Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VAFO PRAHA, s.r.o. Prezentace společnosti pro ocenění Zpracoval: Ing. Patrik Luxemburk Zadavatel: Prof. Ing. Miloš Mařík, CSc. Datum zpracování: 3. března.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VAFO PRAHA, s.r.o. Prezentace společnosti pro ocenění Zpracoval: Ing. Patrik Luxemburk Zadavatel: Prof. Ing. Miloš Mařík, CSc. Datum zpracování: 3. března."— Transkript prezentace:

1 VAFO PRAHA, s.r.o. Prezentace společnosti pro ocenění Zpracoval: Ing. Patrik Luxemburk Zadavatel: Prof. Ing. Miloš Mařík, CSc. Datum zpracování: 3. března 2012 Prezentace společnosti pro ocenění Zpracoval: Ing. Patrik Luxemburk Zadavatel: Prof. Ing. Miloš Mařík, CSc. Datum zpracování: 3. března 2012

2 Identifikace oceňované společnosti  Název: VAFO PRAHA, s.r.o.  Právní forma: společnost s ručením omezeným  Sídlo: Chrášťany 94, Rudná u Prahy, ,Česká republika  IČO:  Základní kapitál: ,- Kč  Hlavní předmět podnikání: výroba krmiv a pochutin pro zvířata (Pet Food)

3 Předmět podnikání podle OR  výroba krmiv a pochutin pro zvířata (vyjma činností uvedených v § 3 zák.č. 455/91 Sb.)  koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej (s výjimkou obchod. živností uvedených v příl. 1-3 zák.č. 455/91 Sb.)

4 VAFO PRAHA– ve zkratce  VAFO Praha se zabývá vývojem, výrobou a distribucí krmiv pro domácí zvířata  Značky:  Brit,  Brit Care  Astor  Rodinná společnost se sedmnáctiletou tradicí  Cca 50 stálých zaměstnanců  Prodeje ve 45 zemích po celém světě  Zkušenosti s výrobou komplexních krmiv těch nejnáročnějších kvalitativních požadavků sdílí se zahraničními odborníky z více než dvaceti zemí.  Roční produkce = cca 25 tisíc tun krmiva je vyráběna ve dvou závodech (Chrášťany, Chelčice) s celkovou kapacitou přes 30 tis. T  tun ročně

5 Majetkové účasti  FTT Investments, s.r.o.  Sídlo:Chrášťany 94, PSČ  Identifikační číslo:  majetkový podíly:  VAFO Praha = 90%  Pavel Bouška = 10%  Jednatel: Pavel Bouška  založeno: 28.ledna 2005

6 Vedení společnosti  jednatel: Ing. František Bouška,  jednatel a jediný společník: Pavel Bouška  Vklad: ,- Kč  Splaceno: 100 %  Obchodní podíl: 100%  Za společnost jednají a podepisují jednatelé společnosti a to každý samostatně.

7 Firemní filosofie  Základním know-how firmy je dlouholetá dobrá praxe v oblasti výživy psů a koček.  Firma dbá na využití zpětné vazby od chovatelů.  Krmiva produkovaná společností VAFO Praha nejsou testovaná na laboratorních zvířatech.  Absolutní prioritou krmiv VAFO Praha je zdraví zvířat, proto je produkce společnosti certifikována podle jakostní normy ISO 9001 a HACCP.  V prémiových a superprémiových recepturách jsou použity čerstvé suroviny a zároveň jsou vyloučeny nevhodné přísady jako sója nebo geneticky modifikované organismy.

8 Předmět činnosti dle CZ-NACE  CZ-NACE– Výroba průmyslových krmiv  NACE – Výroba průmyslových krmiv pro zvířata v zájmovém chovu  CZ-NACE Velkoobchod se základními zemědělskými produkty a živými zvířaty  NACE Velkoobchod s obilím, surovým tabákem, osivy a krmivy

9 Vývoj tržeb a provozního VH  Společnost je stabilně zisková.  Kumulace nerozděleného zisku minulých let.  Až do roku 2009 rostoucí EBIT.  V roce 2010 poklesl EBIT v důsledku růstu cen nakupovaných surovin a materiálu.  EBITDA marže rostoucí z 10% na 12%,v roce 2009 dokonce cca 18%.  Po celé sledované období od roku 2005 tržby rostly meziročním tempem cca 30%.  V letech 2009/2010 meziroční růst tržeb o 45%!  Od roku 2005 došlo k více jak 3- násobnému růstu tržeb.

10 Vývoj tržeb a podílu exportu  Po celé sledované období roste podíl vývozu.  V roce 2010 pocházelo 59% tržeb za zboží, výrobky a služby ze zahraničí….342,6 mil. Kč  Objem tržeb jak z tuzemska, tak ze zahraničí rostl.

11 Vývoj aktiv  Růst celkové sum aktiv z cca 60 mil. Kč v roce 2005 až na 250 mil. Kč v roce  Výrazný nárůst oběžných aktiv, zejména pohledávek z OS.  Roste rovněž výše zásob a kr. fin. maj.  Celkový trend snižování podílu stálých aktiv ve prospěch aktiv oběžných.  Podíl stálých aktiv se snížil omezi lety 2005 a 2010 ze 40% bilanční sumy na cca polovinu.

12 Vývoj vlastních a cizích zdrojů  Z trendu lze vysledovat nárůst vlastního kapitálu.  Podíl vlastního kapitálu na celkové bilanční sumě se mezi lety zvýšil z 36% na 64%.  Společnost využívá minimálního množství cizího úročeného kapitálu.  Cca 70% cizích zdrojů tvoří krátkodobé závazky z OS.

13 Plán na rok 2011  Předpokládaný růst tržeb ve výši min. 8%.  Řešení problémů s balením a expedicí výrobků- řešeno najímáním agenturních pracovníků.  I nadále bude velká pozornost věnována marketingové činnosti, včetně účasti na mezinárodních výstavách.

14 Výrobkové portfolio  Především granulovaná krmiva a masové konzervy pro psy a kočky  Prémiová krmiva BRIT a Brit Care  Ekonomická třída krmiva ASTOR  Speciální řady dle věku, velikosti a aktivity zvířete

15 Kvalita krmiv BRIT  Živinové parametry, uvedené na obalu zboží jsou označeny jako garantované hladiny živin. To znamená, že obsah těchto živin musí být při rozboru nalezen. Samozřejmě zde platí i odchylky, které jsou dány zákonem – viz NR (ES) 767/2009.  Pro zařazení krmiva do třídy prémium a super prémium neexistují objektivní ukazatele. V podstatě si každý výrobce může své krmivo označit jak chce. VAFO Praha proto stanovilo svůj vlastní standard pro super prémiová krmiva. Je to souhrn vlastností, které musí dané krmivo splňovat, aby mohlo být zařazené do třídy super prémium:  Chutnost – krmivo musí být složeno z komponent, které zajistí bezproblémový příjem zvířaty, bude pro zvířata chuťově atraktivní.  Vysoká stravitelnost – podle testů VAFO se stravitelnost krmiv Brit Care pohybuje na úrovni 95%. Tento znak je velmi důležitý. Chovatel, který si koupí toto krmivo očekává, že z něj bude jen málo odpadů. H  Hypoalergenita – krmiva třídy super prémium nesmí v žádném případě vyvolávat vznik potravních intolerancí a alergií. To znamená, že krmivo třídy super prémium nesmí obsahovat žádné komponenty, které by zakládaly byť jen možnost vzniku těchto nepříznivých reakcí. V  Výrazně pozitivní vliv na zdravotní stav zvířat – krmiv brit Care jsou reprezentanty tzv. funkční výživy. To znamená, že jejich používáním je možné pozitivně ovlivňovat některé životní funkce a projevy. Je to např. ochrana před volnými radikály, zlepšování zdraví kůže, zlepšování kvality a přirozeného zbarvení srsti. Toho se v krmivech Brit Care dosahuje použitím celé řady tzv. funkčních aditiv. Je to např. lososový olej, organické formy mikroprvků včetně selenu, prebiotika apod.  Suroviny, použité při výrobě krmiv Brit Care jsou povýtce zahraničního původu. Jedná se především o jehněčí a lososovou moučku, rýži a bramborovou moučku. V krmivech Brit jsou použity některé suroviny i českého původu, např. drůbeží moučka.

16 Suchá a „mokrá“ výživa  Cca 60% nákladů u suchých krmiv je spojeno s pohybem potravinových komodit:  3% = papír/karton  11%= plasty  26% = ostatní  13%= tuky  11% = maso a masokostní moučka  8% = kukuřice  9% = ostatní cereálie  19% = pšenice  Cca 90% nákladů u „mokré“ výživy je spojeno s pohybem cen potravinových komodit a kovů:  65% = konzervy  18% = mražené maso  6% = cereálie  11% = ostatní

17 Trh  Objem spotřeby krmiv pro domácí mazlíčky v ČR cca 130 tis. tun za rok.  Podíl české produkce na domácí spotřebě převyšuje 50%.  V celoevropském měřítku dosahuje spotřeba krmiv pro domácí mazlíčky přes 8 mil. tun ročně za cca 13,5 mld. EUR  Mezi největší zahraniční trhy patří Německo, Francie, Rusko, Itálie, Velká Británie.

18 Konkurence – výrobní závody v ČR  KSK Bono s.r.o.  výroba granulovaných krmiv a konzerv s výrobními řadami BONO, PETTY, JOLY, IMPULS, BANKET, POPULAR a DANDY, dále výroba privátních značek pro obchodní řetězce  v roce 2007 se společnost stala součástí skupiny Mispol se sídlem v Polsku  Partner in Pet Food CZ s.r.o.  výroba granulovaných krmiv a konzerv značek Propesko, Brasa, Reno a Dax, významný dodavatel privátních značek pro významné obchodní řetězce  součástí skupiny Partner in Pet Food  Tekro, spol. s r.o.  výrobce a dodavatel krmných aditiv, specializovaných krmiv a speciálních krmných přípravků určených pro výrobce krmných směsí a chovatele hospodářských zvířat, výrobce veterinárních léčiv pro hospodářská zvířata, výrobce mycích a dezinfekčních přípravků pro zvířata  Výrobce krmiva pro psy a kočky – značky EMINENT, HUBERT, SECURITY, APORT, DONNY, ČIČI

19 Konkurence – největší světoví výrobci  Mars Inc. – výrobce krmiv značek Pedigree, Chappi, Cesar, Frolic, Whiskas a Kitekat  Nestlé Purina PetCare - výrobce krmiv značek Friskies, Gourmet, Pro Plan, Felix, Purina ONE, Dog Chow, Cat Chow, Purina Veterinary Diets a Darling

20 Odborné servery  Unie výrobců krmiv pro domácí zvířata  Sdružení výrobců potravin pro domácí zvířata  The European Pet Food Industry Federation  Časopis PETmedia

21 Zdroje informací  Výroční zprávy a UZ společnosti (www.justice.cz)    zpravodajské a specializované servery  aj.

22 Základní požadavky na finanční analýzu  vyjadřovat se spíše tezovitě  pokud možno tabulky doplněné komentářem, který bude zaměřen na podstatná zjištění  popis příčin, případně alespoň odhadu příčin vývoje  hodnocení vývoje z pohledu kupce a dopadu do hodnoty majetku  propojit časovou a prostorovou analýzu (např. vývoj rentability v čase a porovnání s konkurenty)  prostorové srovnání by mělo zahrnovat nejen medián odvětví, ale i hlavní konkurenty  alespoň přibližný odhad, zda podnik tvoří, či netvoří hodnotu  neopomíjet smíšené ukazatele typu produktivity práce, atp.  závěrem zhodnotit perspektivu oceňovaného podniku (neomezená, omezená v horizontu x-let, likvidace)  prostorové srovnání pokud možno zahrnout již do rozboru výkazů

23 Kontaktní informace 


Stáhnout ppt "VAFO PRAHA, s.r.o. Prezentace společnosti pro ocenění Zpracoval: Ing. Patrik Luxemburk Zadavatel: Prof. Ing. Miloš Mařík, CSc. Datum zpracování: 3. března."

Podobné prezentace


Reklamy Google