Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_EKG.1.05 Světelné záření Vytvořeno: Ověřeno: Třída:NS1

2 Světelné záření Vzdělávací oblast:Enviromentální vzdělávání Předmět:Ekologie Ročník:1. Autor:Radomíra Hradilová Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova:světelné záření, fotosyntéza, fotoperiodismus, biorytmy Anotace:Materiál je určen pro výuku předmětu ekologie. Seznamuje podrobněji s rozdělením slunečního spektra podle vlnových délek, vysvětluje význam světelného záření a jeho vliv na živé organismy. Obsahuje interaktivní prvky k aktivizaci žáků a procvičení učiva.

3 UV záření Neviditelná (pro člověka) složka slunečního spektra. Význam pro živé organismy: – přeměně vitaminu D v kůži v jeho aktivní formu – poškozování zraku – mutagenní účinky (rakovina kůže) – inhibiční účinky na růst rostlin

4 Světelné záření Viditelná složka slunečního spektra. Význam pro živé organismy: – Vidění, orientace v prostoru, rozlišování barev – Fotosyntéza – zdroj energie – Fotoperiodismus – Denní a roční biorytmy – chování zvířat je řízeno střídáním dne a noci Migrace Rozmnožování Výměna srsti

5 Fotosyntéza Chemický proces, který probíhá v zelených rostlinách (v chloroplastech). Vznikají organické látky – Stavební a zásobní látky rostliny (rostliny roste) – Potrava pro býložravce, člověka Zdrojem energie je světelná část slunečního spektra.

6 Fotoperiodismus Citlivost rostlin na délku dne a noci – Rostliny dlouhodenní Tvoří květy a plody v podmínkách dlouhého dne (14 – 16 hodin) ječmen, oves, pšenice, ředkvička, salát, špenát – Rostliny krátkodenní ke kvetení vyžadují krátkou světelnou periodu (do 12 hodin) chryzantémy, rýže, sója.. – Rostliny indiferentní (neutrální) kvetou za libovolné fotoperiody, pokud je jinak vnější prostředí vhodné, např. pampeliška, sedmikráska..

7 Sluneční záření - opakování K jednotlivým účinkům záření uveďte, o který druh záření se jedná (UV, IČ, svět.) účinekzáření Fotoperiodismus Tepelné účinky Tvorba vitamínu D Inhibiční účinky na růst rostlin Fotosyntéza Mutagenní účinky Denní a roční biorytmy

8 Sluneční záření - opakování K jednotlivým účinkům záření uveďte, o který druh záření se jedná (UV, IČ, svět.) účinekzáření FotoperiodismusSvět. Tepelné účinkyIČ Tvorba vitamínu DUV Inhibiční účinky na růst rostlinUV FotosyntézaSvět. Mutagenní účinkyUV Denní a roční biorytmySvět.

9 Použité zdroje Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google