Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Náročné komunikační situace v práci s lidmi s duševním onemocněním Gabriela Mahrová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Náročné komunikační situace v práci s lidmi s duševním onemocněním Gabriela Mahrová."— Transkript prezentace:

1 Náročné komunikační situace v práci s lidmi s duševním onemocněním Gabriela Mahrová

2 Obtížně zvládnutelné situace - příprava 1. Stanovte si jasný cíl 2. Buďte TOLERANTNÍ. 3. Chovejte se sebevědomě. 4. Zachovejte klid. 5. Naučte se říkat NE. 6. Stůjte si na svém. 7. Podávejte zpětnou vazbu. 7. Podávejte zpětnou vazbu. 7. Podávejte zpětnou vazbu. 8. Dodávejte dobré zprávy 9. Utvořte si větší obraz o daném člověku. A o sobě samém.

3 Nejčastější náročné situace • Apatie • Ambivalence • Manipulace • Krize • Agrese

4 Apatie • Snílek, nekomunikativní, samotář • Neumí sdělit své přání a potřeby • Chybí jistota v jednání • Stále se omlouvá a vysvětluje • Předem vzdává dosažení cíle • nerozhodný

5 Ambivalence • Rozporuplné protichůdné reakce • Dvojsmyslnost • Vyvolává u druhých pocit nejistoty • Něco jiného říká,něco jiného dělá • Neodkládá masky • Nevypočitatelnost

6 Manipulace • Člověk mnoha tváří • Odvolává se na pravidla,tradice a autority, ale tak jak se mu to hodí • Používá citáty a přísloví • Nepřímé úkoly neslyší,nebo na ně zapomíná • Parazituje na silnějších jedincích • Má patent na rozum • Obětuje se,ale zároveň vybírá daň • Kritizuje druhé a zároveň zdůrazňuje svou bezchybnost • Ví,co je pro ostatní nejlepší • Kdo nejde se mnou, jde proti mě • Neumí odpouštět

7 Krize • Osobní krize • Vysoká emocionalita • Pesimismus • Střídání nálad • Uzavřenost/přílišná otevřenost • Snížení výkonnosti

8 Jak si s tím poradíme Spolupráce • Opak soupeření • Já nahradíme my • Ochota k dobrovolné ztrátě • Důvěra • Vzájemnost • Otevřené otázky a odpovědi • Hledáme jak to jde a ne jak to nejde • Ochota odložit masku • Úcta • Ochota ke změně • Přátelská atmosféra

9 Využití vnitřního potenciálu • Chronický stěžovatel může upozornit na skutečné problémy • Pesimista má smysl pro detail • Agresor řeší rychle úkoly a má vysokou výkonnost • Manipulátor umí hledat kompromisy • Ambivalentní cítí vnější nebezpečí • Apatický nedělá unáhlená rozhodnutí • Překonání krize vede k posílení

10 Asertivita jako jedna z možností • Schopnost zdravého sebeprosazení • Verbální i neverbální soulad • Sebejistota • Autenticita a otevřenost • Informace spojené s prožitkem • Pozitivní postoj k druhým • Stejná práva pro všechny zúčastněné • Možnost dělat chyby a být za ně zodpovědný

11 Postup zvládání náročných situací 1.Ujasněte si cíl setkání 2.Zjistěte si potřebné informace 3.Zvažte závažnost situace a postup 4.Hledejte jak to jde a ne jak to nejde 5.Neočekávejte příliš. 6.Pravidla sdělení:nekritizujte v přítomnosti ostatních,zachovejte klidný a věcný tón, snažte se o to být pochopeni, ukončete rozvor v pozitivním duchu

12 Kontakty • Terapeutická komunita Bílá Voda • PL Bílá Voda • • , • • •


Stáhnout ppt "Náročné komunikační situace v práci s lidmi s duševním onemocněním Gabriela Mahrová."

Podobné prezentace


Reklamy Google