Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Komunikační kampaň „Ryba Domácí“ příležitost pro produkční rybáře 4. 12. 2009.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Komunikační kampaň „Ryba Domácí“ příležitost pro produkční rybáře 4. 12. 2009."— Transkript prezentace:

1 Komunikační kampaň „Ryba Domácí“ příležitost pro produkční rybáře

2 2 0. Etapa 1. Etapa 2008 VAROVÁNÍ A PŘEDSTAVENÍSEZNÁMENÍ A POZNÁNÍ Potřeba života s rybími produkty 2. Etapa Etapa od 2012 RŮST A ROZVOJ ODVĚTVÍ Upozornění na produkt a jeho benefity Vysvětlování benefitů a zdravotních důvodů Cílová skupina Neznalost, nízká konzumace, nedostupnost vytváří bariéru Otevření komunikace = odstranění bariér

3 3 Strategie komunikace Startovní situace na trhu sladkovodních ryb připomínala „začarovaný kruh“: Producenti a zpracovatelé nenabízejí dostatek produktů ze sladkovodních ryb. Distributoři je tudíž nezařazují do své nabídky. Spotřebitel je nevyžaduje. Spotřebitel je nekupuje.

4 4 Hlavní cíle ■ Prostřednictvím brandu „RYBA DOMÁCÍ“ posilovat image sladkovodních ryb jako celku ■ Upozorňovat na nedostatečnou konzumaci sladkovodních ryb a rizika, která z toho vyplývají ■ Dále představovat sladkovodní ryby a možnosti, jaké nabízejí ■ Působit na zpracovatele a výrobce Zvýšit spotřebu zejména zpracovaných sladkovodních ryb, udržet tak celkový výkon a zaměstnanost v sektoru produkčního rybářství a rozložit produkci sladkovodních ryb do celého roku

5 Ryba domácí Prvním krokem bylo vytvoření značky projektu. Sladkovodní ryby jsme zahrnuli pod jednu značku, pod nímž budeme po celou dobu kampaně komunikovat i jednotlivé ryby. Tento brand odliší sladkovodní ryby od jiných druhů ryb a měl by se stát synonymem pro danou komoditu. Tato značka, mimo jiné, zákazníkovi sdělí: ■ tento produkt je sladkovodní ryba, respektive kapr ■ nákupem sladkovodní ryby podporujete rybářství, ekologicky čisté odvětví

6 Ryba domácí ■ V souvislosti s legislativou, kdy je omezeno používání zeměpisného označení v propagaci a vzhledem k jednotnému evropskému trhu, je hlavním identifikačním prvkem slovo RYBA, přívlastek domácí slouží jako vyvolání potřeby u konečného spotřebitele, že RYBA DOMÁCÍ je něco, co je potřeba mít doma, tzv. na talíři ■ Prvořadým důvodem k použití slovního výrazu Ryba Domácí je potřeba silně a transparentně komunikovat, že chované sladkovodní ryby jsou jednoznačně určeny k naší domácí spotřebě, patří na náš domácí stůl a jsou nedílnou součástí našeho rodinného jídelníčku

7 7 Klíčové komunikační sdělení kampaně NAŠE DOMÁCÍ RYBA JE ZDRAVÁ A CHUTNÁ V rozdělení na jednotlivé fáze komunikace

8 8 Cílová skupina pro komunikaci S kým komunikujeme? Komunikaci rozdělíme pro dvě základní cílové skupiny: ■ ŠIROKÁ VEŘEJNOST Primární Žena – hospodyně Sekundární Ostatní ■ ODBORNÁ VEŘEJNOST

9 Ryba domácí – rok 2008 Kampaň byla realizována ve dvou krocích: 1. krok Upozornění na problém ■ Varování – Nízká spotřeba sladkovodních ryb! Co s tím uděláme? 2. krok Hledáme řešení ■ Seznámení a poznání – Seznamte se se sladkovodními rybami. Překvapí Vás! Jsou zdravé, jsou chutné, jsou kvalitní. Hlavní druhy ryb vybrané pro komunikaci s cílovými skupinami: ■ kapr ■ tolstolobik ■ amur Použité nástroje: ■ hlavní část kampaně v roce 2008 prezentována v TV formou TV spotu

10

11

12 12 Poměr aktivit 2008

13 Ryba domácí v letech 2009 – 2011 Druhá část kampaně je soustředěná do let 2009 – 2011 a nese název VYZKOUŠENÍ produktů a jejím hlavním cílem je dosáhnout poznání kvality sladkovodních ryb a vzbuzení obliby u spotřebitelů. V rámci jednotlivých let je kampaň od roku 2009 rozčleněna do tří tématických fází, a to hlavně z důvodu pokusit se rozložit produkci sladkovodních ryb rovnoměrně a nespoléhat pouze na poptávku v závěru roku.

14 Ryba domácí v roce 2009 Jaro – Velikonoce ■ apel na tradici konzumace sladkovodních ryb jako postního pokrmu ■ hlavní téma: Velikonoční kapr ■ období komunikace: březen – duben Léto – grilování ■ sladkovodní ryba jako ideální produkt ke konzumaci v letním období ■ hlavní téma: Kapr vás příjemně překvapí – grilování sladkovodních ryb ■ období komunikace: květen – srpen Podzim – výlovy ■ čas výlovů a s tím spojené zajímavé aktivity, příprava na Vánoce – hlavní cíl přilákat celou rodinu na tradiční výlovy rybníků v souvislosti s poznáním tradičního odvětví „rybníkářství“ a posílení tradice konzumace ryb na vánočním stole ■ hlavní téma: S podzimem je tradičně na pořadu dne kapr ■ termín: září – listopad

15 Ryba domácí v roce 2009 Nástroje marketingového mixu: ■ TV sponzoring Kluci v akci, 8 dílů – poslední díly a Pod pokličkou a VKV ■ Inzerce v magazínech ■ Outdoor ■ Internet ■ Rozhlas ■ Instore podpora a Makro spolupráce ■ Ochutnávky v hypermarketech spojené se spotřebitelskou soutěží, účasti na regionálních slavnostech, podpora výlovů formou kola štěstí ■ POS materiály ■ PR a TK s novináři ■ Kurzy pro profesionální kuchaře a další…

16

17

18

19 19

20 20 Poměr aktivit 2009

21 Ryba domácí v roce 2010 ■ pokračování v informační formě kampaně ■ hlavní sdělení “sladkovodní ryba je zdravá a chutná“ ■ v další úrovni budou spotřebitelům předkládány – specifické důvody pro konzumaci sladkovodních ryb (zdraví, obsah nenasycených mastných kyselin omega 3) – způsoby úpravy a vhodné recepty V roce 2010 bude komunikační kampaň nadále rozložena do tří tématických fází jako v roce 2009 (jaro, léto, podzim). ■ využity budou obdobné nástroje jako v roce 2009 ■ posíleny budou nástroje marketingového mixu: – TV sponzoring – rozhlas – ochutnávky v místech prodeje ■ omezí se nástroje marketingového mixu: – komunikace s odbornou veřejností – OOH (smart boxy)

22 22 Konkrétní aktivity pro rok 2010 Jaro - Velikonoce ■ TV sponzoring ■ Tisk - magazíny ■ Rádio – spot ■ Internet ■ Promoakce ■ TV - sponzoring ■ Tisk – magazíny ■ Rádio - spot ■ Internet ■ Promoakce KREATIVITA BRAND Cílová skupina – Široká veřejnost Celoroční komunikace PR komunikace, web rybadomaci.cz, road show, POS, Makro Podzim - výlovy Léto – grilování ■ TV sponzoring ■ Tisk – magazíny ■ Rádio – spot ■ Internet ■ Ochutnávky HM ■ Spotřebitelská soutěž

23 23

24 24 Poměr aktivit 2010

25 25 Shrnutí RYBA DOMÁCÍ: ■ je informativní kampaní o sladkovodních rybách ■ probíhá na národní úrovni ■ musí splňovat nařízení rady ES č. 1198/2006

26 26 Doporučení a šance pro vás ■ Využití synergického efektu ■ Navázání na národní kampaň regionálně a lokálně ■ Navázání na aktivity RYBA DOMÁCÍ ■ Prezentace prodejních míst

27 27 Doporučení a šance pro vás Konkrétní příklady: 1) Inzerce v regionálním tisku 2) Inzerce v regionálním rozhlase 3) Přidružení se k promoakcím RD s vaším prodejním stánkem producenti, zpracovatelé… Sdělení: Jezte sladkovodní rybyKupte si sladkovodní ryby u nás Benefity a zdravotní důvody Spotřebitel

28 28 Děkujeme za pozornost


Stáhnout ppt "Komunikační kampaň „Ryba Domácí“ příležitost pro produkční rybáře 4. 12. 2009."

Podobné prezentace


Reklamy Google