Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výchova ke zdraví a zdravému životnímu stylu u žáků základních praktických a speciálních škol Mgr. Bc. Michaela Bicanová, Mgr. Jana Kostohryzová, Mgr.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výchova ke zdraví a zdravému životnímu stylu u žáků základních praktických a speciálních škol Mgr. Bc. Michaela Bicanová, Mgr. Jana Kostohryzová, Mgr."— Transkript prezentace:

1 Výchova ke zdraví a zdravému životnímu stylu u žáků základních praktických a speciálních škol Mgr. Bc. Michaela Bicanová, Mgr. Jana Kostohryzová, Mgr. Lenka Čoudková Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.2.06/ Název projektu:

2 Obsah prezentace:  Stručný obsah projektu  Období realizace projektu  Místo realizace projektu  Finanční náročnost projektu  Cílové skupiny projektu  Klíčová aktivita projektu  Publicita projektu  Jednotlivé tematické celky, fotodokumentace  Současný stav

3 Stručný obsah projektu:  prohloubení teoretických znalostí a praktických dovedností ve výchově ke zdraví a zdravému životnímu stylu,  získání a rozvoj motivace vedoucí k odpovědnosti za své zdraví u žáků základních praktických a speciálních škol (ZPaSŠ),

4  vytvoření výukového programu a tematicky zaměřených učebních materiálů a výukových pracovních listů,  příprava modelových situací. Projekt vychází ze ŠVP pro ZPaSŠ

5 Období realizace Období realizace: Místo realizace Místo realizace:  SZŠ a VOŠZ České Budějovice  ZPaSŠ ulice Štítného, Husova České Budějovice Finanční rozpočet projektu Finanční rozpočet projektu: ,50 Kč

6 Cílové skupiny Cílové skupiny: asistenti lektora 1. cílová skupina: žáci druhých ročníků SZŠ (asistenti lektora)  proškolení v oblasti pedagogiky a práce se žáky se spec. vzdělávacími potřebami  tvorba výukových materiálů  vedení přímé výuky 2. cílová skupina: žáci ZPaSŠ  aktivní zapojení do výukového programu

7 Klíčová aktivita: Klíčová aktivita: Uplatňování a zlepšování organizačních forem a výuky a vyučovacích metod podporujících rovný přístup ke vzdělávání, včetně tvorby individuálních vzdělávacích plánů, využití ICT a e-learningových aplikací Popis klíčové aktivity Popis klíčové aktivity:  tvorba výukových materiálů, proškolení žáků SZŠ, navázání kontaktu se školskými zařízeními, příprava a ověření pilotního projektu, realizace projektu a jeho hodnocení

8 Publicita projektu Publicita projektu:  informační letáky pro pedagogy a rodiče žáků ZPaSŠ,  informační materiály pro asistenty lektorů,  informační schůzky se žáky druhých ročníků SZŠ, s pedagogy a rodiči žáků ZPaSŠ,  internetový odkaz na informace o průběhu projektu na webových stránkách SZŠ a VOŠZ ČB,  označení tištěných materiálů a vylepení samolepek s logem EU ( spolufinancování projektu ).

9 TEMATICKÉ CELKY VÝUKOVÉHO PROGRAMU:  Orientace na lidském těle  Základní hygienické návyky  Základy zdravé výživy  Pohybové aktivity  Rizika nedodržování zdravého životního stylu  Prevence nemocí a úrazů  Základy první pomoci

10 ORIENTACE NA LIDSKÉM TĚLE  Pomůcky  Pomůcky: torzo lidského těla, puzzle, pexeso, pracovní listy  Cílené teoretické otázky  Cílené teoretické otázky: úroveň znalostí o lidském těle  Praktická část výuky  Praktická část výuky: uložení a funkce orgánů

11

12 ZÁKLADNÍ HYGIENICKÉ NÁVYKY  Pomůcky  Pomůcky: hygienické pomůcky, model chrupu, pracovní listy  Cílené teoretické otázky  Cílené teoretické otázky: úroveň znalostí o hygieně  Praktická část výuky  Praktická část výuky: správný postup při mytí rukou, čištění zubů a užívání hygienických pomůcek

13

14 ZÁKLADY ZDRAVÉ VÝŽIVY  Pomůcky  Pomůcky: nalepovací potraviny, deska imitující talíř, papírové talíře, pastelky, pracovní listy  Cílené teoretické otázky  Cílené teoretické otázky: úroveň znalostí o příjmu potravy, základním složení potravy a zásadách zdravého stravování  Praktická část výuky  Praktická část výuky: tvorba "zdravého" a "nezdravého" talíře, tvorba jídelníčku

15

16 POHYBOVÉ AKTIVITY  Pomůcky  Pomůcky: sportovní náčiní, pracovní listy  Cílené teoretické otázky  Cílené teoretické otázky: výhody pravidelného pohybu, cvičení a sportování, zásady pohybové aktivity, základní pravidla vybraných kolektivních sportů  Praktická část výuky  Praktická část výuky: rozcvička, tanec, kolektivní hry, protažení, relaxace

17

18 RIZIKA NEDODRŽOVÁNÍ ZDRAVÉHO ŽIVOTNÍHO STYLU  Pomůcky  Pomůcky: instruktážní pomůcka „Kouřící Sue“, semafor potravin, žebřík aktivit, postery lidského těla, zpětný projektor, PSC, pracovní listy  Cílené teoretické otázky  Cílené teoretické otázky: úroveň znalostí o zdravém životním stylu a rizicích, která přináší jejich nedodržování  Praktická část výuky  Praktická část výuky: práce s instruktážními pomůckami

19

20 PREVENCE NEMOCÍ A ÚRAZŮ  Pomůcky  Pomůcky: dopravní pexeso, makety dopravních značek,  Cílené teoretické otázky  Cílené teoretické otázky: úroveň znalostí o prevenci nemocí a úrazů  Praktická část výuky  Praktická část výuky: poznávání dopravních značek, přiřazování ochranných pomůcek

21

22 ZÁKLADY PRVNÍ POMOCI  Pomůcky  Pomůcky: obvazový materiál, tematické obrazové postery, lékárničky  Cílené teoretické otázky  Cílené teoretické otázky: úroveň znalostí o první pomoci, IZS, volání na tísňové linky  Praktická část výuky  Praktická část výuky: nácvik telefonního hovoru s dispečerkou ZS, obvazování a ošetřování zraněných

23

24 Současný stav Současný stav:  udržitelnost projektu: 5 let  pokračování spolupráce v rozsahu realizace projektu

25 Děkujeme za pozornost


Stáhnout ppt "Výchova ke zdraví a zdravému životnímu stylu u žáků základních praktických a speciálních škol Mgr. Bc. Michaela Bicanová, Mgr. Jana Kostohryzová, Mgr."

Podobné prezentace


Reklamy Google