětí školy“

18 4. Proč kandiduji, vlastnosti
„Sloužím“ rektor není jen reprezentant musí obětavě pracovat na skvělé pověsti ČVUT škola potřebuje „hospodáře“ Rozumím ČVUT pedagogice vědě a výzkumu manažerské činnosti Zní poněkud starosvětsky a mj. proto „Prvý mezi rovnými“ Hospodář nesmí připustit, aby zchátraly výukové prostory, koleje. Za to není odpovědný jen minulý rektor, ale také děkan, vedoucí katedry, vyučující – svědčí to ovšem o tísnivé atmosféře školy, že se to „nahoře“ nevědělo. Rektor musí „jak fretka“ sledovat, co se na škole děje, nikoli reprezentovat…

19 4. Proč kandiduji, vlastnosti
Myslím si, že jsem velmi dobrý a zkušený pedagog učil jsem a zavedl 19 nových předmětů mám po 30 let velmi dobré výsledky anket odborník přispěl jsem k rozvoji GPS GPS: od r. 1982, malá země, pochyby, že se můžeme zapojit do výzkumu družicové navigace nejen doma, ale i světově jsme proslulí v Mnichově jsme říkali firmě Alcatel, co má dělat jinak doktorand vysvětloval 30 kapitánům průmyslu, kde dělají chybu ve vývoji simulátoru družicového signálu v ČR vedoucí týmu „zavedení GPS do AČR“ zavedení systému GALILEO v ČR Člen výboru CGSIC IISC při Ministerstvu obrany a dopravy USA Summit v Portlandu Manažer zmíněné velké týmy po 12 let vedení katedry, která má i s doktorandy 80 lidí proděkan, prorektor – tam se ale tolik lidí neřídí zmíněné úkoly –te´D NAPŘ. GRANT S ROZPOČTEM 70 MIL. NA 5 LET Vědecká kariéra začíná před lety – spoluautor palubního vybavení letadla L 410/610

20 4. Proč kandiduji, vlastnosti
manažer manažerské schopnosti řídil jsem velké týmy i mimo ČVUT získal jsem pro své pracoviště 220 mil.Kč týmové cítění vztah ke škole

21 5. Co především chci Komunikaci a marketink
Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací Spolupracovat s průmyslem Budovat školu Řídit školu a rektorát

22 5. Co především chci Komunikaci a marketink
Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací Spolupracovat s průmyslem Budovat školu Řídit školu a rektorát

23 Komunikace akademické obce
Příklad 1: Student plivnul na okénko studijního oddělení krize Studijní oddělení tvrdí „studenti jsou hrozní“ (a ostřejší výrazy) Nedobrý vztah studentů a zaměstnanců: student plivne za okénko a mohou za to všichni studenti. Zabýval se někdo tím, proč student plivnul na okénku – pochybuji, že to bylo bez důvodu – velká emoce, pokoření… Udělám čáru, nejdu do volby se mstou vůči rektorovi. Kritický pohled zejména na učitele bez praxe - nic nedokázala, „chceme hrdiny“ – jako je Pavelka Stárnoucí rodiče: tohle nedělej, přines, smekni, to nenos, vem si svetr

24 Komunikace akademické obce
Příklad 2: Stalo se: docent T. byl arogantní vůči studentům krize Studenti tvrdí „kantoři jsou k nám arogantní“ Nedobrý vztah studentů a zaměstnanců: student plivne za okénko a mohou za to všichni studenti. Zabýval se někdo tím, proč student plivnul na okénku – pochybuji, že to bylo bez důvodu – velká emoce, pokoření… Udělám čáru, nejdu do volby se mstou vůči rektorovi. Kritický pohled zejména na učitele bez praxe - nic nedokázala, „chceme hrdiny“ – jako je Pavelka Stárnoucí rodiče: tohle nedělej, přines, smekni, to nenos, vem si svetr

25 Komunikace akademické obce
Analýza skutečnosti Pracovníci (učitelé, referenti) z velké části senioři, mnohdy unavení s obavami z budoucnosti vzdálení problémům mladých úcta řada krizí Akademická obec se buduje Studenti nezatěžují se konvencemi bytostně touží po nových věcech kriticky hledí na učitele škola jim připomíná stárnoucí rodiče Úcta – pracovníci školy očekávají úctu – ta se ale buduje. Je ovšem nezbytná. Musíme mít pracovníky, kteří si zaslouží úctu.

26 Komunikace akademické obce
Aktivní pracovníci krize Letargičtí pracovníci i studenti Akademická obec krize Letargičtí - podrtaz atmosféry – nutno aktivovat, řada metod, např. identita, ztotožnění se s ČVUT Aktivní studenti

27 Komunikace akademické obce
Chci ji zlepšit studentskými anketami hospitacemi na všech úrovních pravidelnou návštěvou pracovišť (lidé!) zpětnou vazbou přes „odběratele“ studentů spolky absolventů

28 Komunikace akademické obce
rektorát fakulta katedra student Klasická ukázka jak nemá marketink fungovat – chybí zpětná vazba, proto viz další slajd. Kariérní centrum Společné podniky, spin off, vědecký park, sdružená pracpovištrě, nevyhovujívcí legislativa- chci pracovazt na legoislativě

29 Komunikace akademické obce
rektorát fakulta katedra student praxe spolupráce s průmyslem spolky absolventů ovlivňují tvorbu uč. plánů média média uchazeči o studium

30 Filozofie dobývání a udržení trhu
Marketink ČVUT Nástroj komunikační strategie Ve firmě: Filozofie dobývání a udržení trhu marketink ČVUT ~ marketink firmy

31 Marketink ČVUT Cíl: ztotožnění (identifikace) s ČVUT
Nejen grafický manuál „Láska k firmě“ ~ k ČVUT Touha po úspěchu, věhlasu ČVUT

32 Marketink a komunikace ČVUT
Chci: Založit kariérní centrum ČVUT pomoc studentům při vstupu do zaměstnání máme místnost připravili jsme projekt Uspořádat oslavy 300 let ČVUT program - viz leták brožura k dispozici

33 5. Co především chci Komunikaci a marketink
Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací Spolupracovat s průmyslem Budovat školu Řídit školu a rektorát

34 Chci zlepšit podmínky studentů - prostředky
postavit novou budovu ČVUT asi o 200 mil. levněji ušetřené prostředky věnovat na rekonstrukce kolejí poslucháren

35 Porovnání nákladů na výstavbu
41,7 454 10 875 UTB Zlín 57,8 534 9 234 VŠB 89,2 437 4 900 U HK 40,7 918 22 517 U Pce 61,7 709 11 493 VŠE Praha 73,0 1 100 15 000 ČVUT Náklady tis.Kč/1m2 Náklady [mil. Kč] Už. plocha [m2] Cena 1m2 je dána usnesením Vlády ČR č.552/2004 a činí pro výuku a administrativu přibližně 22 tis. Kč/m2

36 Chci zlepšit podmínky studentů
usnadnit mobilitu studentů pomoc při substituci předmětů ke zdokonalení v cizím jazyku podporovat kluby SU počítačové klubovny (pro výuku!) Rádio Akropolis

37 Chci zlepšit podmínky učitelů
Transparentnost odměňování Osobní hodnocení Poskytování benefitů startovací byty jazykové kurzy kurzy práce s počítači tělovýchovné aktivity nefinanční odměny Plat problémem za všech režimů. Nelze zvyšovat tarifní mzdy tak, aby nebylo možné osobní hodnocení vedoucími kateder. Příplatek za mládí ? nebyl by lepší, aby byl v pravomoci vedoucích kateder a pracovišť? A místo toho byty – nedaněná odměna, … Školení, kurzy, … nejen pro učitele, ale také pro parcovníky

38 5. Co především chci Komunikaci a marketink
Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací Spolupracovat s průmyslem Budovat školu Řídit školu a rektorát

39 Věda, výzkum, průmysl – chci:
Podpora týmů na pracovištích s odpovědností za výsledek Spin-off firmy vyřešit legislativní problémy zásadní podpora Technologický a vědecký park (Silicon Valey) usilovat o znovuzískání strukturální fondy EU → Kladno

40 5. Co především chci Komunikaci a marketink
Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací Spolupracovat s průmyslem Budovat školu Řídit školu a rektorát

41 1) „Dosáhnout na velké peníze“
Chci budovat školu 1) „Dosáhnout na velké peníze“ nutná důvěryhodnost ČVUT (problém nové budovy) strukturální fondy EU - … (podporuje kom. EU p. Figeľ)

42 Chci budovat školu 2) Akreditovat fakultu se zaměřením na ekonomiku trvale udržitelného rozvoje 3) Vybudovat dokonalý a přátelský informační systém 4) Stabilizovat magisterské studium na FBMI

43 5. Co především chci Komunikaci a marketink
Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací Spolupracovat s průmyslem Budovat školu Řídit školu a rektorát

44 Chci řídit školu a rektorát
servisní součást pro fakulty konzultace, typicky věda a výzkum zvýšit efektivitu administrativních prací pomocí IT odlehčit katedry od administrativy Systemizovat funkce srovnatelné výkony pracovišť

45 7. Závěr (1) Můj cíl: Být předním manažerem ČVUT „moderní evropské
univerzity“

46 7. Závěr (2) Metoda práce: „Sloužím“
„pracuji s láskou“ hlavní profit z mé práce má ČVUT Dodržuji sliby a „mám tah na branku“ Dělná, přátelská a vstřícná atmosféra Soustředění jen na tuto funkci

47 Mám vizi a sílu ji uskutečnit
Předpoklady: dosavadní výsledky pedagogické odborné manažerské odolnost a vytrvalost

48 Mám vizi a sílu ji uskutečnit
Předpoklady: dosavadní výsledky pedagogické odborné manažerské odolnost a vytrvalost

49 Pozvánka na přednášku Přijďte hospitovat!
Rádiové určování polohy a navigace středa v 7.30 posluchárna 132 Fakulta elektrotechnická Technická 2

50 Chci být dobrým manažerem univerzity

51 Děkuji Vám za pozornost. Těším se na diskusi s Vámi.
Prof. Ing. František Vejražka, CSc.


Stáhnout ppt "Představení kandidáta na rektora Prof. Ing. František Vejražka, CSc."

Podobné prezentace


Reklamy Google