Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI s přeplňováním turbodmychadlem.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI s přeplňováním turbodmychadlem."— Transkript prezentace:

1 Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI s přeplňováním turbodmychadlem

2 Charakteristika motoru  Motor 1,4 l TSI je přeplňovaný turbodmychadlem,které je cíleně navrženo tak,aby bylo dosaženo vysokého krouticího momentu ve spodních rozsahu otáček.  Další vlastností je kapalinou chlazený chladič plnícího vzduchu,který který je integrován do sacího potrubí.

3 Blok válců  Je vyroben z šedé litiny s lamelovým grafitem,což zaručuje odolnost vůči tlakům spalování.  Umožňuje oproti hliníkovému bloku použití klikového hřídele s vyšší tuhosti.  Konstrukce je provedena jako,,open deck‘‘ Výhody konstrukce: -snížení tvorby vzduchových bublin,které mohou způsobovat problémy s ovzdušněním a chlazením. -u šroubového spoje mezi hlavou válců a blokem válců dochází vlivem oddělení tělesa válce od bloku válce k menší a rovnoměrší deformaci vložky válce.

4

5 Hlava válců  Stálý vývoj komponentů spalovacího prostoru umožnil použití sacího potrubí bez stavitelných regulačních klapek.  Sací kanál má plošší tvar a u sedla sacího ventilu vytvořenou odtrhovou hranu,která zajišťuje cílené vířivé proudění vzduchu.

6 Klikový mechanizmus  Je složen z klikového hřídele,ojnic,pánví ložisek,pístů a pístních čepů  Písty jsou vyráběny tlakovým litím ze slitiny hliníku.  Je použit kovaný klikový hřídel,který má vysokou tuhost.

7 Soustava sání  Soustava sání začíná vzduchovým filtrem,pokračuje přes turbodmychadlo,jednotku ovládání škrticí klapky a sací potrubí až k sacím ventilům.  Celá soustava sání má nejkompaktnější konstrukční uspořádání,aby se zlepšila reakce turbodmychadla již při nízkých otáčkách.  V soustavě sání jsou integrovány dva snímače tlaku vzduchu.

8 Přeplňování turbodmychadlem  Stejně jako u většiny přeplňovaných motorů zajišťuje i u motoru 1,4 l TSI přeplňování turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny.  K dosažení max.výkonu tohoto motoru postačuje relativně,,nízký‘plnicí tlak,aby poskytovalo vysoký krouticí moment již ve spodní oblasti otáček i s ohledem na nízkou spotřebu paliva.

9 Schématický přehled přeplňování turbodmychadlem

10 Chladicí soustavy  Motor má dvě vzájemně nezávislé kapalinové soustavy.  Jedna slouží standartně k chlazení motoru a druhá k chlazení plnicího vzduchu.

11 Chlazení plnícího vzduchu  U tohoto motoru je poprvé použito chlazení plnicího vzduchu kapalinou.  Toto konstrukční řešení umožnilo zmenšit objem soustavy plnicího vzduchu od turbodmychadla až po vstřikovací ventily na pouhých 4,8l.  Turbodmychadlo tak stlačuje menší objem vzduchu a dosahuje rychleji požadovaného plnicího tlaku.  Rozdíl mezi teplotou vzduchu za chladičem plnicího vzduchu a vnější teplotou dosahuje při požadavku na vysoký chladicí výkon přibližně 20°C až 25°C.

12 Vstřikovací ventily  Nyní je geometrie paprsku upravena tak,aby se v co největší míře zamezilo smáčení dna pístů.  Tvar paprsku vstřikovaných ventilů byl optimalizován.Buďto kruhový nebo oválný.

13 Vysokotlaké palivové čerpadlo  Je přišroubováno na skříni vačkových hřídelů.  Dopravuje palivo do vysokotlaké části palivové soustavy ve stavu bez přívodu napájení.

14 Palivová soustava regulovaná dle potřeby  Palivová soustava motoru vychází z existujících přeplňovaných motorů FSI.  Elektrické palivové čerpadlo i vysokotlaké palivové čerpadlo dopravují vždy pouze tolik paliva,kolik motor potřebuje.Snížila se tim spotřeba paliva.

15 Technické znaky


Stáhnout ppt "Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI s přeplňováním turbodmychadlem."

Podobné prezentace


Reklamy Google