Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Procesní analýza vybrané části ČSÚ Bc. Petr Horák Brno, Květen 2012 Operační management.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Procesní analýza vybrané části ČSÚ Bc. Petr Horák Brno, Květen 2012 Operační management."— Transkript prezentace:

1 Procesní analýza vybrané části ČSÚ Bc. Petr Horák Brno, Květen 2012 Operační management

2 strana 2 Český statistický úřad (ČSÚ)  Orgán státní správy  Sběr, zpracování a prezentace dat (informací) týkajících se české ekonomiky  Široká působnost Různé činnosti Několik pracovišť, centrální sídlo v Praze Tato práce se zaměřuje jen na jednu konkrétní oblast Odbor stavebnictví, dopravy a informačních a komunikačních technologií Krajské správy Brno.

3 strana 3 Cíl práce a metodika  Provést analýzu vybrané části ČSÚ  Navrhnout vylepšení výhodná pro: Úřad – efektivita Zaměstnanci – zjednodušit jim práci Veřejnost (respondenti) – minimální administrativní zátěž  Určitá míra abstrakce – koncentrace na to podstatné  Procesy a co by je zefektivnilo Širší pohled

4 strana 4 Základní informace  Úřad požaduje data od ekonomických subjektů (s.r.o.)  Výběr jen některých Reprezentativnost vs. Nízká administrativní náročnost Mění se často, velké subjekty prakticky všechny  Povinnost poskytnout data je daná zákonem => hrozí sankce  Data poskytují subjekty prostřednictvím výkazů (podobné účetním?)  Různé druhy, typy, jejich přílohy  Různé termíny, diskutabilně stanovené

5 Proces zpracování dat v ideálním případě strana 5

6 Proces zpracování dat v obvyklém případě strana 6

7 Vyplňování výkazů  Na základě údajů z účetnictví Rozvaha VZZ i analytika  Klasicky vyplněné výkazy Formuláře zasílá úřad poštou  Možnost elektronického vyplnění =>výhody Kompletní informace na webu Aplikace pro elektronické vyplnění FAQ, apod. strana 7

8 Komunikace s úřadem  Kanály Telefon Fax Pošta Webové stránky Datové schránky  Zaměstnanci se snaží vyjít vstříc Chyby tolerovány Nedodržování termínů Snaha respondentům pomoct strana 8

9 Pr oblematické aspekty z pohledu respondentů strana 9  Administrativní zátěž  Statistika k ničemu  Požadují integraci s dalšími institucemi  Nezájem vyplňovat výkazy  Nerozumí jim  Špatný druh vyplněných výkazů  Špatné přílohy  Chybně vyplněné výkazy  Nedodržování termínu

10 Východiska pro vylepšení strana 10 Vnitřní prostředí Strengths (S)Weaknesses (W) Přehledný web Obtížné změny (nutnost legislativního schvalování) Možnosti komunikaceMnoho druhů výkazů Elektronické vyplňováníMnohdy dublované údaje Ochotní a kvalifikovaní zaměstnanciNevhodně stanovené termíny Zastaralý informační systém Vnější prostředí Opportunities (O)Threats (T) Integrace úřadů státní správy (s finančním úřadem, obchodním rejstříkem) Neochota respondentů vyplňovat výkazy Narůstající zájem o vyplňování výkazů elektronicky Neúplně či chybně vyplněné výkazy (i opakovaně) OCR technologie Menší podnikatelské subjekty se brání zasílání do výkazů do datových schránek Informační kampaň pro zlepšení povědomí Komunikace prostřednictvím datových schránek

11 Vylepšení 1/2  Ovlivnitelné zaměstnanci a ČSÚ Subjekty statistického šetření by se neměly tak často měnit. Mělo by být stanoveno méně druhů a typů výkazů a jejich příloh. Obsah výkazů a jejich kombinace by se měly nastavit tak, aby se nedublovaly údaje. Systém termínů by měl být zjednodušen a některé termíny by měly být zafixovány (neměly by se tak často měnit). Sjednocení termínů s termíny stanovenými například v oblasti daně z DPH Zjednodušení urgencí Změna IS Integrace s jinými orgány státní správy (FÚ, apod., ARES,…) strana 11

12 Vylepšení 2/2  Ovlivnitelné respondenty Lepší respondentská morálka Využívat web pro dotazy Elektronické vyplňování – rychlejší, levnější, zkontroluje chyby Datové schránky??? Zpřístupňovat účetní závěrku Snaha se domluvit Někdy lepší rovnou zaslat, než se hádat strana 12

13 Závěr  Realizovatelnost vylepšení? Vhodná doba Dostatek času Potřeba legislativních změn Může to pracoviště ovlivnit Je na to dostatek finančních prostředků  Prostor pro další analýzu Hlubší analýza Menší části Jiné útvary Názory respondentů?? strana 13

14 Děkuji za pozornost. Petr Horák 2012 strana 14 Zde je prostor pro vaše dotazy.


Stáhnout ppt "Procesní analýza vybrané části ČSÚ Bc. Petr Horák Brno, Květen 2012 Operační management."

Podobné prezentace


Reklamy Google