Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Implementace kompletního BI řešení na platformě SAS v České podnikatelské pojišťovně, a.s. odborný seminář ČSSI Praha 24.března 2006 Josef Vejlupek Česká.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Implementace kompletního BI řešení na platformě SAS v České podnikatelské pojišťovně, a.s. odborný seminář ČSSI Praha 24.března 2006 Josef Vejlupek Česká."— Transkript prezentace:

1 Implementace kompletního BI řešení na platformě SAS v České podnikatelské pojišťovně, a.s. odborný seminář ČSSI Praha 24.března 2006 Josef Vejlupek Česká podnikatelská pojišťovna, a.s. Projekt manager

2 Česká podnikatelská pojišťovna, a.s. n 7. největší pojišťovna v ČR n 5. největší neživotní pojišťovna v ČR n Specializace na pojištění vozidel – 3. místo na trhu v povinném ručení n 800 tisíc smluv, předepsané pojistné - za rok ,1 mld Kč n 60 poboček, 650 kmenových zaměstnanců, >6500 spolupracovníků n Strategičtí partneři: VZP, HVP, Česká pošta – prodej produktů v prodejních sítích

3 …a vznikla očekávání n Podpora rozhodování pro různé úrovně řízení n Zajištění jednotné datové základny = jediné pravdy n Zdroj nezkreslených finančních a provozních statistik n Výkaznictví vzhledem ke státu, ČKP, ČAP n Uživatelské vytváření pokročilých analýz n Podpora tvorby nových produktů n Hodnocení ziskovosti produktů n Hodnocení prodejních kanálů n Sledování výkonů pracovníků n Sledování škodních průběhů n Sledování a analýza pohledávek n Predikce cash-flow n Segmentace klientské základny n Vytěžení potenciálu zákazníků n Prevence a odhalování pojistných podvodů

4 Faktory úspěchu projektu n Identifikován sponzor (CIO) n Během prvních dnů realizován POC nad daty ČPP n Workshopy s vrcholovým vedením definovaly obchodní cíle n Zvolen přírůstkový přístup – budování ve více etapách n Každá etapa měla fáze s definovanými výstupy k odsouhlasení Assessment a sběr požadavků Návrh Realizace Testování n Kombinovaný tým SAS a ČPP (projektový manager na obou stranách) n Česté workshopy s uživateli, řízení očekávání n Transfer know-how a spolupráce při následném rozvoji řešení

5 Implementaci SAS přizpůsobil prioritám ČPP a datovým zdrojům První etapa / 2003 Druhá etapa 12 / / 2004 Smlouvy, rizika, objekty, klienti, pojistné události a výplaty, škodní rezervy, zaměstnanci, předpisy, platby, pohledávky Rezervy a podíly ŽP, regresy, zajištění, sjednatelé a provize, účetnictví, náklady a plány Třetí etapa 06 – 10 / 2004 extranet, zákaznické analýzy, analýzy rizik, podpora call centra, podpora detektivů Následná spolupráce Knowledge transfer Správa a další vývoj interně (geografické analýzy, rizikové profily) Školení pro IT a business

6 Řešení nyní pokrývá celou činnost pojišťovny

7 Datamarty (unifikované a opakovaně použitelné) MART1 MART3MART2 Aplikace (nad datamarty) OLAP REPORTING DATAMINING Navazující aplikace ETLPROCESYETLPROCESY Exportní rozhraní (přímý přístup do DBMS, výjimečně textové extrakty) txt Řízené metadaty Staging area (kopie primárních dat, nebo vytváření inkrementů) Staging area Architektura Master Data Store Operational Data Store (integrovaný datový model nezávislý na prim. systému, denní načítání) DWH - historie DWH - aktuální Primární systémy (měnící se) Provozní systémyÚčetnictví Externí data PlányEvidence

8 Technické parametry n Každý den se načítá několik set tabulek (>50 GB) a návaznými ETL procesy každodenně projde >300 GB dat n Automatizované ETL procesy řízené metadaty a kvalitou dat n Automaticky generovaná dokumentace obsahu pro uživatele n Provozní a vývojové prostředí n Zahrnuje technologie ETL, čištění a uložení dat, reporting i datamining n Několik stanic pro vývoj nové funkcionality n Plný přístup k DWH pro cca 25 uživatelů – analytiků n Všichni zaměstnanci mohou k DWH přistupovat přes portál Statické a dynamické reporty (>100) OLAP analýza (>20) Detailní info o zákaznících (call centrum, detektivové,...) Analytické aplikace (geografická analýza, segmentace,...)

9 Načítání dat (I) n Z počátku 1x týdně, postupně tlak na zvýšení počtu načítání n Od nasazení druhé etapy se načítá denně n Postupně se čas prodlužoval n Po zavedení třetí etapy začala být délka načítání neúnosná n Jeden z důvodů prodlužování času načítání – fragmentace disku (způsobuje současný běh více úloh načítání) n Upřesňovaly se požadavky, vznikaly nové požadavky, některé požadavky se opouštěly

10 Načítání dat (II) n Jednou týdně se provádí defragmentace paměti n Převedení části načítacích úloh vytvořených SASem do týdenního zpracování (datamarty, OLAPy, reporty) n Vytvoření vlastních ETL procesů jako doplněk k ETL procesům vytvořených SASem – dva důvody: 1.Požadované změny 2.Zkrátit čas načítání n Negativní vlivy na načítání – spouštění dávek v provozních a dalších systémech

11 Uživatelé datového skladu n Během prvních dvou etap jen pracovníci centrály n Později umožněn přístup pracovníkům na pobočkách n Ve třetí etapě umožněn nepřímý přístup externím organizacím (sjednatelům) Dělení uživatelů: n Uživatelé aplikace datového skladu (OLAPY, statické a dynamické reporty) Uživatelé využívající produkt SAS Enterprise Guide (poskytuje širokou škálu nástrojů od jednoduchých dotazů po pokročilé statistické analýzy )

12 Automaticky generovaná dokumentace dat Vytvářena ETL procesy z těchto tabulek Popisovaná tabulka Je využita při vytváření těchto tabulek

13 Smlouvy - aktuální Smlouvy GOLEM – univerzální kmen GOLEM – životní kmen

14 Údaje ke smlouvám Smlouvy Smlouvy - aktuální

15 Segmentace pojištění vozidel Smlouvy - aktuální Údaje ke smlouvám Výplaty pojistných událostí - aktuální

16 Dobře připravená a dokumentovaná data jsou základem Business Intelligence...

17 Přínosy projektu pro ČPP (I) n Zpřístupnění denně aktualizovaných provozních dat pro odborné útvary ÚPMV, ÚŽP, ÚNŽP Nástroje pro analýzy OLAP, statistické metody n Zlepšení přímé komunikace se zákazníky On-line podpora Call centra n Poskytování vybraných informací obchodním partnerům On-line podpora prostřednictvím webu, datové extrakty n Kontrola interních procesů Rekonciliace finančních informací s provozními daty

18 Přínosy projektu pro ČPP (II) n Podpora mandatorního výkaznictví a obchodního plánování Různé úrovně agregace dat Detail na úrovni elementárních rizik n Rozšíření podpory odborných útvarů Segmentace zákazníků Výpočet rezerv ŽP, bilanční sestavy a solventnost n Podpora úseků Pojistné matematiky a Zajištění Run-off analýzy, IBNR rezervy, analýza rizik n Geografická analýza n Fraud management, cílený marketing

19 Business Intelligence Vliv na obchod a řízení Návratnost Zdrojová data Standardní reporting Popisné modelování Prediktivní modelování DataInformaceZnalostInteligence Optimalizace Co se stalo ? Proč se to stalo ? Ad hoc reporting a OLAP Konsolidovaná data Co se stane ? Čeho by se dalo dosáhnout ?

20 Řešení SAS pro pojišťovnictví Referenční datový model, předpřipravená řešení, metodologieUložení dat a sledování historie, uložení OLAP, metadataPopis historie – reporting, OLAP, specializované aplikace, ad-hoc analýzy Pohled do budoucna – analýzy, pochopení, predikce, řízení DATA INTELIGENCE Integrovaná datová základna, čištění dat a odvozené datamarty

21 Josef Vejlupek Česká podnikatelská pojišťovna, a.s.


Stáhnout ppt "Implementace kompletního BI řešení na platformě SAS v České podnikatelské pojišťovně, a.s. odborný seminář ČSSI Praha 24.března 2006 Josef Vejlupek Česká."

Podobné prezentace


Reklamy Google