Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autor prezentace : Monika Košťálová, I1.A Odborný poradce: Ing. K. Vondrák (auto) Mgr. M. Tunturovová (IT) Spuštění tl. F5.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autor prezentace : Monika Košťálová, I1.A Odborný poradce: Ing. K. Vondrák (auto) Mgr. M. Tunturovová (IT) Spuštění tl. F5."— Transkript prezentace:

1 Autor prezentace : Monika Košťálová, I1.A Odborný poradce: Ing. K. Vondrák (auto) Mgr. M. Tunturovová (IT) Spuštění tl. F5

2

3  Technická Data  Vznětový motor TDI  Zvláštnosti  Rozmístění součástí  Snímače, čidla a spínače Obsah:

4 Obsah: 1896 cm3 Vrtání: 79,5 mm Zdvih: 95,5 mm Způsob přípravy směsi: přímé vstřikování s elektronicky řízeným rozdělovacím vstřikovacím čerpadlem. Motor se vyznačuje mimořádně dobrým průběhem točivého momentu. Jeho maximální hodnota 202 Nm odpovídá otáčkám /min. Tyto údaje o motoru vypovídají o jeho skvělých dynamických vlastnostech. Technické data Technické data

5 Technické data Motor 1,9 l TDI dosahuje maximálního výkonu 66 kW (90 koní) při /min. Motor se vyznačuje mimořádně dobrým průběhem točivého momentu. Jeho maximální hodnota 202 Nm odpovídá otáčkám /min. Tyto údaje o motoru vypovídají o jeho skvělých dynamických vlastnostech. P = výkon M = točivý moment n = otáčky

6 Vzn ě tový motor TDI Zvláštnosti motoru  Rozdělovací vstřikovací čerpadlo Bosch VP 37 EDC  Čerpadlo je nastaveno již při výrobě.  Šroubovitý sací kanál uvádí nasávaný vzduch do vířivého pohybu  Speciální tvarovaná prohlubeň ve dně pístu  Vstřikovací trysky  Regulace plnicího tlaku vzduchu.  Navulkanizované těsnění na ventilovém víku.  Olejový filtr v podobě výměnné papírové vložky.

7 Vzn ě tový motor TDI Vzn ě tový motor TDI Nastavení ozubeného řemenu  Pro správné nastavení časování motoru: (nastavení klikového hřídele, vačkového hřídele a rozdělovacího vstřikovacího čerpadla) má vznětový motor pomocné body.  Ozubeným řemenem jsou poháněny: váčkový hřídel rozdělovací vstřikovací čerpadlo čerpadlo chladicí kapaliny Potřebného opásání se dosahuje pomocí dvou pomocných kladek. Potřebné napnutí řemenu zajišťuje poloautomatická napínací kladka.

8 Zvláštnosti Dvou pružinový vstřikovač  Pro minimalizaci hluku vznikajícího při spalování a snížení mechanického namáhání je potřeba pozvolný nárůst tlaku ve spalovacím prostoru. Proto nesmí být palivo vstřikováno nárazově, nýbrž kontinuálně po dobu delšího časového úseku.  Aby spalování bylo skutečně měkké byl pro motor 1,9 l TDI vyvinut dvoupružinový vstřikovač,který zajišťuje vstřikování paliva ve dvou fázích.

9 Zvláštnosti  Omezováním zpětného proudění dochází v tlakovém ventilu rozdělovacího vstřikovacího čerpadla k přivření vstřikovacího vedení, které je napojeno na čerpadlo.  Úkolem omezování je zabránit nežádoucím dodatečným vstřikům a tvorbě bublinek ve vstřikovacím vedení.

10 Zvláštnosti Těsnění hlavy válců Těsnění hlavy válců je kovové.  Je proto odolné proti vysokým teplotám i tlakům. Toto těsnění lze použít i u jiných vznětových motorů 1,9 l stejné sady.  Je však potřeba brát v úvahu rozdíly v tloušťkách těsnění.

11 Zvláštnosti Snímač zdvihu jehly G80 Vstřikovací tryska 3. válce je pro zajištění počátku vstřiku vybavena snímačem zdvihu jehly G80. Snímač sleduje skutečný okamžik otevření vstřikovací trysky. Funkce Skládá se z elektromagnetické cívky Uvnitř cívky se nachází trn, který je defacto prodloužením jehly trysky. Pohyb jehly trysky způsobuje změny indukovaného napětí v cívce. Náhradní funkce V případě výpadku snímače zdvihu jehly, se spustí program nouzového chodu. Jím je počátek vstřiku řízen podle předem zadaného datového pole.

12 Rozmíst ě ní sou č ástí

13

14 Sníma č e, č idla a spína č e Snímač množství nasávaného vzduchu G70 Úlohou snímače množství nasávaného vzduchu je určovat množství přiváděného čerstvého vzduchu k motoru. Snímač je umístěn v sacím potrubí hned za vzduchovým filtrem. Množství nasávaného vzduchu se určuje pomocí senzoru v podobě fólie,která je vyhřívána 12. Vyhodnocování signálu Výsledek měnění snímače množství nasávaného vzduchu slouží k regulaci procentuálního množství zpětného vedení výfukových plynů a korekci vstřikovacího množství paliva. Datové pole s údaji o kouřivosti, které je uloženo v řídicí jednotce motoru 1,9 TDI

15 Sníma č e, č idla a spína č e Čidlo tlaku nasávaného vzduchu G71 a snímač teploty nasávaného vzduchu G72 Čidlo tlaku a snímač teploty nasávaného vzduchu se nacházejí v potrubí za chladičem nasávaného vzduchu. Dodávají signál o tlaku a teplotě nasávaného vzduchu. Hodnotou tlaku a teploty se pak dále koriguje plnicí tlak vzduchu. Vyhodnocování signálu Signály čidla G71 a snímače G72 se používají k omezování plnicího tlaku vzduchu a k řízení vyhřívání chladící kapaliny

16 Snímač regulačního šoupátka G149 sleduje úhel natočení excentrického hřídele dávkovače vstřikovacího čerpadla. Snímač pracuje bezdotykově. Jeho signály jsou přenášeny přímo do řídicí jednotky motoru 1,9 TDI.

17 Snímač teploty paliva měří teplotu paliva v rozdělovacím vstřikovacím čerpadle. Výsledek měnění se předává jako změna napětí do řídicí jednotky motoru 1,9 TDI. Teplota paliva je velmi důležitá, neboť na ní je přímo závislá hustota paliva.

18 Sníma č e, č idla a spína č e Oba spínače jsou integrovány v jedné součásti a připevněny přímo na brzdovém pedálu. Spínač F spíná, jak už sám název napovídá, brzdová světla. Spínač F47 dává signál řídicí jednotce motoru 1,9 TDI brzdový pedál sešlápnutý. V případě výpadku jednoho nebo obou spínačů pracuje řídicí jednotka motoru 1,9 TDI v nouzovém režimu a upraví vstřikované množství paliva.

19 Schéma systému Motor 1,9 l TDI je vybaven elektronickou řídicí jednotkou. Tato jednotka obsahuje všechny řídicí systémy motoru.

20 SOUHRN:

21 VZNĚTOVÝ MOTOR TDI Konec Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Autor prezentace : Monika Košťálová, I1.A Odborný poradce: Ing. K. Vondrák (auto) Mgr. M. Tunturovová (IT) Spuštění tl. F5."

Podobné prezentace


Reklamy Google