Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

 time = čas  management = vedení, správa, obratné řízení,  Jedná se tedy o jakousi správu času, neboli „Jak řídit svůj čas“.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: " time = čas  management = vedení, správa, obratné řízení,  Jedná se tedy o jakousi správu času, neboli „Jak řídit svůj čas“."— Transkript prezentace:

1

2  time = čas  management = vedení, správa, obratné řízení,  Jedná se tedy o jakousi správu času, neboli „Jak řídit svůj čas“.

3  S časem se musí hospodařit jako s penězi!  Když uděláte chybu a přijdete o peníze, je to velmi nepříjemné, ale většinou je tato ztráta nahraditelná.

4  Výsledkem nesprávného zacházení s časem jsou :  stresy  poškozené zdraví  finanční ztráty  nesplněné vlastní cíle  nenaplněné představy o životě.

5  dosáhnout toho, abychom měli čas na všechno, co pokládáme za důležité  mít čas na odpočinek, přátele, na rodinu i na koníčky  vyhnout se stresu  dostat svůj časový rozvrh pod kontrolu

6  1. Dělat věci podle stanovených priorit (nedopustit, aby urgentní záležitost vytěsnila důležitou) 2. Delegování povinností (Co mohou dělat jiní, ať dělají jiní) Hřbitovy jsou plné těch, kteří si mysleli, že bez nich to nejde.

7  3. Efektivně využívat pomůcky (pořídit si kvalitní (vhodné) pomůcky a využívat jich)  4. Systematické plánování času (získáme ucelený pohled na naší vytíženost, snadno si doplníme další povinnosti a předejdeme možné časové kolizi)

8  5. Umět říci NE (Odmítáme nabídku, nikoliv člověka)  6. Umět s věcmi „švihnout“ (Umět včas odhadnout, na kterou činnost se nehodíme )  Náš čas není o nic méně důležitější než čas kohokoliv jiného

9  7. Informovanost (včasná a úplná informovanost je klíčem k dobrému zvládnutí času)  8. Rušivé vlivy ( telefonáty, návštěvy, náhlé a nehlášené porady) 9. Časové rezervy

10  10. Uspořádání pracovního místa ( prostorová inteligence – šetří čas při hledání důležitých materiálů, pomůcek, dokumentů,..)

11  Najděte v textu příklady nedodržení těchto pravidel a jejich důsledky: 1. Umění říct ne 2. Systematické plánování času 3. Uspořádání pracovního místa 4. Rušivé vlivy 5. Delegování pravomocí 6. Informovanost 7. Dělat věci podle stanovených priorit  Vytvořte stručný časový plán tak, aby pan XY stihl vše potřebné

12  Diář nevlastní. Už zapomněl, že je odpoledne oslava  Rozhoduje se, zda-li pojede do práce MHD nebo automobilem. Vzhledem k ceně se rozhodne využít MHD. Po cestě domů hodlá vyzvednout děti ze školky.  Do práce přijde včas. Ví, že musí odevzdat výkres.  Začne hledat rozpracovaný výkres a podklady. Ztratí hodinu vzácného času hledáním.  Začne na výkresu pracovat. V tom je vyrušen telefonem, kdy mu manželka připomene odpolední oslavu. Slíbí, že vše obstará on sám.  Nyní je rozrušen. Rozhodne se odpočinout si. Do odevzdání práce je ještě čas.  Není však informován o podnikové poradě – nezájem o dění v podniku. Po zahájení porady je pro něj vyslán kolega. U nadřízeného klesá jeho reputace.  Po skončení porady již nemá dostatek času na vypracování výkresu. V práci je přesčas a dokončuje výkres. Výkres odevzdává opožděně  Kolegovi kývl na jeho žádost o přípravu podkladů na druhý den. Z práce odchází rovněž pozdě.


Stáhnout ppt " time = čas  management = vedení, správa, obratné řízení,  Jedná se tedy o jakousi správu času, neboli „Jak řídit svůj čas“."

Podobné prezentace


Reklamy Google