Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Komunikační a prezentační dovednosti Litvínov – říjen - 2011.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Komunikační a prezentační dovednosti Litvínov – říjen - 2011."— Transkript prezentace:

1 Komunikační a prezentační dovednosti Litvínov – říjen

2 Komunikace Jak řekl Paul Watzlawik (1995), nelze nekomunikovat.

3 Cíle programu Účastníci se seznámí se základními principy verbální a neverbální komunikace. Pojmenují si kritéria efektivní prezentace. Vyhodnotí si prostřednictvím škály své komunikační a prezentační dovednosti. Vyzkouší si vytvořit svou prezentaci. Zaměří se na specifika při prezentaci na veletrzích. Uvědomí si jak pocit vlastní hodnoty ovlivňuje sebevědomí a jak posiluje sebevědomí při vystupování.

4 Naučí se využívat různé technické a vizuální prostředky pro prezentaci na veletrzích. Své znalosti si doplní v rámci e-learningového studia. Sdílí své zkušenosti a myšlenky s ostatními. Vyzkouší si sestavit prezentaci na veletrh. Získají návrh scénáře vzdělávacího programu pro využití ve své lektorské praxi. Celková časová dotace 40 hodin.

5 Očekávání Potěší mne … Ocenil/a bych … Potřebuji … Zajímá mne …

6 Pojďme se seznámit S použitím materiálu, který máte k dispozici, vytvořte bilboard, který bude obsahovat, kdo jste a kam směřujete, za koho „kopete“, Vaše zájmy, vaše silné stránky a přednosti. 15 minut příprava Prezentace bilboardu 5 minut

7 Složky efektivní prezentace 1. komunikace verbální, 2. komunikace neverbální, 3. využití technických prostředků

8 Verbální komunikace Verbální projev je totiž do značné míry přímo ovlivněn tím, jak zkušeně umí prezentující zacházet s jazykem a nakolik a jakým způsobem je jeho projev osobitý.

9 Verbální složka projevu obsah stručný a jednoduchý slovník odpovídající tématu srozumitelný slovník slovník pestrý a nápaditý triky pro zdůraznění a přijetí myšlenek soulad verbální a neverbální složky komunikace soulad s image lektora

10 Jazyk Krátká slova a věty Jednoduchá slova Pozitivní a aktivní slova Známá slova

11 Oční kontakt Máte-li před sebou velkou skupinu posluchačů, osvědčuje se při zrakovém kontaktu s nimi „opisovat“ očima pomyslné písmeno Z, protože tak zrakem „zasáhnete“ největší počet lidí.

12 Mimika Nejjednoznačnějším mimickým signálem je úsměv, který má jednoznačný internacionální význam

13 Postoj celkové ukotvení těla ideální je tzv. pevný postoj

14 Pevný postoj tělo obrácené čelem k cílové skupině obě nohy rovnoměrně zatížené, asi na šíři ramen od sebe postoj zcela vzpřímený (hlavu vzhůru, ne nos!) paže volně visící podél těla, nebo s rukama volně vloženýma do sebe před sebou nad úrovní pasu přívětivý, důvěru vyzařující výraz obličeje

15 Gesta

16 Vzdálenosti Intimní zóna se rozkládá kolem nás ve vzdálenosti cm. Narušit ji mohou jen sexuální partneři, rodiče a děti, výjimečně pak ještě někteří cizí lidé ve speciálních případech (lékaři poskytující ošetření, cizí děti vyžadující útěchu atd.) Ze smyslů jsou do komunikace uvnitř této zóny významně zapojeny čich a hmat, význam zraku je omezen.

17 Osobní zóna je nejvýznamnější. Končí průměrně ve vzdálenosti o něco větší než 1 metr. Naši příbuzní, přátelé a lidé na které jsme zvyklí mohou do této zóny vstoupit. Naruší-li tuto zónu cizí osoba, instinktivně se snažíme regulovat vzdálenost - ustoupíme.

18 Sociální zóna (služební styk) - přibližně 1,3 - 4 m. V této vzdálenosti komunikujeme s cizími lidmi. Regulací vzdálenosti v rámci této zóny lze dát najevo mnoho - přiblížením se do vzdálenosti menší než 2 m je možné přinutit druhého k větší pozornosti, zvětšením vzdálenosti dát najevo nesouhlas nebo nezájem.

19 Veřejná zóna se rozkládá za vnější hranicí společenské zóny. Je to opatrná vzdálenost, používaná při setkání s cizími lidmi ve špatně předpověditelných situacích nebo s lidmi známými, která chcete "odkázat do patřičné vzdálenosti", abyste dali najevo svůj odstup, související třeba s vaší autoritou a prestiží.

20 Veletrhy Podle Vikipedie je veletrh výstava produktů firem z jednoho odvětví, jejímž hlavním cílem je prezentovat odborné veřejnosti nové produkty a navazovat kontakty s velkoodběrateli. Na rozdíl od běžného trhu tedy nejde o přímý prodej koncovým zákazníkům; ten zde často nebývá možný nebo jen v omezené míře.

21 1. Marketingová příprava ať se děje, co se děje, dbejte, aby to vypadalo, že je to váš záměr definujte si přesně a jasně cíl vaší expozice – jen to vede k úspěšné účasti na veletrhu. Zformulujte si odpověď na otázky „Proč chceme na veletrh jít?“, „Co čekáme, že nám to přinese?“ pokuste se své odpovědi vyjádřit také v číslech

22 2. Časové plánování sestavte si časový harmonogram přípravy veletrhu přihlaste se na účasti včas, tzn. předem. Pokud veletrh chystá celkový katalog, pošlete seznam exponátů a přihlášku do katalogu asi dva měsíce před začátkem neodkládejte objednávku služeb, předejte tím problémům rezervujte si zavčas hotely, salonky na firemní akce, konferenční sály apod., podle rozsahu veletrhu je třeba některé lokality blokovat až 10 měsíců předem nezapomeňte naplánovat i proškolení personálu – otázka pravomocí a kompetencí musí být jasná předem

23 3. Budget zahrňte účast na veletrhu do svých marketingových aktivit započtěte kromě plochy a expozice i technické přívody, osoby, dopravu, ubytování, fotografie, pozvánky, občerstvení apod.

24 4. Kreativita snažte se v zadání co možná nejpřesněji definovat svoji představu o obsahu a vzhledu Vašeho prodejního místa odpovězte si jasně na otázku „Co chci prezentovat?“ otázka „Jak toho dosáhnout?“ je vždy druhá v pořadí pokud to jde, ponechte kreativní stránku Vaší expozice na odbornících – architektech, designérech trvejte na plnění Vašich záměrů co se týče cíle a obsahu expozice – ptejte se: „Povede navržené kreativní řešení k cíli, který jsem si vytyčil?“

25 5. Místo věnujte zvýšenou pozornost výběru Vašeho prodejního místa uvědomte si, že tam, kde se nachází Vaše konkurence, budou i Vaši potencionální zákazníci nezapomeňte, že umístění expozice musí odpovídat Vašemu prodejnímu záměru rozhodněte se, jak chcete Vaše zákazníky oslovovat a jaký typ stánku tomu bude nejlépe vyhovovat – v řadě, na rohu, přístupný ze tří nebo ze všech stran – ostrovní

26 6. Vyhodnocení stanovte si dopředu nejen jasný cíl celé prezentace, ale i formu jejího vyhodnocení zajistěte si zpětnou vazbu od svých zákazníků sestavte jednoduchý dotazník, který bude Vaše hosteska e zákazníky vyplňovat. Na místě tak získáte bezprostřední reakci Vašich klientů, kterou můžete v budoucnosti využít pro nastavení komunikačních nástrojů zaznamenávejte si všechny postřehy již během veletrhu, po akci si vzpomenete pouze na jejich zlomek snažte se o objektivní hodnocení, nenechejte hodnotit jen jednu osobu, ať hodnotí celý veletržní tým


Stáhnout ppt "Komunikační a prezentační dovednosti Litvínov – říjen - 2011."

Podobné prezentace


Reklamy Google