Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

 Substituční efekt (zvýšení ceny)  Důchodový efekt (zvýšení ceny)  Ceny tzv. komplementů Zdroj: www.sketa-shop.ic.cz/.../SVSaZSV-30-Cena_jako_vysledek_stretu.d...

Podobné prezentace


Prezentace na téma: " Substituční efekt (zvýšení ceny)  Důchodový efekt (zvýšení ceny)  Ceny tzv. komplementů Zdroj: www.sketa-shop.ic.cz/.../SVSaZSV-30-Cena_jako_vysledek_stretu.d..."— Transkript prezentace:

1  Substituční efekt (zvýšení ceny)  Důchodový efekt (zvýšení ceny)  Ceny tzv. komplementů Zdroj:

2  Lidé se snaží nedostupný výrobek nahradit (substituovat) nějakým jiným, zkrátka najít nějakou náhražku  Koncerty jsou příliš drahé, raději si pořídím CD a poslechnu si to  Ceny vstupenek jsou příliš drahé, raději si pořídím DVD  Zdražili benzín, do práce se nedopravuji svým autem, používám MHD

3  Vyjadřuje situaci, kdy při zvýšení cen musím omezit svoje potřeby, neboť se vzrůstajícími cenami klesá můj příjem (důchod) = výplatu mám stejnou, ale méně toho nakoupím  Již nejsem ochoten si koupit například nový televizor, ten starý sice už nemá ostrý obraz, ale zatím musí stačit Růst cen elektřiny (www)

4  Vliv na poptávku mají i ceny tzv. komplementů  Komplement je výrobek, který nějak souvisí s jiným výrobkem.  Komplementem k autu je benzín. Pokud bude velmi drahý benzín, bude se prodávat méně aut (auta a benzín se prodávají u odlišných obchodníků)  Komplementem k tiskárně je náplň (tiskárnu i náplň mohu koupit u stejného obchodníka)


Stáhnout ppt " Substituční efekt (zvýšení ceny)  Důchodový efekt (zvýšení ceny)  Ceny tzv. komplementů Zdroj: www.sketa-shop.ic.cz/.../SVSaZSV-30-Cena_jako_vysledek_stretu.d..."

Podobné prezentace


Reklamy Google