Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

RWE Interní služby, s. r. o. 7/8/2014PAGE 1 Zkušenosti se zaváděním e-aukcí v nákupním týmu s různou lokací nákupců Konference e-biz forum Ostrava, 4.-

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "RWE Interní služby, s. r. o. 7/8/2014PAGE 1 Zkušenosti se zaváděním e-aukcí v nákupním týmu s různou lokací nákupců Konference e-biz forum Ostrava, 4.-"— Transkript prezentace:

1 RWE Interní služby, s. r. o. 7/8/2014PAGE 1 Zkušenosti se zaváděním e-aukcí v nákupním týmu s různou lokací nákupců Konference e-biz forum Ostrava, listopadu 2009 Ing. Martin Zelinka senior manažer nákupu a logistiky

2 RWE Interní služby, s.r.o. 7/8/2014PAGE 2 Agenda 2 Představení nákupu RWE ČR z geografického hlediska Fáze procesu zavádění e – aukcí Poznatky z implementačního procesu v dílčích fázích Klíčové faktory ovlivňující úspěch implementace 4 Diskuze

3 RWE Interní služby, s.r.o. 7/8/2014PAGE 3 Představení nákupu RWE ČR z geografického hlediska Plzeň Brno Praha Ostrava území, kde je zajišťována celková správa a provoz distribuční soustavy a s tím související činnosti 1 Ústí nad Labem Hradec Králové lokality podzemních zásobníků plynu tranzitní soustava + kompresní stanice, kde je zajišťován provoz a přeprava plynu a s tím související činnosti lokality, kde je rozmístěn nákup počet nákupců v lokalitě: 7 počet nákupců v lokalitě: 21 počet nákupců v lokalitě: 4 počet nákupců v lokalitě: 11 počet nákupců v lokalitě: 6 počet nákupců v lokalitě: 5 proč více lokalit  po centralizaci nákupu bylo ponecháno lokální rozložení za účelem komplexního pokrytí nákupních potřeb jednotlivých společností v rámci skupiny RWE ČR

4 RWE Interní služby, s.r.o. 7/8/2014PAGE 4 Fáze procesu zavádění e – aukcí 2 - obálková metoda - fyzická účast na komisi - papírová forma schvalování zadání a výsledků VŘ (podpis) původní stav postup v procesu - el. systém VŘ (e-aukce) - virtuální komise - elektronická forma schvalování zadání a výsledků VŘ cílový stav 2007 výběr řešení 2008 velký třesk 2009 roll - out 2010 přechod k e-aukcím - analýza potřeb - výběr řešení - zkušební e-aukce - zařazení mezi nástroje nákupu - zavedení v pilotní oblasti - vyhodnocení a úpravy systému - rozšíření do všech oblastí nákupu - motivace nákupčích k využívání EVŘ - vyhodnocení a úpravy systému - zaměření na e-aukce - motivace nákupčích k využívání e-aukcí

5 RWE Interní služby, s.r.o. 7/8/2014PAGE 5 Poznatky z implementačního procesu v dílčích fází 3 Roll -out Přechod k e- aukcím Velký třesk Výběr řešení > celoplošná informativní kampaň o přínosu SW (firemní časopis) > sdílení informací mezi nákupčími / uživateli SW, testování SW řešení > nutná úprava systému (pozorovatelé = schvalovatelé, úprava protokolů, atd.) Opatření > nízká ochota interních klientů ke změně ve výběru dodavatele > specifika nákupního procesu > různé varianty technického, uživatelského přístupu jednotlivých poskytovatelů Rizika > analýza využitelnosti e-aukcí > testování jednotlivých produktů a výběr poskytovatele SW Hlavní cíle Poznatky > získání best practice o možnostech realizace EVŘ, e-aukcí > pouze jednostranná info. kampaň nepřináší tížený efekt > potvrzení, že v IT řešení to není jenom o ceně produktu

6 RWE Interní služby, s.r.o. 7/8/2014PAGE 6 Poznatky z implementačního procesu v dílčích fázích 3 Poznatky > pilotní oblast, individuální přístup při zavádění > informační kampaň – management, uživatelé > motivace nákupčích formou soutěže Opatření > konzervativní prostředí, pasivní přístup využívání SW > velké portfolio dodavatelů Rizika > dostat e-aukce mezi standardní nástroje > plošné školení pro uživatele Hlavní cíle > dodavatelé bez přístupu k internetu – mateřská školka, zadávání nabídek u asistentek provozů > systém - heslo jako nevyžádaná pošta, viditelnost příloh k nabídkám > představování produktu - formou příjemné, sympatické nákupčí = zvýšená motivace žadatelů Roll -out Přechod k e- aukcím Velký třesk Výběr řešení Úspěšnost VŘ = 88% (690) e - VŘ = 9% (73) e - aukce = 3% (24)

7 RWE Interní služby, s.r.o. 7/8/2014PAGE 7 Poznatky z implementačního procesu v dílčích fázích 3 Roll- out Přechod k e- aukcím Velký třesk Výběr řešení Poznatky > posouzení vhodnosti (s ohledem na tržní segment) > zanesení do targetu u nákupčích > změna přístupu k dodavatelům Opatření > neúčast drobných dodavatelů na regionech > systém komunikace s dodavateli a interními žadateli Rizika > 30% e - VŘ, sdílení zkušeností v rámci nákupu > nástroj je standard Hlavní cíle > dodavatelé přeposílají pozvánky a přístupy dceřinným společnostem – přepisování dat v systému pod stejnými přístupovými údaji > interní kodex dodavatele nedovoluje účast v e-aukcích > nedůvěra některých dodavatelů – dávají nabídky na poslední chvíli > pozvánky k hodnocení výsledku VŘ v MS Outlooku Úspěšnost obal. VŘ = 44% (318) e - VŘ = 53% (373) e - aukce = 3% (19) 44 %

8 RWE Interní služby, s.r.o. 7/8/2014PAGE 8 Poznatky z implementačního procesu v dílčích fázích 3 Roll - out Přechod k e- aukcím Velký třesk Výběr řešení > plánování e-aukcí již v plánech nákupu > zavedení nákupčího „pan e-aukce“ > pravidelné workshopy nákupčích – sdílení zkušeností Opatření > nedostatečná specifikace předmětů nákupu > zkušenosti nákupčích s e-aukcemi Rizika > minimálně 80% e - VŘ > minimálně 10% e-aukcí Hlavní cíle E-AUKCE E-VŘ

9 RWE Interní služby, s.r.o. 7/8/2014PAGE 9 Klíčové faktory ovlivňující úspěch v implementaci 4 výrazná podpora managementu silné motivační prvky pro nákupčí intenzivní komunikace s uživateli zapojení uživatelů do implementace od počátku IMPLEMENTACE

10 RWE Interní služby, s.r.o. 7/8/2014PAGE 10 Diskuze 5

11 RWE company name 7/8/2014PAGE 11 Děkuji za pozornost …


Stáhnout ppt "RWE Interní služby, s. r. o. 7/8/2014PAGE 1 Zkušenosti se zaváděním e-aukcí v nákupním týmu s různou lokací nákupců Konference e-biz forum Ostrava, 4.-"

Podobné prezentace


Reklamy Google