Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Potravinářské veletrhy a výstavy 2013-2014 ve východních teritoriích Ing. Arne Kejdana, vedoucí oddělení komunikace s veřejností odbor komunikace, Ministerstvo.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Potravinářské veletrhy a výstavy 2013-2014 ve východních teritoriích Ing. Arne Kejdana, vedoucí oddělení komunikace s veřejností odbor komunikace, Ministerstvo."— Transkript prezentace:

1 Potravinářské veletrhy a výstavy ve východních teritoriích Ing. Arne Kejdana, vedoucí oddělení komunikace s veřejností odbor komunikace, Ministerstvo zemědělství

2 R ole Ministerstva zemědělství v podpoře exportu Realizace Národních expozic pod patronací MZe na mezinárodních veletrzích a výstavách v zahraničí (důležitá vzájemná spolupráce s MPO a agenturou Czech Trade, dále se ZÚ ČR v daném teritoriu) Spolufinancování programů na propagaci zemědělských produktů (programy spolufinancované EU)

3 Realizace Národních expozic ČR pod patronací MZe na mezinárodních veletrzích a výstavách v zahraničí Při rozhodování o realizaci Národních expozic se vychází z těchto hledisek a kritérií: cíle státní proexportní politiky (zájem ČR na posílení vzájemných vztahů a obchodní výměny s ostatními státy světa) saldo agrárního zahraničního obchodu s jednotlivými zeměmi výsledky jednání v rámci agrární diplomacie zájem firem o prezentaci na konkrétních mezinárodních veletrzích a výstavách

4 propagace firmy a jejích výrobků je významným marketingovým nástrojem posilujícím proexportní aktivity firmy navázání nových obchodních kontaktů, stabilizace již zavedených kontaktů porovnání marketingové strategie firmy se strategií konkurence (politika produktu, cenová a distribuční politika) možnost provedení analýzy tržní pozice v daném teritoriu navázání spolupráce nejen při prodeji výrobků, ale i v kooperaci při výrobě, dodávkách surovin, balení, logistice seznámení s nejnovějšími trendy v oblasti technologií výroby, zpracování a obalové techniky Význam prezentace firem na mezinárodních veletrzích a výstavách

5 Účast firem v rámci Národní expozice je kladně hodnocena z těchto důvodů: -úspora nákladů při společné prezentaci v rámci Národní expozice -prezentace v rámci Národní expozice napomáhá zvýšení důvěryhodnosti dané firmy u zahraničních partnerů – zejména v zemích jako je Rusko, Čína, země a Arabského poloostrova, Afrika či země Jižní Ameriky)

6 Realizované akce v roce 2013 Internationale Grüne Woche, Berlín, Německo, Biofach, Norimberk, Německo, World Food, Moskva, Ruská federace, Anuga, Kolín nad Rýnem, Německo, SIAL MIDDLE EAST, Abu Dhabi, Spojené arabské emiráty ( )

7 Plánované akce v roce 2014 Internationale Grüne Woche, Berlín, Německo, Biofach, Norimberk, Německo, Gulfood, Dubaj, Spojené arabské emiráty, SIAL China, Shang-hai, Čína, květen 2014 (dle zájmu firem) World Food Baku, Ázerbajdžán, květen 2014 (dle zájmu firem) Polagra-Food, Poznaň, září 2014 (dle zájmu firem) World Food Moskva ( ) nebo Zolotaja Oseň Moskva, (říjen 2014), Ruská federace (dle zájmu firem) SIAL Paříž, Francie, – ve spolupráci se SZIF (prezentace nositelů značky Národní kvality –Klasa)

8 Účast firem prostřednictvím stánků Czech Trade – navrhovaná podpora ze strany MZe v roce 2014 China Food and Drinks Fair (březen 2014) Seoul Food (květen 2014) World Food, Ukrajina (říjen 2014) World Food Almaty (listopad 2014)

9 Priority pro roky 2015 a 2016 účast na již zavedených veletrzích (Anuga 2015, SIAL Paříž 2016, Internationale Grüne Woche) opakovaná účast na veletrzích v Ruské federaci, Číně a ve Spojených arabských emirátech – trvalý zájem firem posouzení možnosti a realizace účasti na veletrzích v zemích jako je Ukrajina, Uzbekistán, Ázerbajdžán, Korea, ev. Japonsko – dle konkrétního zájmu firem

10 Spolufinancování programů na propagaci zemědělských produktů (programy spolufinancované EU) programy předkládají svazy a organizace reprezentující sektor (Agrární nebo Potravinářská komora apod.) základní model: program na 3 roky, program financuje z 50% EU, 30% členský stát, 20% předkládající organizace – svaz, komora apod.) právní základ - dle Nařízení EK č. 3/2008 a 501/2008) v rámci těchto propagačních programů je možné též financovat účast na veletrzích a výstavách a další opatření – jako propagace v TV, tisku, semináře – bez možnosti však konkrétní prezentace firmy).

11 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Potravinářské veletrhy a výstavy 2013-2014 ve východních teritoriích Ing. Arne Kejdana, vedoucí oddělení komunikace s veřejností odbor komunikace, Ministerstvo."

Podobné prezentace


Reklamy Google