Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Trolejbusy: 14Tr. Petr Sýkora pro X14EPTVerze 1.02 Vznik typu Výrobcem Škoda, závod Ostrov nad Ohří Výroba v letech 1972 – 2003 V mnoha ohledech navazuje.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Trolejbusy: 14Tr. Petr Sýkora pro X14EPTVerze 1.02 Vznik typu Výrobcem Škoda, závod Ostrov nad Ohří Výroba v letech 1972 – 2003 V mnoha ohledech navazuje."— Transkript prezentace:

1 Trolejbusy: 14Tr

2 Petr Sýkora pro X14EPTVerze 1.02 Vznik typu Výrobcem Škoda, závod Ostrov nad Ohří Výroba v letech 1972 – 2003 V mnoha ohledech navazuje na úspěšný typ 9Tr

3 Petr Sýkora pro X14EPTVerze 1.03 Pohled cestujícího Místa celkem: 80 (troje dveře) / 80 (dvoje dveře) –k sezení: 24 – 29 / 32 – 41 –ke stání: 56 – 51 / 48 – 39 Maximální rychlost: 65 km/h

4 Petr Sýkora pro X14EPTVerze 1.04 Mechanika Samonosná skříň konstruovaná speciálně pro trolejbus Délka 11,34 m Šířka 2,5 m Výška 3,41 m Hmotnost prázdného vozu 10 t Hnaná pouze zadní náprava a to podélně uloženým trakčním motorem přes diferenciál a redukční převodovky v kolech

5 Petr Sýkora pro X14EPTVerze 1.05 Brzdy Elektrodynamická odporová brzda závislá na napětí v troleji Bubnová vzduchová brzda

6 Petr Sýkora pro X14EPTVerze 1.06 Elektrická výzbroj Vstupní komponenty: tyčové sběrače, bleskojistka, hlavní vypínač, odpojovač a vstupní filtr Trakční pohon: tyristorový pulzní měnič s obvodem nucené komutace a stejnosměrný sériový trakční motor Pomocné pohony: pohon kompresoru, pohon motorgenerátoru zároveň pohánějící čerpadlo oleje posilovače řízení, další drobné pohony

7 Petr Sýkora pro X14EPTVerze 1.07 Pomocné obvody

8 Petr Sýkora pro X14EPTVerze 1.08 Trakční motor Stejnosměrný sériový trakční motor s pomocnými póly Jmenovitý výkon 100 – 120 kW

9 Petr Sýkora pro X14EPTVerze 1.09 Trakční motor

10 Petr Sýkora pro X14EPTVerze Trakční měnič Jednokvadrantový stejnosměrný měnič napětí –V režimu jízdy je regulovanou veličinou výstupní napětí –V režimu brzdy je regulovanou veličinou výstupní proud Měnič tyristorový – s obvodem nucené komutace

11 Petr Sýkora pro X14EPTVerze Schéma trakčního obvodu

12 Petr Sýkora pro X14EPTVerze Trakční měnič vně vozidla

13 Petr Sýkora pro X14EPTVerze Komponenty výzbroje ve vozidle I Tyristorový blok trakčního měniče > < Filtrační kondenzátory trakčního měniče

14 Petr Sýkora pro X14EPTVerze Komponenty výzbroje ve vozidle II Filtrační tlumivky > < Stykače

15 Petr Sýkora pro X14EPTVerze Režim jízdy proudem Trakční měnič sepnut Trakční motor buzen plným polem

16 Petr Sýkora pro X14EPTVerze Režim jízdy proudem Trakční měnič vypnut Trakční motor buzen plným polem

17 Petr Sýkora pro X14EPTVerze Režim jízdy proudem Trakční měnič sepnut Trakční motor buzen zeslabeným polem

18 Petr Sýkora pro X14EPTVerze Režim elektrodynamické brzdy Obvod buzení trakčního motoru Trakční měnič zapnut

19 Petr Sýkora pro X14EPTVerze Režim elektrodynamické brzdy Obvod buzení trakčního motoru Trakční měnič vypnut

20 Petr Sýkora pro X14EPTVerze Režim elektrodynamické brzdy Obvod kotvy a brzdového odporníku

21 Petr Sýkora pro X14EPTVerze Použité prameny Jansa, F: Vozidla elektrické trakce – elektrická zařízení kolejových hnacích vozidel; Nakladatelství dopravy a spojů, Praha, cz.com/view.php?cisloclanku= http://www.dfens- cz.com/view.php?cisloclanku=


Stáhnout ppt "Trolejbusy: 14Tr. Petr Sýkora pro X14EPTVerze 1.02 Vznik typu Výrobcem Škoda, závod Ostrov nad Ohří Výroba v letech 1972 – 2003 V mnoha ohledech navazuje."

Podobné prezentace


Reklamy Google