Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

POJMOVÁ MAPA JAKO NÁSTROJ AKTIVNÍHO UČENÍ V MATEMATICE POJMOVÁ MAPA JAKO NÁSTROJ AKTIVNÍHO UČENÍ V MATEMATICE Martina Chalupová 4. ročník; obor: M-NJ Martina.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "POJMOVÁ MAPA JAKO NÁSTROJ AKTIVNÍHO UČENÍ V MATEMATICE POJMOVÁ MAPA JAKO NÁSTROJ AKTIVNÍHO UČENÍ V MATEMATICE Martina Chalupová 4. ročník; obor: M-NJ Martina."— Transkript prezentace:

1 POJMOVÁ MAPA JAKO NÁSTROJ AKTIVNÍHO UČENÍ V MATEMATICE POJMOVÁ MAPA JAKO NÁSTROJ AKTIVNÍHO UČENÍ V MATEMATICE Martina Chalupová 4. ročník; obor: M-NJ Martina Chalupová 4. ročník; obor: M-NJ

2 POJMOVÉ MAPY POJMOVÉ MAPY  jsou pokusem vizuálně znázornit vzájemné vztahy myšlenek či pojmů  znázorňují pojmy a vazby mezi nimi v našem mozku do roviny, a to graficky a symbolicky

3 POJEM POJEM  zobecněná představa o něčem, vyjádřená jedním či více výrazy přirozeného nebo formálního (matematického) jazyka  označení, které dáváme myšlenkám, pomáhají nám třídit a uspořádat myšlenky

4 OZNAČENÍ POJMOVÝCH MAP OZNAČENÍ POJMOVÝCH MAP OZNAČENÍ POJMOVÝCH MAP  Mind Map  Kognitivní mapy  Mentální mapy  Sémantické mapy  Vědomostní mapy  Mapy mysli  Pavučina

5 NĚKTERÁ DALŠÍ OZNAČENÍ NĚKTERÁ DALŠÍ OZNAČENÍ  síťová znázornění  trsové nebo hnízdové či shlukové uspořádání  slovní předivo  myšlenkové spojnice  větvené myšlenky  strukturované přehledy či grafická znázornění

6 DRUHY GRAFICKÝCH ZNÁZORNĚNÍ POJMOVÝCH MAP DRUHY GRAFICKÝCH ZNÁZORNĚNÍ POJMOVÝCH MAP  Pavouček či pavučinka  Vztahy celek - části celek část

7  Sled kroků  Řazení  Propojení

8  Množinové uskupení (Vennův diagram)  Řetězec  Síť

9 POJMOVÁ MAPA VE VÝUCE MATEMATIKY POJMOVÁ MAPA VE VÝUCE MATEMATIKY  Vysvětlování nového učiva  Sumarizování učiva  Opakování probraného tématu  Zpětná funkce nejen pro žáky ale i pro učitele

10 VÝHODY PRO ŽÁKY VÝHODY PRO ŽÁKY  pochopení učiva  překódování do podoby, která se lépe pamatuje  zapamatování učiva  vybavování učiva  rekonstruování učiva, pokud přibývají nové poznatky

11 KOMU PŘINÁŠÍ VÝHODY KOMU PŘINÁŠÍ VÝHODY  žákům motivovaným pro učení  žákům se schopností analyzovat učivo a dedukovat závěry  žákům se schopností organizovat prvky učiva  žákům, kteří mají dobré verbální schopnosti, vizuální představivost  žákům, kteří se ve svém stylu učení opírají o vizuální zpracování informací

12 PROGRAMY NA VYTVÁŘENÍ POJMOVÝCH MAP PROGRAMY NA VYTVÁŘENÍ POJMOVÝCH MAP  MindManager (www.slunecnice.cz)  MindCad Incubator  BrainStorm (www.slunecnice.cz)  MindImage  Inspiration (www.inspiration.com)

13

14


Stáhnout ppt "POJMOVÁ MAPA JAKO NÁSTROJ AKTIVNÍHO UČENÍ V MATEMATICE POJMOVÁ MAPA JAKO NÁSTROJ AKTIVNÍHO UČENÍ V MATEMATICE Martina Chalupová 4. ročník; obor: M-NJ Martina."

Podobné prezentace


Reklamy Google