Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

S TRATEGIE PODNIKU Z POHLEDU PERSONALISTY PODNIKATELSKÉ PROBLÉMY A PERSONALISTICKÁ ŘEŠENÍ Mgr. Petr Uherka, Dipl. Mgmt. (Open)

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "S TRATEGIE PODNIKU Z POHLEDU PERSONALISTY PODNIKATELSKÉ PROBLÉMY A PERSONALISTICKÁ ŘEŠENÍ Mgr. Petr Uherka, Dipl. Mgmt. (Open)"— Transkript prezentace:

1 S TRATEGIE PODNIKU Z POHLEDU PERSONALISTY PODNIKATELSKÉ PROBLÉMY A PERSONALISTICKÁ ŘEŠENÍ Mgr. Petr Uherka, Dipl. Mgmt. (Open)

2 „Žádná organizace si nemůže počínat lépe než její lidé.“ Peter F. Drucker

3 Evokace tématu Popište/nakreslete business model vaší firmy. V čem jsou pro vaše podnikání nezbytní lidé? Co jsou u vás lidské „zdroje“?

4 Jak moc znáte vaši firmu?

5 C O JE ZAČ A KDE JI NAJDETE ? P ROČ JI MANAŽEŘI POTŘEBUJÍ ? S TRATEGIE PODNIKU

6 Strategie: co je zač? „Strategie je co děláte (ne co říkáte), a co děláte, je vaše strategie (…)“ „(…) každá firma má strategii, dobrou či špatnou, bez ohledu na to, co říká (…)“ Milan Zelený, Všechno bude jinak

7 Strategie: kde ji najdete?

8 Strategie: proč ji manažeři potřebují? První zodpovědností manažera je definovat „realitu“. Strategická rozhodnutí „nasedají“ jedno na druhé, strategie je denní agenda firmy. Historie předznamenává formulaci budoucí strategie (fenomén „bludných kořenů“).

9 Není možné přesně předvídat budoucnost (metoda scénářů). Strategie je výsledkem dohod (politický rozměr). Atmosféra souvislé, pomalu postupující změny (logická „přírůstkovost“). Strategie: proč ji manažeři potřebují?

10 Strategie: jak ji manažeři vytvářejí?

11 P ODNIKATELSKÉ PROBLÉMY

12 Strategie a budoucnost „Zpozorování a zužitkování časové prodlevy mezi projevem určitého zásadního vývojového zlomu v ekonomice a společnosti s plným rozvinutím jeho důsledků - mohli bychom to považovat za předjímání budoucnosti, která již nastala.“ „Promítnutí nové myšlenky, která se pokouší dát směr a tvar tomu, co má přijít, na dosud nezrozenou budoucnost. Tomu bychom mohli říkat uskutečňování budoucnosti.“ Peter F. Drucker

13 Strategie jako perspektiva Perspektiva zvnějšku dovnitř. Q: makrotrendy vašeho odvětví „Jaký je skutečný obor naší činnosti?“ „Kdo jsou naši platící zákazníci?“ P. F. Drucker

14 Příklady podnikatelských problémů zvyšování provozní výkonnosti zvyšování prodejní efektivity optimalizace procesního uspořádání snížení nákladů a zlepšení dodavatelských vztahů zvýšení administrativních a absorpčních kapacit zefektivnění systém správy aktiv strategie tržních pobídek zefektivnění IT: od řízení kvality IT služeb přes interní vývoj až po procesy IT governance konceptualizace a umístění (positioning) projektu na trhu finanční modely a strategické dokumenty posouzení podnikatelského záměru

15 Strategie a vytváření hodnoty Q: Co je hodnotou pro vaše zákazníky? „Vy jen tiskněte spoušť. My se postaráme o zbytek.“ slogan Kodak Hodnota má mnoho podob, mnoho zdrojů (užitek, kvalita, image, dostupnost …). „Cena je to, co zaplatíte. Hodnota je to, co dostanete.“ Warren Buffett Hodnotu určují (platící) zákazníci.

16 Strategie a podnikatelské modely Q: Jak přeměnit nápaditý postřeh ve fungující podnik? Podnikatelský model je příběh o tom, jak podnik funguje, jak vydělává peníze. Jak nové business modely mění svět práce a zaměstnávání?

17 Strategie jako logika výkonnosti „Podstatou strategie je určit, co nebudeme dělat.“ M. E. Porter Vstup nových firem Vyjednávací síla dodavatelů Vyjednávací síla zákazníků Hrozba substitučních produktů Rivalita mezi konkurenty na trhu

18 Strategická rozhodování

19 P ERSONALISTICKÁ ŘEŠENÍ

20 Strategie jako vitalita – HR pohled Formují svoji budoucnost, jsou dynamické. Vytvářejí bezpečné, stabilní prostředí. Pak se pokoušejí o produktivitu. Nejdříve hledají užitečnost – pro zákazníky všeho druhu, vč. interních. Organizace jsou jako ekosystémy

21 Strategie: jak lidé spolupracují? Q: V čem jsou pro vaši firmu nezbytní lidé? „Skupina lidí se spojí a existuje jako instituce, které říkáme podnik (…), (…) takže jsou schopni kolektivně dosáhnout toho, čeho by samostatně dosáhnout nemohli (…)“ David Packard „Rozumné chování často nenastane, protože lidé spolu nehovoří, nedůvěřují si a nemají společné důvody.“ Charles Handy

22 Co transformovat na HR řešení? Demografie Zaměstnanecká atraktivita (branding) Vyhledávání a výběr Virtuální týmy Generační spolupráce Meziprofesní spolupráce Práce s talenty „Výsledků dosáhneme tím, že využijeme příležitostí, nikoli tím, že budeme řešit problémy.“ Peter F. Drucker

23 Strategie a HR řešení

24

25 Personalistické řešení aneb vytvořit dostupnou kapacitu Prostřednictvím konkrétních lidí jako„dodavatelů“ si kupuji: jejich pracovní (životní) čas, osobní a často certifikovanou odbornost, kompetenci pro pracovní místo a roli, osobní energii, transformovanou např. ve výkon, kreativitu, proměněnou např. v inovace, osobní reputaci, dobré jméno např. u zákazníků, jejich postoje, tedy internalizované hodnoty jako např. odpovědnost, pečlivost, obětavost, uvážlivost atd.

26 Základní výbava personalisty

27 „J E MNOHEM DŮLEŽITĚJŠÍ VE FIRMĚ DOSTAT SPRÁVNÉ LIDI NA SPRÁVNÁ MÍSTA, NEŽ VYTVÁŘET JAKÉKOLI, TŘEBA I TY NEJLEPŠÍ STRATEGIE.“ J ACK W ELCH 27


Stáhnout ppt "S TRATEGIE PODNIKU Z POHLEDU PERSONALISTY PODNIKATELSKÉ PROBLÉMY A PERSONALISTICKÁ ŘEŠENÍ Mgr. Petr Uherka, Dipl. Mgmt. (Open)"

Podobné prezentace


Reklamy Google