Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MAS HRUBÝ JESENÍK NÁVRHY ROZVOJOVÉ STRATEGIE Bc. Jan Řezníček.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MAS HRUBÝ JESENÍK NÁVRHY ROZVOJOVÉ STRATEGIE Bc. Jan Řezníček."— Transkript prezentace:

1 MAS HRUBÝ JESENÍK NÁVRHY ROZVOJOVÉ STRATEGIE Bc. Jan Řezníček

2 OBSAH STABILNÍ ZÁKAZNÍCI PRO MALÉ REGIONÁLNÍ PRODUCENTY VÍCE INVESTIC V REGIONU KLIDNÉ STÁŘI V JESENÍKÁCH KULTURNÍ ROZMANITOST A VZDĚLÁVÁNÍ PRO BUDOUCNOST FUNGUJÍCÍ PŘESHRANIČNÍ TRH MODERNÍ SYSTÉM CESTOVNÍHO RUCHU PROPAGACE REGIONU „JeseníkyExport“ „JeseníkyTaste“ „JeseníkyInvest“ „JeseníkyTourism“ „JeseníkySociety“ „JeseníkyPromo“ „JeseníkyRetirement“

3 Program podpory malých regionálních producentů Vylepšení programu „JESENÍKY originální produkt“. Cílem programu je, aby místní producenti nalezli své stabilní zákazníky. STABILNÍ ZÁKAZNICI PRO MALÉ REGIONÁLNÍ PRODUCENTY Trhy místních producentů, v turisticky nejexponovanějších termínech na nejrušnějších místech (např. hlavní příjezdová trasa do Jeseníků). Internetové stránky „JeseníkyTaste“, inzerce zdarma pro místní producenty, hodnocení zákazníků. Spolupráce s restauracemi. Ty restaurace, které by vařily z místních potravin a propagovaly by místní producenty např. přílohou v jídelním lístku „Víte co jíte“ s kontakty na producenty daných potravin, by obdržely certifikát „JeseníkyTaste“ a těšily by se marketingové podpory „JeseníkyTaste“. „JeseníkyTaste“ Drobní producenti si najdou své stabilní zákazníky z řad turistů, kteří region často navštěvují, vytvoří si tak své vlastní sítě odběratelů.

4 Pomoc investorovi při jednání s úřady (všechny druhy povolení) Dotační management – pomoc investorovi najít dotaci na jeho záměr v regionu Pomoc investorovi s náborem zaměstnanců (najít investorovi adekvátní zaměstnance) Pomoc investorovi s propagací (při investici v cestovním ruchu) Organizovat tendry pro členy MASHJ za účelem zajištění snížení nákupních cen společně využívaných dodávek a služeb (kancelářské potřeby, energetika atp) Program „TVOJE PODNIKATELSKÁ ŠANCE V JESENÍKACH“ Program zaměřen na výše příjmové fyzické a právnické osoby s cílem informovat je o možnostech investování v Jeseníkách, přesvědčit je o výhodnosti této investice, vytvořit jim regionální „investiční pobídku“. VÍCE INVESTIC V REGIONU 1.Informační systém (databáze nemovitostí na prodej…) 2.Zasílání investičních pobídek cílové skupině 3.Realizace pobídky „JeseníkyInvest“ Regionální investiční pobídky pro nové a stávající podnikatele angažované v MASHJ

5 Program „TVOJE PODNIKATELSKÁ ŠANCE V JESENÍKÁCH“ VÍCE INVESTIC V REGIONU Verze pro polský trh „JeseníkyInvest“ Verze pro německý trh cíleno na potomky odsunutých Němců (nutno vypátrat a zasílat jim „investiční pobídky“) Inwestuj w czeskich górach i ciesz się czeskim klimatem, kiedy tylko chcesz! Řada podnikatelů, manažerů již má vybudovanou širokou síť kontaktů, kamarádů, známých. To je první předpoklad k tomu, aby svůj budoucí „penzion“ dokázali obsadit bez nutnosti vysokých investic do propagace. Oblasti investic Cestovní ruch Malé a střední provozovny/výrobny Farmy IT Výzkumné oddělení firem

6 Program zaměřený na výstavbu pečovatelských domů pro německé seniory Senioři z Německa hledají v Evropě místa pro levnější prožití svého stáří. V dané oblasti operuje několik agentur, které se specializují na přemístění německých důchodců do pečovatelských domů ve střední a východní Evropě. KLIDNÉ STÁŘÍ V JESENÍKÁCH 1.Navázání kontaktu s agenturami a potenciálními investory 2.Pomoc při dosažení dohody mezi investorem a specializovanou agenturou 3.Pomoc s byrokracií, překlady, hledáním personálu, zajišťování služeb atd… „JeseníkyRetirement“ Německý průměrný důchod představuje cca 750 EUR měsíčně. Případná výstavba pečovatelských domů by měla probíhat ve stylu tradičních horských chalup, tak aby německým seniorům navodila co nejlepší atmosféru. Pobyt seniorů v regionu by měl být navázán na lázeňské služby, které jsou v ČR cenově dostupné.

7 Cílem je přivést do Jeseníků tradice ze všech koutů, odkud sem v průběhu dosídlování přicházeli lidé. Výsledkem pak bude živý, multikulturní region. Do programu je možné zapojit i polskou stranu a rómskou menšinu. KULTURNÍ ROZMANITOST A VZDĚLÁVÁNÍ PRO BUDOUCNOST 1.HLEDEJ SVÉ KOŘENY Děti pod vedením svých učitelů hledají oblast kde mají kořeny jejich předci. 2.NAUČ SE TRADICE TVÝCH PŘEDKŮ Děti by pod vedením pedagogů byly vyslány do regionů, odkud pocházejí jejich předci a učily by se místním tradicím. 3.KULTURNÍ FESTIVALY (=TURISTICKÁ ATRAKCE) V těch nejexponovanějších turistických termínech by jednotlivé obce prezentovaly svou „importovanou“ kulturu svých předků. Na relativně malém území by tak vznikl mix kultur a tradic z celé republiky ( + Polsko a Rómská kultura), to by vytvořilo turistický unikát. Program pro studenty vyšších stupňů základních škol a středních škol „JeseníkySociety“

8 Program pro udržení schopných studentů Absolventi středních škol odcházejí studovat do měst, ti nejschopnější si již v průběhu studií najdou svého budoucího zaměstnavatele. Tito lidé nejenže se do svého regionu již nevrátí, často na něho úplně zanevřou. Tento trend je nutné zastavit. Region potřebuje své nejschopnější studenty udržet. Student se po ukončení studia vrátí do regionu nebo pro něho bude pracovat ve městě. Bude účinnou spojkou mezi regionem a ekonomickými centry. KULTURNÍ ROZMANITOST A VZDĚLÁVÁNÍ PRO BUDOUCNOST V rámci projektových činností vyhlédnout ty nejschopnější na místních středních školách. V průběhu studia na VŠ je nechat vymýšlet projekty pro region v jejich oboru – jsou schopni zakomponovat teoretické odborné znalosti vyučujících. Vyhlašovat soutěže na seminární a závěrečné práce pro region s tím, že ty nejlepší budou finančně ohodnoceny. „JeseníkySociety“

9 PROGRAM„TVŮJ REGION TĚ POTŘEBUJE“ KULTURNÍ ROZMANITOST A VZDĚLÁVÁNÍ PRO BUDOUCNOST PROGRAM PRO NAVÁZÁNÍ KONTAKTŮ S ÚSPĚŠNÝMI RODÁKY TÉTO OBLASTI Jak mohou tito lidé regionu pomoci ? Propagovat region ve své zemi jako turistickou destinaci. Využít investičního programu a investovat zde. Najít investora v řadách svých známých. Odebírat produkty malých řemeslníků a prodávat je ve své zemi. Přispět myšlenkou ze svého oboru, pomoci ji realizovat. Jak by to probíhalo ? 1.Hledání úspěšných emigrantů 2.Zaslání „žádosti o pomoc“ s popisem současných problémů regionu a s možnostmi jak regionu pomoc „JeseníkySociety“

10 Program podpory exportu produktů místních podnikatelů do sousedního Polska FUNGUJÍCÍ PŘESHRANIČNÍ TRH Náš region sousedí s Polskem Malí a střední podnikatelé zaměřují své aktivity jen na český trh V rámci EU funguje společný trh (volný pohyb zboží, služeb, kapitálu a osob) Evropský trh veřejných zakázek MÍSTNÍ PODNIKATELÉ MAJÍ MOŽNOST TĚCHTO PŘILEŽITOSTÍ VYUŽÍT

11 okresy: Jeseník + Šumperk + Bruntál = obyvatel powiaty: Nysa + Prudnik + Głubczyce = obyvatel místní trh (okruh cca 50 km od Vrbna pod Pradědem) polská strana regionu nabízí stejně velký trh jako česká

12 Program podpory exportu produktů místních podnikatelů do sousedního Polska FUNGUJÍCÍ PŘESHRANIČNÍ TRH MÁ TO SVÉ ÚSKALÍ : NA ODBORNÉ ÚROVNI SE NEDOMLUVÍME POLSKY NEVÍME, KTERÉ VÝROBKY ČI SLUŽBY MAJÍ ŠANCI NA POLSKÉM PŘÍHRANIČNÍM TRHU USPĚT NEZNÁME POLSKOU LEGISLATIVU NEUMÍME V POLSKU UDĚLAT REKLAMU NEMÁME PŘEHLED O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH NA POLSKÉM PŘÍHRANIČNÍM TRHU NEUMÍME SE EFEKTIVNĚ BRÁNIT DISKRIMINACI

13 Program podpory exportu produktů místních podnikatelů do sousedního Polska FUNGUJÍCÍ PŘESHRANIČNÍ TRH POLÁCI JSOU O KROK VPŘED: UČÍ SE ČESKY DOBŘE VÍ, CO JSOU NA ČESKÉM TRHU SCHOPNI PRODAT UMÍ SI V ČESKU UDĚLAT SVOU VLASTNÍ REKLAMU

14 Program podpory exportu produktů místních podnikatelů do sousedního Polska FUNGUJÍCÍ PŘESHRANIČNÍ TRH „ JeseníkyExport “ těleso (agentura, komise, odbor) s primárními úkoly: Analýza české části místního trhu (co místní malí a střední podnikatelé vyrábí, jaké služby poskytují) Analýza polské části místního trhu (hledat průniky na trhu, kde by produkty z české části mohly být konkurenceschopné)

15 Program podpory exportu produktů místních podnikatelů do sousedního Polska FUNGUJÍCÍ PŘESHRANIČNÍ TRH „JeseníkyExport“ těleso (agentura, komise, odbor) se sekundárními úkoly: Oslovit producenty, jejichž výrobky/služby jsou na polské části trhu potenciálně konkurenceschopné, přemluvit je k exportu svých produktů Nabídnout pomoc s polským jazykem, marketingem v Polsku, polskou legislativou, s vymáháním evropského práva, účetnictvím…

16 PROGRAM„NOVÁ GENERACE BEZ HRANIC“ KULTURNÍ ROZMANITOST A VZDĚLÁVÁNÍ PRO BUDOUCNOST PROGRAM PRO VÝMĚNU STUDENTŮ A UČITELŮ MEZI POLSKOU A ČESKOU ČÁSTI REGIONU, PŘESHRANIČNÍ VÝUKA ZÁKLADU POLSKÉHO A ČESKÉHO JAZYKA PEVNÉ VZTAHY MEZI ČECHY A POLÁKY Nová generace se bude se svými sousedy umět domluvit a hlavně budou vytvořeny pevné vazby mezi jednotlivými lidmi na obou stranách hranic, které se v budoucnu obrátí do obchodních vztahů nebo ve spolupráci institucí. Výměna učitelů (výuka češtiny/polštiny) Výměna studentů Polské/České dny na školách Společné sportovní dny Společné tábory Partnerství mezi oddíly, hasičskými kluby, spolky „JeseníkySociety“

17 Jesenický informační systém Jeseníky potřebují jednotný, moderní a spolehlivý informační systém pro turisty. MODERNÍ SYSTÉM CESTOVNÍHO RUCHU „JeseníkyTourism“ 1 kamenné informační centrum Centrála, IT systém, sklad map a informačních materiálů, provoz 24 h/d, telefonická centrála, jazykově vybavení zaměstnanci s detailní znalosti regionu. InfoPointy na každé recepci, v každé restauraci Provozovatel InfoPointu by byl do programu zařazen po absolvování školení, vyžadována základní orientace v regionu, nabízel by základní sortiment map a průvodců, byl by napojen na centrálu s nepřetržitou službou. Provozovatel by se těšil marketingové podpory „JeseníkyTourism“. Podmínkou podpory je aktivní účast na zavedeném vzdělávacím systému. Informační cedule s číslem na NON-STOP telefonní linku na každém kroku Moderní ubytovací rezervační systém Turista by formou e-dotazníku vyplnil své požadavky, ty by odeslal na centrálu, centrála kontaktovala volné ubytovatele splňující podmínky a ti by již zasílali konkrétní nabídky přímo turistovi.

18 Propagace regionu zacílená na jednotlivé země. MODERNÍ SYSTÉM CESTOVNÍHO RUCHU „JeseníkyTourism“ Každý národ, včetně těch sousedících, vidí Česko odlišně, každý národ má o Česku a Češích své vlastní stereotypy, znají odlišné české umělce, odlišný český alkohol atd.. Základní chybou je jednotná propagace oblasti v cizině. Propagace regionu musí být pro každou zemi specifická, využít stereotypů, ve kterých nás daný národ (region) vidí. 1.Propagace regionu v ČR (zejména ve velkých městech) 2.Propagace regionu v Polsku 3.Propagace regionu v Německu 4.Další země (v EU i mimo EU)

19 Propagace regionu zacílená na jednotlivé země. MODERNÍ SYSTÉM CESTOVNÍHO RUCHU „JeseníkyTourism“ Webové stránky specielně pro Polsko (ne překlady těch českých) Účast na veletrzích cestovního ruchu ve velkých polských městech (Wroclaw, Katowice, Poznan, Varšava,Krakov) Rekalmy v radiích, na plakátech, billboardech, facebooku… Tvorba speciálních nabídek na volné dny, státní svátky, prodloužené víkendy v Polsku … (Andrzejki, Majowka, długi weekend sierpniowy) Cílený marketing pro polský trh, v reklamě je nutné využít stereotypy, které jsou u Poláku o Češích vžité (hospodská pohoda, Švejk, knedlíčky, Zelenkovi filmy, Ivan Mládek - Jóžin z Bažin … ) Pomoc jednotlivým poskytovatelům služeb cestovního ruchu při vytváření nabídek, balíčku, programů pro polskou klientelu, pomoc s překladem webových stránek do polštiny, překladů jídelních lístků atd.. CÍLENÁ PROPAGACE REGIONU V POLSKU NEJDOSTUPNĚJŠÍ KLIENTELA, MINIMÁLNÍ VZDÁLENOST (WROCLAW POUHÝCH 130 KM) NA DOVOLENÉ UTRÁCÍ POLÁCI ČECHY MILUJÍ, JSME PRO NĚ NEJPOPULÁRNĚJŠÍ ZEMÍ NA SVĚTĚ ČESKÉ POHOSTINSTVÍ JE V POROVNÁNÍ S POLSKÝM KONKURENCESHOPNĚJŠÍ Poláci nás milují, vidí nás jako kulturně vyspělý národ ! Znají určité české umělce, filmy atd… V Polsku o Češích koluje spousta stereotypů, ať už pravdivých či nepravdivých, těch je dobré využit k propagaci regionu.

20 Propagace regionu zacílená na jednotlivé země. MODERNÍ SYSTÉM CESTOVNÍHO RUCHU „JeseníkyTourism“ CÍLENÁ PROPAGACE REGIONU V POLSKU Místo kulisy supermarketu kulisa hřebenu Hrubého Jeseníku a lidé utíkající směrem do hor Twój czeski sen może stać się rzeczywistością! Wybierz wakacje w czeskich górach!

21 Tvorba turistických balíčků. MODERNÍ SYSTÉM CESTOVNÍHO RUCHU „JeseníkyTourism“ CHOPPEREM PO JESENÍKÁCH PROGRAM PRO HOUBAŘE SEZNAMOVACÍ PROGRAM PRO SENIORY POHÁDKOVÉ JESENÍKY/PROGRAM PRO RODINY S DĚTMI SPECIÁLNÍ PROGRAMY PRO POLÁKY/NĚMCE VYJÍŽDKY NA 4KOLKÁCH ( I VÍCEDENNÍ) VYJÍŽDKY NA KONÍCH (I VÍCEDENNÍ) ORGANIZOVANÉ PŘECHODY HOR ORGANIZOVANÉ NOČNÍ PŘECHODY HOR S LOUČEMI PSÍ SPŘEŽENÍ PIKNIK V HORÁCH VYHLÍDKOVÉ LETY LETY BALÓNEM ORIENTAČNÍ BĚHY KURZY PŘEŽITÍ V DRSNÉ PŘÍPRODĚ PRO VEŘEJNOST TEMABUILDING PRO FIRMY Prostor pro zaangažování místních středních škol cestovního ruchu, studenti by tyto programy vytvářeli a realizovali (forma brigády/praxe a vytvoření pouta k regionu). TVORBA TURISTICKÝCH BALÍČKŮ A PROGRAMŮ VŠEHO DRUHU (spojovat propagaci členu MASHJ)

22 Tlak na „velké ryby“ regionálního cestovního ruchu. MODERNÍ SYSTÉM CESTOVNÍHO RUCHU „JeseníkyTourism“ HLAVNÍMI HRÁČI V MÍSTNÍM CESTOVNÍM RUCHU BY MĚLY BÝT LÁZNĚ A LYŽAŘSKÉ AREÁLY TYTO SUBJEKTY SI KONKURUJÍ A ČASTO ZAMEZUJÍ SPOLUPRÁCI JEJICH VZÁJEMNÁ SPOLUPRÁCE A SPOLEČNÁ PROPAGACE NA TRHU BY DO REGIONU PŘITÁHLA NOVÉ TURISTY VELKOU RYBOU SE MOHOU STÁT I SDRUŽENÍ DROBNÝCH PODNIKATELŮ REALIZUJÍCÍ SPOLEČNÉ PROGRAMY Vést k pochopení, že prosperitu přinese spolupráce, nikoliv tvrdá konkurence. HUDBA BUDOUCNOSTI: Lyžařská střediska vzájemně propojená skibusy a jedním skipasem. Tato střediska mají společný marketing a propagaci na zahraničních trzích. Specializují se na určitý segment zákazníků (rodiny s dětmi, lyžaři začátečníci). Regionální lázně (Bludov, Velké Losiny, Lipová-lázně, Jeseník-lázně, Karlova Studánka, Lądek Zdrój, Głucholazy) by měly spolupracovat a na zahraničních trzích se propagovat pod společnou marketingovou značkou. Lázeňství v ČR a Polsku je vysoce konkurenceschopné na světovém trhu. Spolupráce a společná propagace má šanci do regionu přinést atraktivní klientelu.

23 Program pro studenty regionálních škol cestovního ruchu Angažovat studenty cestovního ruchu do přípravy turistických produktů, balíčků. Zaměstnávat je, dávat jim praxi v místních službách cestovního ruchu. Pomoci jim nalézt k regionu vztah. VÝSLEDEK: Nová generace odborníku s poutem k regionu, generace která neuteče do Prahy. KULTURNÍ ROZMANITOST A VZDĚLÁVÁNÍ PRO BUDOUCNOST Spolupráce na propagaci regionu Tvorba turistických balíčků a jejich realizace Zaměstnávat místní studenty, dávat jim praxi, rozvíjet je Podnikatelské inkubátory v oblasti CR „JeseníkySociety“

24 „JeseníkyPromo“ PROPAGACE REGIONU MARKETINGOVÉ ODDĚLENÍ, KTERÉ BY PROPAGOVALO JEDNOTLIVÉ PROGRAMY V RŮZNÝCH STÁTECH Tvorba jednotného vstupního webu s rozcestníkem (sekce investování, turismu…) Tvorba specifikovaných propagací na zahraničních trzích Koordinace Tvorba sloganů, log, grafiky … Nutno zaměstnat odborníka na polský a německý trh (ideálně Poláka a Němce)

25 DĚKUJI ZA POZORNOST Bc. Jan Řezníček


Stáhnout ppt "MAS HRUBÝ JESENÍK NÁVRHY ROZVOJOVÉ STRATEGIE Bc. Jan Řezníček."

Podobné prezentace


Reklamy Google