Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Chladící systémy vozidla. Tvoří samostatnou problematiku při řešení uspořádání lokomotiv, protože chladící vzduch musí být zbaven prachu, vody a nečistot.Vertikální.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Chladící systémy vozidla. Tvoří samostatnou problematiku při řešení uspořádání lokomotiv, protože chladící vzduch musí být zbaven prachu, vody a nečistot.Vertikální."— Transkript prezentace:

1 Chladící systémy vozidla

2

3 Tvoří samostatnou problematiku při řešení uspořádání lokomotiv, protože chladící vzduch musí být zbaven prachu, vody a nečistot.Vertikální systémy mohou být řešeny různými způsoby, buď jako: Chladící okruhy: -olejové-vodní.

4 Uzavřené okruhy  Které přes žaluzie a filtry nasávají vzduch z prostoru vně karoserie a ventilačními kanály se vzduch přivádí k jednotlivým zařízením, která mají být chlazena.

5 Okruhy chlazení:  Vytápění, větrání, ventilace a klimatizace, konvekční vytápění teplou vodou, olejem vytápěná doplňková topná tělesa, tlakové větrání.

6

7

8 Ukazatel vlhkosti

9  Chlazení motoru je zajištěno dvěma ventilačními okruhy – vnitřním a vnějším.

10  Vnitřní okruh  Jedná se o okruh uzavřený. Zdrojem tlaku je malý radiální ventilátor, který je umístěn na zadní straně motoru.

11

12  Vnější okruh  Tento okruh je otevřený. Radiální tlačný ventilátor, umístěný na přední straně motoru, nasává přes ochranné síto vzduch z okolí stroje a profukuje jím vnější řadu statorových kanálů.

13

14

15  Každý okruh má vlastní ventilátor o průměru 1000 mm.

16

17 Má za úkol přivádět chladný vzduch do oběhu a má chladit např. trakční motory, rozjezdové odporníky, usměrňovače, transformátory, případně odporníky elektrodynamické brzdy atd. Ventilátor

18

19 Ventilátorové ústrojí

20 Znázornění ventilátorové šachty

21 Systém ventilace tak může ovlivnit i konstrukci zařízení umístěných ve strojovně.

22 Trakční pohonné jednotky- Ty nyní musí odolávat zhoršeným pracovním podmínkám, např. přítomnosti prachu, sněhu, vodní mlhy, stříkající vody atd.

23 Kompresor  Na lokomotivě jsou dva kompresory umístěny vždy za stanovištěm strojvedoucího které slouží k doplňování vzduchu do hlavního vzduchojemu.

24

25  Vzduchové obvody elektrických lokomotiv  Lokomotiva potřebuje vzduch jak ke chlazení svých přístrojů a zařízení, tak ve formě stlačeného vzduchu, který se používá k pohonu přístrojů, zařízení a pro tlakové brzdy.

26 Axiální ventilátor

27  Obvod chladicího vzduchu  U elektrických lokomotiv je nutné chladit trakční motory, rozjezdové odporníky, usměrňovače, případně odporníky elektrodynamické brzdy.

28 Ventilátor EDB

29  U stejnosměrných lokomotiv tvoří chladicí obvod dva ventilátory poháněné elektromotory, které nasávají vzduch z otvorů ve střeše.

30 Pohled do strojovny rekonstruované lokomotivy

31  je postupně naftová nádrž o objemu 4000 litrů, hlavní vzduchojem o průměru 700 mm a objemu tisíc litrů a skříň startovacích baterií Mezi podvozky

32  Map of railway electrification systems in Europe  ██ 750 V DC  ██ 1,5 kV DC  ██ 3 kV DC  ██ 15 kV AC  ██ 25 kV AC  ██ non-electrified

33

34 Třífázová elektrická lokomotiva ř. E 554 italských železnic ještě v době pravidelného provozu

35

36 CHLADIČ- slouží ke chlazení trakčních motorů

37 Transformátor z lokomotivy 263

38

39 Olejové čerpadlo

40 A teď něco navíc

41

42 Regionova

43 Lokomotiva řady

44

45

46 KONEC  Odkaz na video, kde tohle mohl být poslední hrdinský čin:  ZWRDA ZWRDA ZWRDA


Stáhnout ppt "Chladící systémy vozidla. Tvoří samostatnou problematiku při řešení uspořádání lokomotiv, protože chladící vzduch musí být zbaven prachu, vody a nečistot.Vertikální."

Podobné prezentace


Reklamy Google