Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Propaganda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777 399 01 Milevsko www.issou-milevsko.cz.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Propaganda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777 399 01 Milevsko www.issou-milevsko.cz."— Transkript prezentace:

1 Propaganda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko

2 ŠkolaSOŠ a SOU Milevsko Autor Mgr. Josef Kašpar Název VY_32_INOVACE_05_B_12_MEV TémaPropaganda AnotaceŽák se seznámí s podstatou propagandy Klíčová slovaMediální výchova, informace, propaganda, manipulace, totalita, komunismus, fašismus Cílová skupinaŽáci maturitních oborů SOŠ a SOU Milevsko Datum tvorby Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

3 Metodický pokyn: Prezentace je zaměřena především na výklad učiva. 4. – 7. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad (využití mezerníku) 8. – 10. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad + video (po kliknutí na hypertextové odkazy se objeví požadovaná stránka) 11. – 12. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad (využití mezerníku) 13. snímek: test (po kliknutí na textové pole přiletí „smajlík“) Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad problémem (problémové vyučování – žák sám přichází na řešení zadaného úkolu), interaktivnost probíhá využitím ICT.

4 Propaganda Propaganda = manipulace médii s cílem dosažení společenské kontroly, a to zejména v politickém kontextu, kdy je spojována s úsilím politických hnutí, organizací, vlád. Způsob ovlivňování jednotlivce, skupiny nebo celé společnosti, v jehož důsledku se výrazně změní názory a postoje cílové skupiny, aniž by si to dotyční uvědomovali.

5 Pilíře propagandy jednoduchost oslovení emocí oslovení představivosti opakování

6 Propaganda Manipulovaná osoba je přesvědčena, že je sama iniciátorem konkrétního jednání, že její rozhodnutí je projevem vlastní vůle. Ve skutečnosti se chová podle režie a plánu cizího autora. Termín propaganda má silně negativní zabarvení. Je typická pro totalitní státy.

7 Ovlivňování veřejného mínění Ovlivnění a prohloubení zaběhnutých společenských trendů.

8 Příklady propagandy Komunistické filmy Televize ve službách hákového kříže Válečná propaganda

9 Využití emocí Propagandisté často a rádi pracují s vypjatými emocemi, které dokážou vzbudit silné odhodlání, přesvědčení a současně vyvolat i iracionální pocity a reakce. Komunistický plakát

10 Ovlivňování veřejného mínění Tím, že je veřejnost na základě nekorektních údajů a informací mystifikována, může se ztotožnit s konkrétním řešením, názorem, na jehož základě schválí postup, který by za transparentních okolností jen stěží přijala. Komunistický plakát

11 Ovlivňování veřejného mínění

12 Oslavná propaganda – cílem je vytvořit příznivý dojem o konkrétní organizaci, mocenské skupině, vládě Očerňující propaganda – má jednostrannou, zaujatou pravdivou i nepravdivou prezentací skutečností diskvalifikovat protivníka Propaganda a její druhy

13 Test Informovat o událostech Ovlivnit myšlení lidí Propagovat výrobky a služby Co je cílem propagandy?

14 Zdroje a citace FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, a.s, 2009, ISBN Copyright (c) 2013 [Josef Kašpar] and its licensors (Corel). All rights reserved. KOUKOLÍK, František. Propaganda a logické klamy [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: HANUŠ, Břetislav. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: PINUS, Natalia. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: SOBOTKA. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Propaganda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777 399 01 Milevsko www.issou-milevsko.cz."

Podobné prezentace


Reklamy Google