Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jazykový projekt pro děti z dětských domovů na území ČR.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jazykový projekt pro děti z dětských domovů na území ČR."— Transkript prezentace:

1 Jazykový projekt pro děti z dětských domovů na území ČR

2 Hlavní idea projektu Pod křídly Pomoci dětem z dětských domovů (od 6 do 19 let) zorientovat se ve světě, získat sebejistotu a to vše skrze pravidelnou výuku angličtiny v prostředí dětského domova, kam docházejí naši speciálně proškolení pedagogové. Písek Strašecí Příbor Frýdlant Potštejn Hranice

3 Základní fakta - personální vedení projektu - odborný garant / metodik projektu (20-30 h měsíčně) - Lucie Urbančíková, M.Ed., Jazykový projekt Lingua Ludus - vedoucí projektu (15-25 h měsíčně) - Martina Břeňová / Ida Smékalová, Člověk hledá člověka, o.s. - 7 pedagogů působících v 7 dětských domovech (20 h měsíčně) - pedagogové dojíždějící do DD 1-2x týdně se věnují dětem - hlavní podporovatel - Nadace Terezy Maxové dětem

4 Metodika projektu - je unikátní zejména v tom, že se zaměřuje na všechny věkové skupiny od 6 do 19 let a všechny jazykové znalostní úrovně - většina účastníku má různé poruchy učení, problémy se sebevědomím a motivací k učení. Prostřednictvím výuky angličtiny, která je pro děti zajímavá a zábavná a pečlivého výběru témat jednotlivých ročníků, je naším cílem tato znevýhodnění zmírňovat a poskytovat velký prostor pro osobnostní růst

5 Metodika projektu - výuka probíhá 1-2x týdně v malých skupinkách 3-5 dětí, pokud je potřeba tak i individuálně -aktivity jsou založeny na odborných postupech respektující pravidla výuky anglického jazyka, speciální pedagogiky, zážitkové pedagogiky a dalších výukových postupů (arteterapie, ekologická výchova, atd.) - je založena na hře, kreativitě a hlavně osobním zážitku, nikoliv na memorování

6 Cíle projektu Pod křídly 1. Odstranění komunikačních bariér 2. Odstranění strachu z cizích jazyků, konkrétně angličtiny 3. Nastartování zájmu účastníků o anglický jazyk a následně motivace k jeho studiu 4. Porozumění základním mluveným a psaným obratům v AJ 5. Posílení sebedůvěry, schopnost obhájit vlastní názor, podpořit týmovou spolupráci 6. Zpracování informací z různých zdrojů, orientace a jejich využití 7. Zvyšování vzdělanosti a motivace k samostudiu 8. Zvýšení možností uplatnění na trhu práce i při výběru středních nebo vysokých škol

7 Průřez školním rokem - září – zážitkový jazykový kurz (pátek – neděle) - nastartování nového školního roku, motivace účastníků do další práce, představení celoročního tématu - září – úvodní školení pro pedagogy - nastavení metodologie pro daný školní rok, odborný seminář - říjen – červen – pravidelná výuka v DD - různé projekty propojující výuku v jednotlivých DD - návštěvy odborného garanta a vedoucího projektu v DD - únor – školení pro pedagogy - zhodnocení dosavadního průběhu, příprava zakončení, seminář - červen – slavnostní zakončení projektu v Praze - nastavení a forma dle celoročního tématu (představení vlastních natočených „filmů“, soutěž mezi DD, uvedení vlastního představení představující život v anglofonní zemi, atd.)

8 Přehled celoročních témat Around the world – travelling in time and through places 1 st year – Around the world – travelling in time and through places The world of communication and the world without frontiers 2 nd year – The world of communication and the world without frontiers 3rd year – Getting a job

9 Přehled celoročních témat 5th year – English & I – English & Others 7th year – How to master… 6th year – The world of … 4th year – My own space

10 Projekt v číslech Počet účastníků Počet účastníků v jednotlivých ročnících projektu ( )

11 Typy škol Typy škol účastníků projektu Střední školy Střední odborná učiliště 2. st. SpŠ 1. st. ZŠ 2. st. ZŠ Projekt v číslech

12 Hodnocení projektu pedagogy - zlepšení komunikačních dovedností - zlepšení zájmu o anglický jazyk u zapojených dětí - zvýšení šancí dětí při přijímacích zkouškách na střední, případně vysoké školy -zvýšení motivace ke vzdělávání -získání větší sebejistoty -lepší uplatnění na trhu práce

13 Zlepšení Zlepšení znalosti AJ u účastníků 6. ročníku projektu v 7 DD Hodnocení je prováděno individuálně vzhledem ke schopnostem, jazykovým znalostem a možným „handicapům“ ve formě poruch učení a poruch pozornosti. Hodnocení projektu v číslech

14 Hodnocení projektu účastníkem „Díky projektu Pod křídly jsem si uvědomila, že mám angličtinu opravdu ráda. Naše hodiny angličtiny byly opravdu zábavné a nějak mě to motivovalo k učení se ještě víc. Během hodin jsme vždy měli možnost mluvit a vyjadřovat se. Myslím, že nejdůležitější je, že se já ani mí kamarádi nebojíme mluvit anglicky před velkou skupinou lidí.“ Veronika, (18) DD Frýdlant

15 Děkujeme za Vaši pozornost Vaše případné dotazy směřujte na


Stáhnout ppt "Jazykový projekt pro děti z dětských domovů na území ČR."

Podobné prezentace


Reklamy Google