Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Co je ECVET? Evropský systém přenosu kreditů pro odborné vzdělávání a přípravu: Nástroj pro podporu přenášení, shromažďování a uznávání kreditů v odborném.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Co je ECVET? Evropský systém přenosu kreditů pro odborné vzdělávání a přípravu: Nástroj pro podporu přenášení, shromažďování a uznávání kreditů v odborném."— Transkript prezentace:

1 Co je ECVET? Evropský systém přenosu kreditů pro odborné vzdělávání a přípravu: Nástroj pro podporu přenášení, shromažďování a uznávání kreditů v odborném vzdělávání a přípravě v Evropě PRAHA – 18. září 2006 Evropská komise - GŘ pro vzdělávání a kulturu – odd. A3 Michel Aribaud

2 Maastrichtské komuniké (14/12/2004) ECVET: politická priorita Kodaňská deklarace (30/11/2002) Usnesení Rady (12/11/2002)

3 Transparentnost Co ECVET podporuje? Celoživotní vzdělávání Vzájemnou důvěru a spolupráci Mobilitu

4 ERK : hlavní součásti 8 úrovní Kreditní systémy (ECTS, ECVET)

5 ECVET: „perspektiva celoživotního vzdělávání“ & „metoda založená na výsledcích učení“ Celoživotní vzdělávací cesty Kapitál ZDK 1 Formální Informální Na pracovišti Formální 1 znalosti, dovednosti, kompetence Celoživotní vzdělávací cesty

6 ECVET & cesty celoživotního vzdělávání ke kvalifikaci v kontextu: nebo: směsice všech tří kontextů učení se na pracovišti učení se ze všech relevantní životních zkušeností školního vzdělávání

7 ECVET & cesty celoživotního vzdělávání ke kvalifikaci v kontextu: nebo: směsice všech tří kontextů učení se na pracovišti učení se ze všech relevantní životních zkušeností školního vzdělávání Kvalifikace

8 ECVET & cesty celoživotního vzdělávání ke kvalifikaci v kontextu: nebo: směsice všech tří učení se na pracovišti všech relevantních životních zkušeností školního vzdělávání Kvalifikace Hodnocení & validace výsledků učení

9 Proč ECVET? příklad č. 1 Pan X má možnost se po určitou dobu vzdělávat Učební kontext A Učební kontext B

10 Proč ECVET? příklad č. 1 Pan X dosahuje výsledků učení Pan X má možnost se po určitou dobu vzdělávat (v zahraničí …) Učební kontext A Učební kontext B

11 Proč ECVET? příklad č. 1 Nyní chce pan X přenést „domů“ nové výsledky učení a zahrnout je do své kvalifikace Dosažené výsledky učení Učební kontext A Učební kontext B Postup přenosu

12 Proč ECVET? příklad č. 1 Jenže to je obtížné kvůli překážkám … Dosažené výsledky učení Učební kontext A Učební kontext B Postup přenosu ?

13 Překážky – neexistuje: shromažďováníshromažďování validacevalidace uznáváníuznávání transparentnosttransparentnost vzájemná důvěravzájemná důvěra

14 Proč ECVET? příklad č. 1 Dosažené výsledky učení ECVET by znamenal, že pan X může přenést „domů“ své nové výsledky učení Učební kontext A Učební kontext B

15 Proč ECVET? příklad č. 1 Kontext A Kvalifikace — (jen když kompetentní orgán A validuje a uznává výsledky učení dosažené v kontextu B) Všimněte si! Získané výsledky učení jsou nashromážděny a jsou nyní integrovanou součástí kvalifikace pana X Učební kontext A

16 Proč ECVET? příklad č. 2 Pan X chce přenést nové výsledky učení a s jejich přispěním získat kvalifikaci Dosažené výsledky učení se ze zkušeností Formální učební kontext Učební kontext na pracovišti

17 Nadnárodní přenos kreditů v Evropě s pomocí ECVET A národní kreditní systém B národní a odvětvový kreditní systém C více než jeden národní kreditní systém D žádný kreditní systém kreditní systém pro neformální a informální učení mezinárodní odvětvový kreditní systém ECVET

18 JEDNOTKY VÝSLEDKŮ UČENÍ Tři pilíře ECVET POSTUP PŘENOSU V ECVET KREDITNÍ BODY

19 Postup přenosu v ECVET Učební kontext A Učební kontext B Hodnocení výsledků učení Kredit za výsledky učení Validace výsledků učení Uznávání výsledků učení Přepis dokladu

20 Základ postupu přenosu v ECVET Hodnocení výsledků učení Kredit za výsledky učení Validace výsledků učení Uznání výsledků učení

21 Jádro ECVET: jednotky výsledků učení jednotka výsledky učení Jednotky jsou definovány koherentním souborem ZDK: znalostiznalosti dovednostidovednosti kompetencekompetence Obsah jednotek nezávisí na metodách profesní přípravy, učebních postupech atd.

22 Unit Kvalifikace odborného vzdělávání a přípravy Jádro ECVET: jednotky výsledků učení Počet, rozsah, úroveň (ERK), charakteristika kreditní body a hodnota jednotek jsou definovány na národní úrovni kompetentními orgány

23 Co to je jednotka? Soubor výsledků učení (znalostí, dovedností a kompetencí), který obvykle tvoří nejmenší součást kvalifikace, jež může být evaluována, validována a případně certifikována.

24 Všeobecné / specializované Jednotky: flexibilní rámec pro výsledky učení Transversální / specifické Volitelné / povinné Globální / rozdělené do pododdílů… Pokud jde o kvalifikaci, jednotky mohou být: Speciálně se vztahující k mobilitě Společné pro několik kvalifikací Vzájemně závislé / nezávislé

25 Kreditní body doplňující jednotky Kvalifikace Jednotka Kreditní body přidělené kvalifikaci a každé jednotce kompetentním orgánem

26 Co jsou kreditní body? Numerické vyjádření relativní váhy výsledků učení, které tvoří jednotku kvalifikace.

27 Kritéria pro přidělování kreditních bodů: základní informace Odkaz na předpokládanou průměrnou délku programu, který vede k takové kvalifikaci. Odkaz na množství učebních činností nebo na předpokládané pracovní zatížení nezbytné pro to, aby učící se získal soubor výsledků učení odpovídající částečné nebo úplné kvalifikaci. Obsah kvalifikace pokud jde o rozsah a/nebo objem znalostí, dovedností a kompetencí, které mají být získány. Odkaz na předpokládané úsilí učícího se člověka nezbytné k získání tohoto souboru výsledků učení. …

28 Kvalifikace odborného Vzdělávání a přípravy jednotka Kreditní body: příklad 20 bodů 40 bodů 15 bodů 75 bodů jednotka

29 „Směrnice“ pro přenos ECVET: nástroje pro vzájemnou důvěru a spolupráci „Směrnice“ pro jednotky & kreditní body Memorandum o porozumění Principy a obecná pravidla „Směrnice“ pro výsledky učení Rozhodnutí o přijetí

30 Dosažení cíle ECVET Technika ECVET 1. Kvalifikace & jednotky 4. Metodika pro přidělování a udělování kreditních bodů 3. Postupy hodnocení 2. Procedury validace výsledků učení

31 Kreditní body pro kvalifikaci a jednotky výsledků učeníShrnutí Kvalifikace vyjádřená jednotkami výsledků učení „Směrnice“ (pro jednotky, kreditní body, výsledky učení …) Hodnocení, validace, přenos a uznávání výsledků učení Rozhodnutí o přijetí a memorandum o porozumění pro vzájemnou důvěru

32 Zahájit konzultace (říjen březen 2007) ECVET: další kroky Připravit konzultační proces (Helsinki, říjen 2006) Závěrečná konference v Německu (červen 2007) Propagovat a rozšiřovat Připravit realizaci na národní a evropské úrovni Připravit formální návrh

33 Michel ARIBAUD – DG EAC – Unit A Více informací o ECVET:


Stáhnout ppt "Co je ECVET? Evropský systém přenosu kreditů pro odborné vzdělávání a přípravu: Nástroj pro podporu přenášení, shromažďování a uznávání kreditů v odborném."

Podobné prezentace


Reklamy Google